Forum Klubu ROVERki.pl :: Tomi - MG ZR
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Maj 20, 2011 02:17
Tomi - MG ZR

Projekt budowy rajdówki rozpoczęty.
Autor Wiadomość
Roj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 242
Skąd: warszawa



Wysłany: Sob Kwi 09, 2011 13:37   

skrzynia na dobrych poduchach i z dobrym olejem pewnie wytrzyma.
Ogólnie bardzo mi się podoba ten projekt.
Uważam, że może tu być sporo problemów i że może mieć rację Bumelant, że nie będzie wytrzymywać ale..
no właśnie. Jak się chcę rajdówkę gotową to kupujesz Seja albo np. Astrę GSI jak chcesz wyżej, masz know-how, wszystko p&p i lecisz. To jak po prostu chcesz mieć narzędzie a zajawką jest sama jazda po punkty.
Tu chyba jak widzimy Tomi ma zajawkę na samochód i chwała mu za to. Temat i fura będą wizytówką forum i klubu czego nie można powiedzieć np. o tutorialu jak urwać wycieraczkę w hatchbacku. :cool:
Idea jest zacna choć na pewno nie jest drogą na skróty i łatwo lekko przyjemnie może nie być. Ale gdyby nie tacy uparci ludzie to hothecze sprowadzałyby się do civiców 4 generacji z nowymi silnikami i zawiasem a w kjsach wszyscy mieli by cc i sc.

Osobiście to mam największe wątpliwości co do tego, że jak to się złoży razem tak jak Tomi to widzi to może wyjść.. takie cacko, że upalanie na ka jot esowych dziurach będzie jak mecz rugby w garniaczku szytym na miarę. :lol:
Mimo to trzymam kciuki!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 09, 2011 13:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Kwi 09, 2011 15:07   

dlatego miniakiem nie jezdze w kjs tylko w roznych supersprintach - asfalt i tyle :) bez wyrypu :D
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 01:41   

Moj cycek glownie ruch uliczny - asfalty - lato - stan "kolekcjonerski" jak to Pan Pawel Midowicz stwierdzil - wiec mi szkoda. Jedna rzecz - z kazdym przebytym kilometrem - banan na twarzy wzrasta :mrgreen: Nie mozna odmowic rasowosci i "tego czegos" tym autkom. Robilem auto od podstaw praktycznie i tez uparlem sie konkretnie na ZR bo mi sie podobalo bardzo to autko - ciagnie sie sprawa 3 lata - przy odpowiednim wkladzie pasji mozna rzecz powstalo auto bezusterkowe - odkupac a eksploatacja ogranicza sie wkoncu do serwisowych rzeczy. Polecam rowniez autorowi - nie mowilismy jeszcze o tym - porzadny grounding kit - warto poprawic stabilnosc elektryki w tych autkach - czasami bywa humorzasta.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Kwi 15, 2011 23:35   

Trochę przybyło w międzyczasie...a i wybór się zrobił.

W kwestii wydechu (pewniki):
- Kolektor Janspeed (owinięty bandażem),
- łącznik elastyczny ze sportowym katalizatorem,

W kwestii wydechu (zagadka):
- środkowa część przelotowa (bez tłumika), taka przyjdzie z Anglii,
- tłumik środkowy Janspeeda (używany, tylko jeszcze nie wiem w jakim stanie),

- tłumik końcowy Janspeed'a



- tłumik końcowy z XPower'a na części. Jak go oglądałem to puszka jest podobna do tego Janspeed'a ale jeszcze nie zdemontowany.



Dolot:
- aluminiowa przepustnica 52mm.,
- filtr gąbkowy (stożek) Pipercross (w miarę odizolowany),

Hamulce:
- Zaciski ZR160,

Liczę, że w ciągu tygodnia auto wyjedzie od lakiernika. Miały być progi od Seata Ibizy, jednak udało się dziś nabyć oryginały MG wraz z blendą.
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 17, 2011 13:08   

Tomi napisał/a:

Dolot:
- aluminiowa przepustnica 52mm.,

Czemu nie 56 odrazu?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 09:57   

Najprawdopodobniej niedługo będzie do sprzedania A-grupa:



ZTCP skrzynia 6-biegowa, sekwencyjna sterowana elektrohydraulicznie (wajcha przy kierownicy), szpera Quaife'a, profi halda, kilka kompletów felg i opon, zapasowa skrzynia kłowa MG Sport i trochę innych części.

I co nie bez znaczenia, wszystko ma chyba jeszcze homologacje.

[ Dodano: Wto Kwi 19, 2011 09:57 ]
Falgi oczywiście kute...
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 09:59   

Kurde, myślałem przez chwilę, że to Twoja rajdówka u Józka na placu :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 16:58   

Tomi napisał/a:
Najprawdopodobniej niedługo będzie do sprzedania A-grupa:



ciekawe jaka cena takiej zabawki i jaka dokładna specyfikacja?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 21:25   

dobryziom napisał/a:
Tomi napisał/a:
Najprawdopodobniej niedługo będzie do sprzedania A-grupa:



ciekawe jaka cena takiej zabawki i jaka dokładna specyfikacja?


Cenę już znam, jednak nie znam pełnej specyfikacji. Generalnie auto ma być takie, że 2 rajdy powinno się przejechać bez inwestycji.
 
 
Roj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 242
Skąd: warszawa



Wysłany: Sro Kwi 20, 2011 18:15   

Tomi napisał/a:
Generalnie auto ma być takie, że 2 rajdy powinno się przejechać bez inwestycji.
nie ma takich samochodów! :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 22:23   

Są ale nie made in EU :rotfl: Wracając do tematu - sądzę, że autor może pominąć kwestię katalizatora - zbędny diwajs w tego typu aucie. Lepiej będzie z dołu wstawał bez - przynajmniej u mnie tak było w obu silnikach. Ta A - grupa - robi wrażenie - kłówka? to ile tam jest w tej motorowni?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 22:58   

w czechach jeden pepik fajnie pokombinowal, i splodzil takie cos

co mi sie niezmiernie podoba

http://www.youtube.com/watch?v=4qxwqAUkLEo
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 23:51   

http://www.youtube.com/wa...feature=related

od 6:12 więcej o tym nieudanym - aczkolwiek bardzo ładnym, rasowym i rzadkim aucie - zawodził jak zwykle - źle dobrany silnik i parę innych bolączek wieku młodzieńczego - pepik chyba coś bardziej sensownego wymodził - jedzie mocno trzeba przyznać
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 07:19   

6R4 - V6 + 4x4
4R2 - R4 + 4x2

Z wyglądu podobny, jednak skoro jeździ w klasie 1.4 nie ma pod maską nic innego jak 14K4.
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 09:23   

Ładnie to zakindża - pewnie waga jak pudełka od zapałek - piękny klasyk
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 20:03   

Bumelant napisał/a:
Ładnie to zakindża - pewnie waga jak pudełka od zapałek - piękny klasyk


To nie klasyk a replika. W Anglii wiele firm produkuje pełne bodykity do 6R4.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 00:40   

Bumelant napisał/a:
Ładnie to zakindża - pewnie waga jak pudełka od zapałek - piękny klasyk


ladne i zasuwa niezle, niby zwykle 1,4 ale jak znam przeszlosc wlasciciela to motor podlubany konkretnie

co do replika/jangtajmer - to jest to zwykla wariacja nt. metro, ktore w serii jest conajmniej kontrowersyjnie piekne :d a w wersji 6r4 po prostu oszalamiajace, a takiej wersji 4r2 nie bylo, to wymysl tego pepika tylko

i nie zgodze sie z tomiego opinia ze to byla nieudana konstrukcja (6r4), po prostu pokazala sie za pozno, i za szybko z niej zrezygnowano
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Maj 01, 2011 18:38   

flapjck1 napisał/a:

co do replika/jangtajmer - to jest to zwykla wariacja nt. metro, ktore w serii jest conajmniej kontrowersyjnie piekne :d a w wersji 6r4 po prostu oszalamiajace, a takiej wersji 4r2 nie bylo, to wymysl tego pepika tylko


ZTCP w czasach 6R4 bardzo modne było oznaczanie (prywatnie przez właścicieli) cywilnych wersji symbolem 4R2




flapjck1 napisał/a:
i nie zgodze sie z tomiego opinia ze to byla nieudana konstrukcja (6r4), po prostu pokazala sie za pozno, i za szybko z niej zrezygnowano


Doczytaj, bo to nie jest moja opinia. Bardzo mi się to auto podoba i podobnie jak Ty uważam, że pojawiło się za późno. Była to chyba jedyna B-grupa N/A i pomimo wielu lokalnych sukcesów (n.p. Rajdowe Mistrzostwo Francji z 1986 w samochodzie prowadzonym przez Didier Auriol, czy 3 miejsce w rajdzie RAC), nie zdążyła przejść wieku chorób wieku dziecięcego (choć nie było zbyt wiele problemów) i Austin Rover nie zdążył wziąć udziału w ani jednym, pełnym cyklu Mistrzostw Świata, gdyż w 1986 (w trakcie sezonu) zakazano używania samochodów B-grupowych w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

W kwestii możliwości auta, Didier Auriol po pełnym sezonie Mistrzostw Francji (zdobył mistrzostwo) powiedział, że w ciągu całego sezonu ani razu nie wykorzystał 100% możliwości samochodu... czym strasznie zdenerwował konkurentów.

 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 20:04   

nie no ok, mieli problemy z silnikami

samochod byl w uzyciu w sumei nieco ponad pol sezonu - do likwidacji Bgrupy
to nie byl zbyt dlugi okres na modyfikacje

http://www.youtube.com/watch?v=C2PhpajCU3w
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pon Maj 02, 2011 10:42   

flapjck1 napisał/a:
nie no ok, mieli problemy z silnikami


Silnik to skrócona V8-ka (do 6), która napędzała pół Anglii.

[ Dodano: Pon Maj 02, 2011 10:42 ]
Pierwsze fotki jeżdżącego auta:







Zdjęcia cyknięte na szybko i praktycznie bez obróbki więc jakość nie poraża :)
Ostatnio zmieniony przez Tomi Pon Maj 02, 2011 11:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink