Forum Klubu ROVERki.pl :: Budowa sprężarki - kompresora do zastosowań warsztatowych
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa sprężarki - kompresora do zastosowań warsztatowych
Autor Wiadomość
kris-tofer 



Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 22, 2011 22:47   

wylot zamienię, bo jest pęknięty ( przesadziłem z dokręcaniem :))
na wlot myślałem, żeby założyć jakiś mały filtr powietrza, np od malucha, lub filtr paliwa od ciągników rolniczych.
Kabel do silnika jest fabryczny, 3 żyły 3 fazy, jednak brakuje uziemienia, mam zamiar zamienić ten kabel na 4 żyłowy i dać uziemienie - tylko do korpusu silnika pod jakąś śrubkę?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 22, 2011 22:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piterazim 




Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 168
Skąd: Leszno

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 23, 2011 08:34   

kris-tofer napisał/a:


Zbiorniki pochodzą z autobusu Jelcz, rocznik 1990, nie są zniszczone, wystarczy je bardziej wyczyścić i pomalować.


żęby ci ręka uschła jak to pomalujesz. Jak dla mnie bomba !! typowo Mad Maxowy klimat :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10890
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 23, 2011 10:37   

to się nazywa steampunk, ale tu chyba mniej chodzi o klimat jak o to, żeby mu zaraz korozja wszystkiego nie zeżarła ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piterazim 




Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 168
Skąd: Leszno

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 23, 2011 10:45   

sTERYD napisał/a:
to się nazywa steampunk, ale tu chyba mniej chodzi o klimat jak o to, żeby mu zaraz korozja wszystkiego nie zeżarła ;)

od razu rdza zeżre, eeee tam, mi się podoba
steampunk to zupełnie inna bajka - dużo zębatek, miedziane rurki, polerowane drewno, styl wiktoriański. Tu mamy na bank styl postapokaliptyczny, czyli co się znalazło po wybuchu złożone do kupy, normalnie Neuroshima :)
 
 
kris-tofer 



Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 23, 2011 11:57   

Mi tam stylu wiktoriańskiego wystarczy już w R75 :mrgreen:
Kompresor będzie pomalowany i tyle :)

Moim następnym projektem będzie przyczepka samochodowa, budowa również bardzo prosta, a przydaje się czasami jak nie wiem co. Dziś patrzyłem w OBI to trzeba dać tak 1700zł za taką z cieniutkiej blachy i płyty wiórowej na podłodze :mrgreen:
Przy budowie własnymi siłami myślę, że zamknę się w 800zł nawet taniej.
Wymyśliłem już, że bazą będzie oś, koła i resory piórowe od poloneza, lub fiata 125 ewentualnie jakaś belka, powiedzmy od volvo 440 mam takie cudo w domu i chyba da się tam resor zamontować...
 
 
 
piterazim 




Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 168
Skąd: Leszno

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 23, 2011 13:03   

ojciec miał kiedyś przyczepkę na zawieszeniu od dużego fiata, półośki pękały, ale wg. ojca tona to nie obciążenie :) Teraz ma jakąś hamerykańską oś. wszystko super, ale jak walnęło łożysko to bolało - kosztowało około 200zł, bo było nietypowe

uważaj żeby resory nie były za miękkie, bo na dziurach przyczepka będzie skakać jak gumiś po soku z gumijagód
 
 
kris-tofer 



Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 24, 2011 11:38   

Silnik na sprężarce jest 3 fazowy, ale nie miał fabrycznie podpiętego uziemienia...
Tak więc gdy kupię kabel 4 żyłowy, to uziemienie mogę podłączyć pod którąś śrubkę z obudowy silnika lub całej konstrukcji?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10890
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sie 24, 2011 14:33   

a w puszce silnika nie ma miejsca na taką śrubkę?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kris-tofer 



Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 24, 2011 17:58   

No wlasnie nie ma 4 nakretki dla uziemienia. a chcialem to zrobic ze wzgledow bezpieczenstwa
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Sprężarka do amatorskiego lakierowania i innych zastosowań.
Co wybrać z dolnej półki? Stanley, BlackDecker, Baas? Pistolety lakiernicze?
secio Offtopic 2 Wto Kwi 27, 2010 00:26
secio
Brak nowych postów Budowa toru wyścigowego w Rzeszowie
Markzo Offtopic 0 Pon Sty 13, 2014 11:38
Markzo
Brak nowych postów Aparat zapłonowy - inny w 216 a w 214 ? Budowa
ADI-mistrzu Offtopic 5 Wto Paź 13, 2009 21:08
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink