Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 Si Lux] Prawidłowe obroty na zimnym i ciepłym silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420 Si Lux] Prawidłowe obroty na zimnym i ciepłym silniku
Autor Wiadomość
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 00:21   [R420 Si Lux] Prawidłowe obroty na zimnym i ciepłym silniku
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Kolejny raz chcę skorzystać z Waszej pomocy.
Tym razem chcę rozwikłać zagadkę wolnych obrotów na zimnym i ciepłym silniku.

Otóż odkąd kupiłem samochód (czyli w kwietniu 2010 r.) obroty na zimnym silniku utrzymywały się na poziomie 1100-1200 RPM (raczej bliżej 1100) i już po kilku minutach spadały do ok. 900 RPM (wskazówka temperatury nawet się nie ruszyła).
Tak jeździłem przez ponad rok aż do tej pory i uznałem to za normalne. Pytałem innego posiadacza 420 Si Lux i mówi, że ma podobnie.

Ale...
Od jakichś 2 tygodni na zimnym silniku obroty "zawieszają" się na 1500 RPM i wydają się płynnie spadać do ok. 900 RPM w miarę nagrzewania silnika, w ten sposób, że np. kiedy wskazówka jest na 1/3 wysokości to obroty są jakieś 1200 RPM, czyli tak jakby stosunkowo w miarę nagrzewania obroty spadają, a nie od razu na 900 RPM jak w pierwszym opisanym przypadku.
Tak też miałem w PoldoRoverze.

Z reguły kiedy zobaczę, że po odpaleniu wchodzi na 1500 RPM to gaszę i odpalam ponownie i już jest 1100-1200 RPM, chociaż ostatnio to jakby nie pomaga i mój Roverek uparcie te swoje 1500 RPM trzyma. Dziwne, że dopiero po ponad roku to się dzieje.

I teraz moje pytanie: który scenariusz jest prawidłowy - czy obroty na 1100-1200 i po kilku minutach na 900 RPM czy może 1500 RPM na zimnym i płynnie stosunkowo jakby w funkcji temperatury spadanie do 900 RPM?

Przyznam, że teraz już sam się gubię.

Rozumiem, że to może być kwestia brudnej przepustnicy, regulacji śrubką pod silniczkiem krokowym itp. ale na razie pytam jakie powinny być prawidłowe, a potem będę się zastanawiał jak to naprawić.

Dodam, że obroty nie pływają, tak jak pływały mi w Polonezie - ta sama przepustnica z tego co wiem, podobno to jej charakterystyczna cecha.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 00:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 10:22   

A nie powinno byc caly czas 900 RPM?
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 12:49   

Na zimnym ok 1200rpm, po chwili spada do ok 900rpm.
Zimą oczywiście obroty 1200 będą się dłużej utrzymywać.

ArekL napisał/a:
Od jakichś 2 tygodni na zimnym silniku obroty "zawieszają" się na 1500 RPM i wydają się płynnie spadać do ok. 900 RPM w miarę nagrzewania silnika, w ten sposób, że np. kiedy wskazówka jest na 1/3 wysokości to obroty są jakieś 1200 RPM, czyli tak jakby stosunkowo w miarę nagrzewania obroty spadają, a nie od razu na 900 RPM jak w pierwszym opisanym przypadku.
Tak też miałem w PoldoRoverze.

Może czujnik temp. szwankuje?
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 14:23   

Nie wiem ile czujników temperatury ma seria T, jeśli to jest ten sam co od wentylatora to jest nowy.

Dzięki, zobaczymy jeszcze co inni odpiszą :)
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
Tomi1 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 54
Skąd: KROSNO/okolice



Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 22:55   

u mnie też tak bliżej 1200 na zimno i +/- 900 na ciepło tyle że nie powiem jak długo sie nagrzewa bo jakoś nie zwracam uwagi poza tym mało nim jeżdze ostatnio
czujnik od temp też niedawno wymieniany
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Zalewa na zimnym - przerywa na ciepłym i zimnym
Lopik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 28 Wto Gru 17, 2013 11:17
Micros
Brak nowych postów [R45 ] Faluja obroty na zimnym silniku
neo88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Cze 07, 2011 11:27
snake0908
Brak nowych postów [R414Si 1.4Si 97r] niskie obroty na zimnym silniku
Rover 414 97r Jak zimny ma niskie obroty
parki18 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sob Sty 09, 2010 12:51
parki18
Brak nowych postów [R420] Pisk na zimnym silniku
zyga Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sro Mar 12, 2008 10:07
zyga
Brak nowych postów [R420] Problemy z odpalaniem na zimnym silniku
derill78 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Lis 16, 2008 19:58
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink