Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2009 Posty: 189 Skąd: Z mieszkania
Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 22:36
no ja juz postanowiłem ze to zrobie: zastapie egr bypassem i przerobie troche ten dolot zeby łapał wiecej swierzego powietrza. Zaszkodzic tym autu nie zaszkodze a moze cos pomoze, a jesli chodzi o zbieraniu sie nagaru w kolektorze to zdecydowanie pomoże. Pozatym kazdy kto to zrobił wg tego jak ten koles to opisał (czytałem wiele for angielskich na ktorych wzrorowali sie na tym kolesiu) to pisza ze jest wyraźna poprawa.
Co ciekawsze postanowiłem to zrobic sam Choc do mechaniki samochodowej mam 2 lewe rece (czytaj brak doświadczenia ), ale wyglada mi to na banalenie proste.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 22:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Nie Paź 10, 2010 19:51 [wszystkie diesle] Jak to jest z chipami
Waszym zdaniem jaki wplyw maja te wszystkie chiptuningi na zywotnosc silnika i innych podzespolow (mam na mysli tylko te profesjonalne) moga go znacznie skracac czy nie maja wiekszego wplywu jesli sie nie przesadza z lepszymi osiagami? Rozne opinie kraza na ten temat
Moim zdaniem jeśli zrobisz w firmie profi. zrobią pomiary przed, w trakcie i po i dopasują wszystko powinno hulać. W przypadku Twojego auta, silniki które są montowane są stłumione, więc te kilkanaście procent możesz z niego wykrzesać.
Sam skorzystałem z powerbox'a dedykowanego pod R75 CDTi.
Może trochę się zmieniło. Czuć, że się moment zwiększył i nie trzeba go deptać.
Rewelacji w tym nie ma. Być może to zbieg okoliczności, ale moja pompka paliwa się poci.
Nie wiem, nie sprawdziłem jeszcze skąd wycieki.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Paź 10, 2010 20:38
menior napisał/a:
Waszym zdaniem jaki wplyw maja te wszystkie chiptuningi na zywotnosc silnika i innych podzespolow (mam na mysli tylko te profesjonalne) moga go znacznie skracac czy nie maja wiekszego wplywu jesli sie nie przesadza z lepszymi osiagami? Rozne opinie kraza na ten temat
W dieslach można zwiększać moc do 30%. Tak jak napisał już MaReK robiąc to w profesjonalnym lub sprawdzonym zakładzie nie ma czego się obawiać. Musisz jednak się liczyć że jakieś elementy zawieszenia, sprzęgła i silnika trochę szybciej się zużyją. Temat o chipie http://forum.roverki.eu/v...p=137670#137670
Właśnie z tydzień jak mam Synergy2 od Rover Ron ( http://tuning-diesels.com/Synergy/Synergy.htm ) - niestety jak i chciałbym pojechać do nie raz tutaj wspominanego Dominyka to mi troszkę nie po drodze. To pudełko to następca mafam'u z rozszerzonymi możliwościami dobrania parametrów do swojego auta. Jeszcze jeden plus - pudełko pozwala skompensować degradującą przepływkę, czyli przepływka posłuży po prostu dłużej. Rowniez kompensuje przepływkę Pierburga i robi jej sygnał odpowiedni przepływce Bosh, a dodatkowo ma w łączu termorezystor, którego niema przepływa Pierburga.
Już jakiś czas zastanawiałem się nad kupnem tego, jednak miałem pewne wątpliwości. No ale jak kolega jugol w czasie zlotu pokazał, jak jedzie jego R45 z mafamem, wszystkie wahania odpadły Póki co testuje rożne ustawienia i patrze, co z tego wychodzi. Wrażenia mam bardzo dobre, auto kompletnie odmieniło się, na gaz reaguje natychmiast, prawie nie czuć dziury pomiędzy 1000 i 2000 RPM, przyspiesza o wiele szybciej, dużo lżej jedzie na niskich obrotach, a jak się da gazu to przyspiesza. W mojej wersji póki co nie muszę włączać kompensacji przepływki, bo wtedy zależnie od ustawień zaczyna mniej lub więcej kopcić przy przyspieszeniu, jednak jak kolega jugol poradził potestuję o jeden stopień niższe ustawienia i z kompensacja, tylko dzisiaj już po prostu nie wystarczyło mi czasu.
Spalanie według komputera:
1. miasto - subiektywnie większe, może gdzieś do 0.4 l (dzisiaj rano miałem 8.2 l/100km), ale nie jeżdżę oszczędnie
2. 50 km dzisiaj poza miastem (ale przez miasto tam i nazad, ok. 12 świateł w sumie) - subiektywnie gdzieś o 0.6 l mniejsze (wyszło 5.2 l/100km). Byłem troszkę w szoku, bo takich liczb jeszcze nie miałem, no i też spodziewałem się że może troszkę wzrosnie. Zawsze miałem wynik ok. 5.8 l/100km jako najlepszy, wiec uważam że bardzo dobry rezultat.
3. Długa trasa - jak będzie to dopisze (gdzieś w planach za dwa tygodnie
Jestem zadowolony z tego zakupu, i jeżeli okaże się że to mi oszczędza paliwo, to będę zadowolony jeszcze bardziej Myślę, że to rozwiązanie ma ten plus, że w dowolnym momencie można go wyłączyć(u nas na przeglądach bardzo czepiają się dymienia - nie wiadomo jak tam byłoby z tym stałym tuningiem) i że dłużej można korzystać z tej samej przepływki, a potem kupić Pierburga i nie mieć problemów.
Synergy chyba też można zaliczyć do sprawdzonych, dużo anglików z tym jeździ i nie spotkałem jeszcze negatywnych opinii - wszyscy chwalą.
Jakie auto chcesz chipować. BMW E90, E91 [/quote]
Jutro sie zdecyduje czy sprzedam R75 A wtedy wlasnie BMW E90 Jesli kupie 320d to chip bedzie zbedny,ale ze wzgledow oszczednosciowych moze postawie na 318d (122cv) wtedy bez chipa sie chyba nie obedzie. A swoja droga ciekaw jestem jak BMW 318d wypadlby w porownaniu z R75 cdti,jak myslicie?
Witam, od niedawna jestem dumnym właścicielem Roverka 75 2.0 CDT.
Każdy kto jeździ tym autem wie, że jest to mega wygodne autko ale jeśli chodzi o dynamikę przy dieslu jest słabo.
Dzisij odwiedziłem mojego kolegę (Pabianice) który zajmuje się elektronicznymi modyfikacjami silników.
Efekt jest więcej niż rewelacyjny!!!
Historia wygląda tak, że auto przed "zabiegiem" jest hamowane, u mnie na seryjnych mapach pokazało 109km przy 3860obr/min i 249Nm przy 2576obr/min
Po zmianach auto legitymuje się mocą 140km przy 4029obr/min i 301Nm przy 2603obr/min
Przy tych zmianach auto nie kopci, a moment obrotowy i moc "zaczynają się" znacznie wcześniej (patrz wykres poniżej).
Serdecznie polecam taką modyfikację, jest ona indywidualna dla każdego samochodu, moim zdaniem jest to zdrowe rozwiązanie gdyż uwzglednia stan turbiny i silnika.
Kontakt do maestra od diesli 692-380-774 95-200 Pabianice ul. Zamkowa 63 B
trzeba jeszcze wiedziec które parametry podciągnąć z której mapy itp. Zgrywając cała mape na pc jest ich z 50 a nie ma i nikt Ci nie sprzeda gotowej instrukcji do konkretnej modyfikacji. Znajdując nawet gotwca trzeba jeszcze dobrać/zmienić odpowiedni numer sterownika bo auto nie zagada - przerabialem temat jakis czas temu
NICPEK to mamy tego samego Tunera ja robiłem teź u niego chip w swoim i mój brat też dla mnie koleś najlepszy w łódzkim i najtańszy. Ja tez wkleiłem swój wykres w którymś dziale ale standardowo nikt nie wierzył że to mój.. a wykresy mamy z tej samej firmy często jestem w łodzi to trzeba sie jakoś zgadać,obejze tego 75 pozdrawiam
Ja tez wkleiłem swój wykres w którymś dziale ale standardowo nikt nie wierzył że to mój..
wrzuc go jeszcze raz bo pamietam twoj watek i niby odejscie z forum ale wykresu nie pamietam
jedynie dane
rzuc jeszcze raz gdzies moze tutaj jesli autor sie nie obrazi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum