Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 SD] Absolutny brak mocy + czarno w lusterkach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:16
[R200 SD] Absolutny brak mocy + czarno w lusterkach
Autor Wiadomość
xaoo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lis 01, 2010 17:30   [R200 SD] Absolutny brak mocy + czarno w lusterkach

Chciałbym przywrócić do życia samochód, który ojciec postawił w garażu pół roku temu. Jest to Rover 200 w wersji SD, któremu dolega absolutny brak mocy (nawet jak na ten silnik) i generowanie zasłony dymnej przy dotknięciu gazu.

Podejrzewam:
- lejące wtryski
- pompę
- umierającą turbinę

Jak diagnozować? Gdzie szukać? Co jeszcze może być problemem.
Jeśli to wtryski, to czy warto je regenerować?
_________________
Paweł S.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 01, 2010 17:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 01, 2010 17:47   

po tak długim przestoju powinno się przed odpaleniem kręcić rozrusznikiem żeby olej się rozszedł, a jak odpalałeś od razu to minął jakiś czas zanim olej dotarł do silnika i turbiny, nie jest to dobre
powinno się też zmienić olej w silniku, to podstawa
 
 
xaoo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lis 01, 2010 18:02   

szoso420 napisał/a:
po tak długim przestoju...


Podane objawy były powodem odstawienia (a nie jego skutkiem). Autko od czasu do czasu było przepalane i sobie jeździło małe dystanse (od 6-70km).
_________________
Paweł S.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 01, 2010 18:05   

xaoo napisał/a:
Autko od czasu do czasu było przepalane i sobie jeździło małe dystanse (od 6-70km).

nie mogłeś tego napisać od razu? nie musiałbym wtedy tego pisać
trzeba sprawdzić wtryski i ewentualnie wymienić końcówki ale sam tego nie sprawdzisz
 
 
borys876 




Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 36
Skąd: warszawa

Rover 600

Wysłany: Pon Lis 01, 2010 20:26   

a patrzyłeś szczelność przewodów powietrza?

ja od tego bym zabrał się, skoro przy najmniejszym dotknięciu pedału gazu stawia zasłonę, ja od tego bym zaczął.

Sprawdź czy przypadkiem przewody nie rozszczelniły się
_________________
"DIESEL kopci, DIESEL kadzi, DIESEL nigdy Cie nie zdradzi"
 
 
xaoo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lis 01, 2010 20:37   

borys876 napisał/a:
a patrzyłeś szczelność przewodów powietrza


Nauczony doświadczeniem pękniętej rury od IC w MG od tego zacząłem.

A z wykręceniem wtryskiwaczy sobie poradzę. Ale czy ktoś mógłby opisać po czym poznać stopień ich zużycia? I czy diagnozuje się po sterującym czy trzeba komplet wyciągać.
_________________
Paweł S.
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pon Lis 01, 2010 20:42   

...ja i tak stawiam na IC. Skoro mówisz, że sprawdziłeś szczelność węży od IC, to mam nadzieję, że sam intercooler też sprawdziłeś pod względem szczelności ??
 
 
xaoo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lis 01, 2010 20:55   

Sprawdziłem dolo - na zasadzie - JEST :)
To wersja SD czyli bez IC
_________________
Paweł S.
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pon Lis 01, 2010 21:06   

...moje niedopatrzenie :ups:

[ Dodano: Pon Lis 01, 2010 21:06 ]
Ale napisz coś więcej o problemie. Czy ta moc straciła się nagle, coś temu towarzyszyło ??
 
 
xaoo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lis 01, 2010 21:20   

Nie stało się nagle. Narastało.
Auto kupione było 3lata temu. Gdyby ktoś chciał wskazać olej dodam, że płyny ustrojowe wymieniane pedantycznie często (co w rodzinie uskuteczniamy w każdym samochodzie). Autko przejechało ok 30tys km.

Od początku przy SOLIDNYM depnięciu był problem z delikatnym obłoczkiem, ale w formie akceptowalnej.
Ostatni 1tys to gwałtowny przyrost problemu.

Przejazd z Francji do Polski (zrobiony na raz) pokazał, że silnik po 300km autostradą (ehh... jak to brzmi :) potrzebuje odpoczynku, żeby odzyskać kulturę pracy. Ale problemy zaczęły się jakies 20tys. po tej przeprawie, więc bym tego nie łączył.
_________________
Paweł S.
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pon Lis 01, 2010 21:28   

Stopniowo, to może pompa paliwa umiera- chociaż w tym silniku pompa rzadko klęka. Może gdzieś Ci się układ paliwowy zapowietrza ?? Posprawdzaj to co sam jesteś w stanie sprawdzić. A jak z ciśnieniem na cylindrach ??
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 02, 2010 09:03   

xaoo napisał/a:
A z wykręceniem wtryskiwaczy sobie poradzę

wiesz, Ja też umiem wykręcić wtryski ale co z tego, przecież Ci pisałem że samemu bez sprzętu nic nie sprawdzisz :wink:
a taki sprzęt mają mechanicy trudniący się regeneracją wtrysków
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 02, 2010 10:43   

Ile ma to auto przejechane :?:

Ja bym zaczął od sprawdzenia zaworu EGR czy się domyka lub zaślepił na probe.

Potem wtryski na sprawdzenie

Zobacz czy nie cieknie olej przez Turbine lub nie ubywa oleju

Możliwe ze kolo pompy było grzebane, zobacz czy są jeszcze wszystkie plastikowe ochrony na śrubach regulacji pompy (takie czarne po lewej stronie jak się stoi przodem do silnikiem)

Zależy od kilometrażu może być katalizator zapchany
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
xaoo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lis 02, 2010 10:49   

Remi55 napisał/a:
przejechane; EGR; wtryski; turbine; kolo pompy było grzebane; katalizator zapchany


Przejechane: 130tys
EGR: zaślepiony
Turbina: oleju nie ubywa
Pompa: wygląda na ruszaną
Katalizator: przelotowy :)
_________________
Paweł S.
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Wto Lis 02, 2010 10:57   

xaoo napisał/a:
Ale czy ktoś mógłby opisać po czym poznać stopień ich zużycia

nalezałoby wykrecic i sprawdzic przy ilu atm puszczaja oraz jak rozpylaja
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Lis 02, 2010 10:59   

Obstawiam pompę, może jakieś uszczelnienia poszły itd. itp.
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 02, 2010 14:24   

a ja bym obstawił turbine, skro auto nie ma mocy i strasznie kopci to bardziej to jest turbina, ponieważ z takim przypadkiem tez spotkałem sie w lagunie
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Wto Lis 02, 2010 15:05   

a spalanie znacząco wzrosło ? czarny obloczek to raczej niespalone paliwo

oraz czy jest odczuwalny spadek mocy i uruchamianie silnika ?
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
xaoo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lis 08, 2010 14:17   

kadzaf napisał/a:
czy jest odczuwalny spadek mocy


Spadek mocy jest dramatyczny. Co zresztą widac w tytule wątku :) Tak jak wcześniej pisałem auto jedzie bardzo niemrawo, nawet jak na SD.

---

Przy okazji zapytam: czy wtryskiwacze z SDI pasują do SD?
Spodziewam się, że tak, ale chciałbym się upewnić.
_________________
Paweł S.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R25]Brak mocy i kopcenie na czarno.Turbo nie daje ciśnienia
dambo12 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Wrz 07, 2012 20:18
dambo12
Brak nowych postów [R200 1.4Si 99r] brak mocy
Grzegorz76 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 29 Pon Lut 22, 2010 16:22
Grzegorz76
Brak nowych postów [R200 2.0SD '97] Brak mocy
HASHMEER Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pią Maj 30, 2008 12:06
NEOSSS
Brak nowych postów [R200 1.4 16V] Chwilowy brak mocy
m35sie2 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Maj 16, 2014 13:17
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink