Forum Klubu ROVERki.pl :: Poważny tuning...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Poważny tuning...
Autor Wiadomość
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lut 06, 2011 10:18   Poważny tuning...

Dla tych, którzy myślą o poważnym tuningu auta:

Szpera Quaife'a:

http://www.eliseparts.com...b-differential/

Modyfikacja konwersja skrzyni na 6-biegową (również sekwencyjną):

http://www.eliseparts.com...ed-dog-gearkit/
http://www.eliseparts.com...g1-6-speed-seq/

Poważne hamulce:

http://www.eliseparts.com...in-pot-caliper/
http://www.eliseparts.com...brake-calipers/
http://www.eliseparts.com...ll-brake-discs/

Niestety koszty są "conajmniej wysokie" :(
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 06, 2011 10:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Nie Lut 06, 2011 11:17   

niestety rozbudowa Roverka na 300+ jest bardzo kosztowana głownie z powodu skrzyni... :( za koszt skrzyni czyli jakieś 25k można ogarnąć całość samochodu - zakucie silnika, mocne sprzęgło i duża sprężarka, hamulce brembo, zawias... chciałbym zobaczyć kiedyś taki profi tuning :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 06, 2011 11:55   

Tomi napisał/a:
Poważne hamulce:

http://www.eliseparts.com...in-pot-caliper/
http://www.eliseparts.com...brake-calipers/
http://www.eliseparts.com...ll-brake-discs/

A czy tutaj w ogóle mocowania są takie same? Tak czy siak można to zrobić sporo taniej np. zaciski 4 tłoczkowe brembo z BMW/Alfy + adapter. Tylko dalej kwestia pompy czy dobrze to obsłuży.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Nie Lut 06, 2011 13:09   

greg-si napisał/a:

A czy tutaj w ogóle mocowania są takie same? Tak czy siak można to zrobić sporo taniej np. zaciski 4 tłoczkowe brembo z BMW/Alfy + adapter. Tylko dalej kwestia pompy czy dobrze to obsłuży.


oczywiście że tak do obsługi 4 tłoczkowych brembo wystarcza spokojnie 1 calowa pompa...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Lut 06, 2011 20:25   

Niestety Tomi, ale poważne zrobienie Roverka/MG kosztuje kosmiczne pieniądze jak na nasze polskie warunki, jak również porównując do ceny i wartości auta :( Owszem, jestem miłośnikiem marki, a MG kupiłem sobie parę lat temu jako spełnienie potrzeby jeżdżenia czymś w miarę szybkim i po prostu fajnym (nietuzinkowym, innym, rzadko spotykanym), ale prawda jest taka, że ze względu na koszty (jak się zorientowałem to zbladłem ;) ) mój tuning ograniczył się w ciągu 3 lat, praktycznie do utrzymania auta w dobrym stanie technicznym, zlikwidowanie zbędnie wożonych gadżetów (CA), odetkania wydechu (restrykcyjny tłumik końcowy - ze zwężką do 50mm - masz 2005, też możesz tez mieć taki kwiatek - podobno firma się ratowała przed nowymi normami emisji Euro) i kupowania dobrych materiałów eksploatacyjnych, oraz dbanie o niskie opory (zadbane hamulce [OT - dzięki za szybkie dostarczenie tarcz :) ], ciśnienie w oponach, olej w skrzyni biegów, łożyska). Z zauważalnych rzeczy - ewidentną poprawę przyśpieszeń, zaraz po zakupie auta dało mi ustawienie zbieżności. Co do szpery, budżetowym a porównywalnym będzie założenie używki z 620ti (też torsen B), skrzynia dogowata to już kosmos... a niestety poważne inwestowanie w FWD mija się z celem - za podobne pieniądze można mieć EVO które w serii przebija nawet najlepiej zrobionego R/MG a potencjał ma praktycznie nieograniczony (tylko budżetem)
 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Nie Lut 06, 2011 23:14   

Engine:
2.1 litre overbore
AN Racing spec forged pistons
AN Racing spec forged i beam rods
AN Racing spec forges race crank
AN Racing Uprated Oil pump (one off)
Fully lightened balanced and stress relieved
bottom end racing shells and bearings
Special oil squirters
Multi layered steel headgasket
AN Racing spec high torque bolts throughout
AN Racing spec race head - larger inlet & exhaust valves
Full race billet camshafts
Vernier pulleys
Tubular manifold
AET GT35/40 ballbearing turbo
Turbo Smart external pro-gate
Turbo Smart Megasonic dump valve
AN Racing spec multiplate throttle boddies
RC 1000cc injectors
AN Racing spec inlet manifold & plenum
Hiperflow race spec FMIC
NGK race sparkplugs
Magnecour race leads
Wasted spark (no rotor dizzy)
P8 DTA Pro engine management
Full progressive nitrous control 75bhp
AN Racing spec lightened billet flywheel
SFS hoses throughout
3" exhaust turbo back
Transmission:
Triple plate drag clutch
Special plate diff
Fully manual gearbox with uprated bearings
AN Racing spec ratios H-pattern
AN Racing spec competition drive shafts (F1 materials)

Brakes:
Fronts: 335mm x 32mm
AN Racing 4 pot billet calipers
Rears standard Rover
EBC Bluestuff pads
Goodridge braided hoses
Leda remote fully adjustable coilovers
Poly bushes/rose jointed throughout

i EVO bez szans :mrgreen:
_________________
desperado67
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 06, 2011 23:36   

Taaa 800konny ZR do jazdy tylko i wyłącznie na wprost.... po za tym EVO X od AMS ma na ćwiartkę krótszy czas :P
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Lut 07, 2011 00:25   

Ciekawy post odnośnie kosztów tuningu 1.4 - i wytrzymałości skrzyni za 5k funtów...

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=349963


Here is how i'm only just running 150bhp from my 1.4

ALSO A NOTE TO EVERYONE, I GET 7 MILES TO THE GALLON, 10 IF I DRIVE LIKE A NAN BETWEEN STAGES, THIS IS COMPLETELY IMPRACTICAL FOR A ROAD CAR

- Base Engine: £200
- Piper Cam setup (there are better cams, but we're sponsored by Piper at work): £400
- up rated valve springs, verniers, inlet valves, exhaust valves: £300
- Individual throttle bodies : £500ish
- Forged pistons: £600
- Tappets: £560
- conrods + Ends : £600
- MLS Gasket set : £100

Not included is the time it takes to do all this, and someone who doesn't know more than average about Engines won't be able to build it. Also, not taking into consideration, I have the time, and space and tools at Work and at home, to give the Engine constant maintenance, and re-build it between each Rally. The Engine would not cope as a Daily Driver. I don't even drive it to Rallies, it's trailed to save strain on it.

With this power you will also want a decent box and a limited slip differential, I'm running a Quaife LSD with 6 speed Dogbox, whole lot is around £5000, and needs rebuilding every 1000 miles. Not to mention you will need up-rated brakes, rear-discs aswell unless you like your car squirming into cars onto the opposite side of the Road every time you brake hard, or it eating brake pads 10x as often as normal cars.


This is why it's impractical tuning 1.4's for road usage.
 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Wto Lut 08, 2011 00:54   

problem done. Każdy jeden bez różnicy jaka to marka po tuningu nie jest tani w utrzymaniu i najlepiej sobie zdać z tego sprawe zanim się tuning zacznie.
A już napewno używając drogich badziewi do niby prawdziwego tuningu z linków powyżej, choć zależy co kto ma na myśli pisząc "poważny tuning". :lol:
_________________
desperado67
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lut 08, 2011 13:50   

Szkoda ze skrzynia 6gear tyle kosztuje bym takie coś zakupił jak by to np 1000funtow kosztowało :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lut 08, 2011 14:43   

ja bym zakupił taka skrzynie nie tylko z korzyści ekstremalnych ale również ekonomicznych:p niestety Tomcio w trasie przy 120km ma 3tys. obrotów i nie jest to przy turbo ekonomicznie :(
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 08, 2011 17:25   

dobryziom napisał/a:
ja bym zakupił taka skrzynie nie tylko z korzyści ekstremalnych ale również ekonomicznych:p niestety Tomcio w trasie przy 120km ma 3tys. obrotów i nie jest to przy turbo ekonomicznie
Przy tej 6-cio biegowej skrzynce, nie bardzo wyszłoby ekonomicznie. Szósty bieg ma przełożenie 1,048:1, gdzie w seryjnej skrzynce piąty ma przełożenie 0,765:1. Nie wspominając nic o przełożeniu przekładni głównej.
Na tej sześciobiegowej TomCat miałby pewnie nieziemskie kopyto, pewnie poniżej 5s do setki.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Lut 08, 2011 18:49   

No i z wielkiego tuningu Tomiego, skończyło się na pitoleniu o oszczędzaniu na 6 biegowej skrzyni w tomcacie... :rotfl:
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Wto Lut 08, 2011 19:19   

ja to widze tą skrzynie w MGF :cool: :cool: :cool:


za jakies dziesiec lat moze sie uda :mrgreen:
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lut 08, 2011 20:02   

Mad napisał/a:
ja to widze tą skrzynie w MGF :cool: :cool: :cool:


za jakies dziesiec lat moze sie uda :mrgreen:


Akurat mgf ma najbliżej do elise - możesz zacząć zbierać fundusze :mrgreen:

Co do "drogich badziewi" to bym jednak się powstrzymał od stosowania takich określeni w stosunku do produktów AP Racing czy też Quaife - drogie?? niestety za jakość się płaci...
 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Sro Lut 09, 2011 00:13   

Marrkus AP Racing to jak najbardziej profesjonalne produkty, ale co do Quafa za 5 tys.funta który wytrzyma max. 200KM i po przejachaniu 1600 kilosów potrzebuje remontu to raczej sieczka.
_________________
desperado67
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lut 09, 2011 08:48   

Czy ja wiem czy taka kiszka bo moj kolega jezdzi na sperze Quaife od 2004 roku i nic sie nie dzieje z wieksza moca i sporym niutem. Co do AP mam tylko sprzeglo od nich i jezdze 2 lata na nim i moge tylko potwierdzic ze jest to super firma i slowa zlego nie powiem na jakosc ich produtkow dodtakowo wyszlo mnie to z lekko ponad pol ceny polskiego Sachsa czy Luka.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lut 09, 2011 09:10   

prawda jest taka ze zamiast ładować 5tys. F i to w niepewny produkt lepiej dobrać jakąś inna seryjna skrzynkę gotową na duże obciążenia.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 00:26   

Pływak napisał/a:
Taaa 800konny ZR do jazdy tylko i wyłącznie na wprost.... po za tym EVO X od AMS ma na ćwiartkę krótszy czas :P

Zapomniałeś o jednym, że EVO ma 4WD co jest powodem lepszego startu i lepszego czasu ale tylko na krótką metę. :mrgreen:
_________________
desperado67
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 11, 2011 08:06   

O niczym nie zapomniałem dlatego napisałem, że ten ZR jest tylko i wyłącznie do jazdy na wprost nic po za tym imo rzeźba dla samej rzeźby już lepiej jak wcześniej wspomniał marcin kupić EVO bo i startujemy z wyższego pułapu i mamy większy potencjał...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 11:07
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Brak nowych postów [600 sdi] tuning
euronymous_ Tuning mechaniczny 5 Pon Kwi 04, 2011 02:07
adamsky
Brak nowych postów Tuning box [MG ZR]
kapeczul Tuning mechaniczny 2 Sro Mar 13, 2019 02:33
Xakari
Brak nowych postów Tuning SDi za 7zł
Kalah Tuning mechaniczny 355 Pon Lis 06, 2017 00:44
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink