Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220] DMUCHAWA NAWIEWU - PROBLEM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 12:46
[R220] DMUCHAWA NAWIEWU - PROBLEM
Autor Wiadomość
Marcin_Lorenc 



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 8
Skąd: Swietochlowice



  Wysłany: Pon Cze 18, 2007 09:08   [R220] DMUCHAWA NAWIEWU - PROBLEM
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam wszystkich.

Od pewnego czasu mam dosyc nietypowy problem z dmuchawa nawiewu a mianowice...

Szczegoly:

1. Czasami wchodzac do auta po zapaleniu silnika dmuchawa nie dziala (mozna krecic w prawo i lewo regulatorem i nic).

2. W takim przypadku zazwyczaj po ok 10 – 15 minutach zalacza sie samoczynnie (aby to zauwazyc najlepiej pozostawic niedzialajacy nawiew na pozycji 3 lub 4; gdy nadejdzie moment zalaczenia slychac to wyraznie).

3. Czasem problem ten wystepuje rowniez odwrotnie. Mianowicie podczas jazdy nawiew nagle przestaje dzialac.

4. Wazne jest rowniez to, ze przewaznie przed samoczynnym zalaczeniem sie slychac jak dmuchawa zaczyna dzialac ale tak jakby na zwolnionych obrotach (na 4 sila nawiewu jest jak na 2 lub nawet 1). W tym czasie mozna zaobserwowac rowniez (uslyszec) dziwny dzwiek dochadzacy z okolic dmuchawy (nie glosny ale rowniez nie naturalny).

Ostatni punkt moim zdaniem wyklucza (co podejrzewalem na poczatku) problem stykow lub czegos zwiazanego z przerwami zasilania).
Co rowniez istotne regulator oraz zestaw opornikow jest sprawny - sprawdzone.

Czekam na Wasze sugestie / porady / pomoc.

Dzieki i pozdrawiam

Marcin
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 15, 2011 15:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 18, 2007 09:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Cze 18, 2007 09:16   

Moze sam silnik jest przytarty i stawia opór :roll: próbowałeś może ręcznie go obrócić i sprawdzić czy w miare lekko się kręci?? Czy prąd do silnika przychodzi cały czas i o właściwym napięciu??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Marcin_Lorenc 



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 8
Skąd: Swietochlowice



Wysłany: Pon Cze 18, 2007 09:31   

No tego niestety jeszcze nie sprawdzilem. Ale zrobie to wkrotce, bo tez podejrzewam, ze moze byc to problem wirnika.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Cze 18, 2007 10:10   

a może poprostu (jak to juz ktoś napisał) któryś oporniczek się przepalił, i czasem jak potrzęsie to zwiera :???:
nie zaszkodzi obejrzeć te druciki :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Cze 18, 2007 10:11   

Czytamy ze zrozumieniem :P :twisted: ;)
Cytat:
Co rowniez istotne regulator oraz zestaw opornikow jest sprawny - sprawdzone.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Cze 18, 2007 10:17   

czytałem ze zrozumieniem :razz: tylko nie do końca :oops: przepraszam :oops:

w takim razie to mogą zawieszać się szczotki (ZTCP tam jest silnik prądu stałego), ale najpierw trzeba sprawdzić czy napięcie do silnika dochodzi.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Marcin_Lorenc 



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 8
Skąd: Swietochlowice



Wysłany: Czw Cze 21, 2007 12:02   

Dziekuje za sugestie :grin:

Prawdopodobnie w weekend bede mial czas zeby to sprawdzic. Po wszystkim podziele sie spostrzezeniami.

Pozdrowienia
 
 
novy24 




Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Kłodzko



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 22:27   (R200 SDi) Ten sam problem

Mam identyczny problem co Ty (R220 SDi). Od pewnej osoby usłyszałem ze na pewno problem powodują szczotki w silniku (w kostkach wszystko ok - sam sprawdzałem ) I tu mam pytanie - Czy silniczek jest w ogóle rozbieralny? Może ktoś już usuwał taka usterkę? Jak rozwiązać ten problem bo jazda bez dmuchawy jest czasami bardzo uciążliwa (parujące szyby) Myślałem już nad wymianą całego silniczka tylko nie wiem czy łatwo będzie taki kupić.
_________________
novy24
 
 
 
Marcin_Lorenc 



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 8
Skąd: Swietochlowice



Wysłany: Pon Cze 25, 2007 07:50   

Wczoraj probowalem sie dostac do miejsca problemu i ...

1. Rzeczywiscie nie ulega watpliwosci, ze problem jest natury mechanicznej 100 % (albo problem z silnikiem typu szczotki lub problem z lozyskowaniem wirnika - mozliwe ze dostal sie brud na panewki).
2. Niestety nie udalo mi sie calkowicie zdemontowac silnika z wirnikiem. Silnik odkrecilem (3 sruby trudnodostepne ale da sie wykrecic) ale niestety z powodu braku wystarczajacej ilosci miejsca nie da sie go wyciagnac z komory. Wyglada na to, ze trzeba zdemontowac wiecej elementow :sad:

PYTANIE:

Czy ktos ma moze jakis inny pomysl niz rozkrecanie calego ukladu nadmuchu :?:
Jezeli nie to moze macie jakas literature odnosnie sekwencji demontazu poszczegolnych elementow (sporo tam tego jest).
 
 
novy24 




Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Kłodzko



Wysłany: Pon Cze 25, 2007 10:18   A może o to chodzi

Zobacz to. Może w tym problem
http://www.hondapodkarpacie.pl/viewtopic.php?t=127
_________________
novy24
 
 
 
Zientas 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Pon Cze 25, 2007 15:10   

Jeśli ma ktoś coś podobnego dla wersji R600 to proszę o jakis link lub PW...
_________________
R600 SDi, Sj413, G.V. 3.3 LX, Durango V8 1th gen.
 
 
 
Marcin_Lorenc 



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 8
Skąd: Swietochlowice



Wysłany: Pon Cze 25, 2007 16:48   Re: A może o to chodzi

Nistety to dotyczy tylko opornikow...

novy24 napisał/a:
Zobacz to. Może w tym problem
http://www.hondapodkarpacie.pl/viewtopic.php?t=127
 
 
novy24 




Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Kłodzko



Wysłany: Wto Cze 26, 2007 12:00   Rozwiązanie problemu

Ja swój problem rozwiązałem . Pojechałem do elektryka i okazało się że skończyły się szczotki w silniku. Cała naprawa z robocizną kosztowała mnie 50 zł. W KOŃCU DZIAŁA MI DMUCHAWA!!!
_________________
novy24
 
 
 
Marcin_Lorenc 



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 8
Skąd: Swietochlowice



Wysłany: Wto Cze 26, 2007 16:23   

Tez bym tak zrobil ale od pol roku mieszkam we Wloszech :cool:

Pytanie : Czy konieczne bylo wybudowanie calego wentylatora ? Moze mechanik Cie poinformowal co musial zrobic zeby sie dostac do silnika wentylatora?
 
 
novy24 




Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Kłodzko



Wysłany: Wto Cze 26, 2007 16:49   Niestety trzeba

Byłem przy tym jak to robił. Wyciągał całość - silnik z wentylatorem , potem zdejmował obudowę silnika żeby dostać sie do szczotek a później coś tam lutował (te szczotki chyba)
_________________
novy24
 
 
 
bizkid 




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 75
Skąd: śląsk



Wysłany: Sob Sty 15, 2011 14:58   

MAM ten sem problem - zacinający się silnik wentylatora PROSZĘ O POMOC
Mam nowy rezystor do dmuchawy
Zabierając sie do pracy zerkam w rysunek złożeniowy: rys1

Odkręciłem 3 sruby od dołu trzymające wentylator: rys2

Niestety wirnik wentylatora jest na tyle długi ze nie wysuwa się - nie da sie wyjąć, nie pomaga wyjęcie dywaników ani zagięcie tapicerki. Za malo miejsca na wyjęcie.
Zabralem sie zatem do wyjęcia całego wentylatora rys3
Odkręciłem 3 śruby trzymające całość, wypiąłem linkę od obiegu wewnętrznego


I dalej całość nie chce wyjść
KTOŚ ma jakiś pomysł??
_________________
http://www.rimmerbros.co....5-MG-ZR--m-1614
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220] problem z 4 biegiem nawiewu
mario4133 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Gru 20, 2010 10:16
mario4133
Brak nowych postów [R220 SD 97'] Brak zapalniczki, nawiewu...problem z radiem?!
krzysztof_ns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Sie 03, 2009 16:27
xtek
Brak nowych postów [R220 SDi '97] Termostat / Ciepłe powietrze z nawiewu
zichan Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Wrz 11, 2008 12:41
zichan
Brak nowych postów [R 214 SI] problem z dmuchawa
grzesz001 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Kwi 08, 2009 12:14
grzesz001
Brak nowych postów [R214] Problem z dmuchawą.
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sob Sty 08, 2011 09:02
therhplus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink