Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 75KM 8V] swap na 1.6 czy 1.8 (nie vvc tylko 120km)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4 75KM 8V] swap na 1.6 czy 1.8 (nie vvc tylko 120km)
Autor Wiadomość
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 03, 2011 16:43   

kaczor662 napisał/a:
polofix napisał/a:

jesli chodzi o glowice to sa te same. jedynie 1,4 ma inny skok walkow niz 1,6 i 1,8.
dodam ze walki od 1,6/1,8 w silniku 1,4 daje lepsze osiagi niz oryginal. przerabialismy ten temat kiedys na forum FSO.


skoro bloki tych trzech silników róznią sie tylko układem korbowo-tłokowym, to teoretycznie zmieniając dół silnika na 1.8 (z PG1), przykrywam go głowica z 1.4 (z wałkami 1.8) i mam normalne 1.8 120km/160nm...? wyprowadzcie mnie z błędu jesli żle myśle. dół silnika patrząc na aledrogo ok 600zł, wałki 200zł, rozrząd 350zł wiec za ok 1200zł mozna miec 1.8?

tak. doly silnika sa prawie identyczne.dla laika są nie do odróznienia.lepiej nie mieszac i zalozyc glowice 16 na blok 1,4. po pierwsze odejdzie dol silnika-600zl,walki200zl,no i dodatkowa robocizna! a i ryzyko jest duze bo nie wiadomo w jakim stanie dol jest.przewaznie sa po HGFach i nie wiadomo np jak dlugo chodzily w wodzie z olejem.
wiecej frajdy z jazdy jest na silniku 1,4 lub 1,6. 1,8 juz nie ciagnie tak w gore. przy niewielkiej masie pojazdu zostal bym przy pierwotnym projekcie.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 03, 2011 16:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kaczor662 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 23
Skąd: krosno

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 03, 2011 16:45   

polanowanie w warsztacie u ojca kumpla, robota we własnym zakresie, uszczelki to wiadomo, a co z tymi sankami? jesli dobrze pamietam to przy skrzyni ktoreś mocowanie nie pasowało do 214Si? itak wychodzi taniej niz kupic cały silnik za 2k zł ;]

polofix jak nie chce zakładac 16v do 1.4 bo taki silnik juz mam ;] chce 1.8, 17km/33nm wiecej zapewne da sie odczuc, a 2 tys zł to nie taki znowu majątek ;]
Ostatnio zmieniony przez kaczor662 Czw Mar 03, 2011 16:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 03, 2011 16:47   

no R65 skrzynia była montowana w silnika do pojemności max 1.6 potem była już PG1 a z PG1 inne mocowanie jest na sankach więc już zmiana
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 03, 2011 19:11   

bonus89 napisał/a:
no R65 skrzynia była montowana w silnika do pojemności max 1.6 potem była już PG1 a z PG1 inne mocowanie jest na sankach więc już zmiana

kazdy silnik K serii podejdzie. chodzi jedynie o wytrzymalosc samej skrzyni i wieksze sprzeglo,co za tym idzie wiekszy dzwon.
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 03, 2011 19:52   

polofix napisał/a:
bonus89 napisał/a:
no R65 skrzynia była montowana w silnika do pojemności max 1.6 potem była już PG1 a z PG1 inne mocowanie jest na sankach więc już zmiana

kazdy silnik K serii podejdzie. chodzi jedynie o wytrzymalosc samej skrzyni i wieksze sprzeglo,co za tym idzie wiekszy dzwon.

... pisze o mocowaniu na sankach
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 03, 2011 23:39   

nie żeby coś ale sie wadzicie co chwile o coś :P a najlepsze, że jeden cytuje coś i odpowiada na zupełnie coś innego :P

do silnika 1.8 może być skrzynia R65 ale jak będziemy ciągnąć po 5.000k obrotów wzwyż to co parę mc będziemy ją zmieniać na nową i tyle

Jak ktoś chce nie mieć tego problemu i mieć PG1 to ma mały problem bo są inne sanki od tych skrzyni i tyle w temacie : D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R25] swap 1,1 75KM na 1,4 103KM pytania techniczne
suchy93r Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Nie Mar 17, 2013 12:38
suchy93r
Brak nowych postów [R200 8v 75KM] Sonda Lambda urwana
sledz11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Lis 10, 2010 18:29
PTE
Brak nowych postów [R200] niepokojący dźwięk silnika 1.4 8v 55kW 75KM
Czarna214 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Mar 01, 2016 22:10
sTERYD
Brak nowych postów [R200 75KM] nierówna praca silnika i problem z ABS
xytras Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Pią Lis 21, 2014 18:02
Bulii



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink