Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] PROBLEM Z ABS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 16:18
[R200] PROBLEM Z ABS
Autor Wiadomość
marcinz77 




Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 18
Skąd: Szczytno



Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 10:37   

Fakt, wymiana przegubu nie jest aż tak droga (przegub ok. 100zł + 50 zł wymiana), ale nikt nic nie napisał, jak prawidłowo pospawać pierścień, a chciałbym wiedzieć tym bardziej, że teraz mam dużo czasu i mógłbym trochę pogrzebać przy aucie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 10:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 11:01   

Korektor siły hamowania to urządzenie które reguluje siłę hamowania przedniej i tylej osi.
Osie te są dociskane do podłoża z różną siłą (przednie o wiele bardziej).

Uszkodzenie/brak korektora powoduje że albo przednie koła się blokują a tylne hamują słabo - albo przeciwnie przednie hamują słabo, a tył juz sunie.

W niektórych autach z ABS to wlasnie ABS pełni rolę korektora i zapobiega blokowaniu osi.
Dlatego nie zaleca się wyłaczania ABS, bo to nie jest całkiem tak, że mamy wtedy "wersję bez ABS".

Mój Tata miał auto z (jak podejrzewamy) walniętym korektorem bez ABS i strach było mocno hamować, przednie koła zbyt często się blokowały.
Na przeglądzie technicznym to nie wyjdzie, bo osie testowane są niezależnie.

Z resztą w zimie ABS jest bardzo przydatny (pod warunkiem ze mamy dobre opony) i ja po prostu nie chciałbym żeby nie działał. Na naprawdę mojego też trochę wydałem ale ostatniej zimy czułem się na drodze o wiele bezpieczniej.
Ostatnio zmieniony przez sobrus Pią Wrz 23, 2011 12:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Fafnoscie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 123
Skąd: SBL

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 11:19   

nie da się raczej nic zrobić z pękniętym pierścieniem... miałem to samo i musiałem wymienić oba przeguby - teraz śmiga aż miło ;) Też chciałem to jakoś naprawić ale mechanik powiedział że to się raczej nie da a co więcej nie ma sensu bo jak już raz pękło to ciężko będzie to naprawić żeby idealnie działało. Wypnij bezpiecznik od ABSu albo wymień przegub. powodzenia !
 
 
marcinz77 




Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 18
Skąd: Szczytno



Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 12:45   

Czy wystarczy wypiąć ten bezpiecznik znajdujący się po kierownicą, bo jeszcze jeden jest dodatkowy bezpiecznik układu ABS po prawej stronie akumulatora?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 14:14   

Według instr jest tylko jeden bezpiecznik od ABS-u pod kierownicą. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
marcinz77 




Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 18
Skąd: Szczytno



Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 15:37   

Jest taki dodatkowy bezpiecznik (opcja), 40A pod skrzynką bezpieczników w przezroczystej puszce. Sprawdzałem.
 
 
Fafnoscie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 123
Skąd: SBL

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 10:18   

marcinz77 napisał/a:
Jest taki dodatkowy bezpiecznik (opcja), 40A pod skrzynką bezpieczników w przezroczystej puszce. Sprawdzałem.


odepnij ten pod kierownicą i sprawdź czy działa (a raczej czy abs już nie działa) ;)
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 19:14   

Można pospawać ten pierścień, tylko że jeżeli jest bardzo skorodowany to nie ma sensu. Dziur z powodu rozciągnięcia nie można wypełniać bo czujnik będzie głupiał. Przyczyn tego, że ABS włącza się wtedy kiedy nie powinien może być wiele. Od uszkodzonego czujnika (można spr. kompem lub podmieniając, chyba że kontrolka cały czas świeci to da radę też miernikiem), pękniętego pierścienia, przetarty przewód po uszkodzone zawieszenie (jedno koło wyprzedza drugie np. przy hamowaniu).
 
 
 
marcinz77 




Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 18
Skąd: Szczytno



Wysłany: Czw Wrz 29, 2011 11:14   

Macie rację, nie będę spawał tego pierścienia, tym bardziej, że nie uda mi się go ścisnąć, aby zlikwidować tą przerwę. Na razie wypnę tylko bezpiecznik. Kontrola ABS mi się nie zapala, a objawy są takie same jakie miałem w lewym kole. Wystarczyło tylko wymienić przegub i wszystko wróciło do normy.
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 11:51   

widzę że nie jestem jedyny z tym problemem,

u mnie załączanie ABSu bez przyczyny zaczęło się tak jak tutaj komuś, właśnie po wymianie łożysk z przodu. łatwo można przy takiej naprawie uszkodzić pierścień ABSu?

nie wiem jak było u Was ale mi załącza się ABS nie za każdym razem, tak 2-3 razy na dzień, próbowałem zdiagnozować przy jakiej prędkości ale jest chyba dość różna, zazwyczaj wlaśnie przy dojeżdżaniu do swiateł, tak w przedziale 20-50 km/h, tylko dziwi mnie że dzieje się to bardzo rzadko

czy uszkodzony czujnik może być tez przyczyną? czy raczej wtedy ABS by się załączał za każdym razem?

musze podjechać do mechanika żeby obejrzał te pierścienie czy gdzieś nie uszkodził, a jak nie to pozostaje szukać komputera, sąsiad ma kompa BOSHA, już kiedyś sie z nim umawialem że mi sprawdzi błędy ale twierdził że raczej odczyta tylko silnik, a reszta układów już może nie podejść :/

[ Dodano: Wto Paź 11, 2011 11:51 ]
póki co wyciągnąłem bezpiecznik bo trochę bojno tak jeździć jak po lodzie, tylko wkurza trochę teraz ta świecąca kontrolka ABSu :P
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 12:09   

Może być pierścień, ale czujnik też. U mnie był to czujnik.
Czujnik musi być czysty i prawidłowo ustawiony.
U mnie niestety był uszkodzony i dopiero wymiana pomogła na stałe.
Czyszczenie pomagało na 2 dni.

Co do kompa to zależy jaki BOSCH, mój był testowany boschem i ABS jak najbardziej działał ze wszystkimi parametrami (prędkość każdego koła) widzianymi na ekranie komputera.
Z resztą o ile wiem to ABS w Roverach jest firmy BOSCH.

Problem polega na tym, że w pewnych sytuacjach jedno z kół ma zły odczyt prędkości (u mnie np pokazywało momentami 70km/h choć samochód stał w warsztacie).
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 12:14   

sobrus napisał/a:
Z resztą o ile wiem to ABS w Roverach jest firmy BOSCH.


tak, jak sie doczytałem w RAVE to jest to nawet wersja 5.3, trochę dziś poszperałem w sieci :p układ waży 2.6 kg :P

a nie wiecie gdzie w rave jest jakiś opis ukladu ABS? bo siedze już jakiś czas i za nic nie mogę znaleść, zacząłem od hamulców i nie ma nic, uklad napędowy itd....nie mogę wyczaić, myslalem że może sam bym coś popatrzył,
może wlasnie mechanik przy zakladaniu uszkodził lub przestawił czujnik ? nie znam sie za bardzo na tym, tak kombinuję, z tego co mi mówił po wymianie łożysk to właśnie że musiał ABS ściągać, tylko nie wiem czy bardziej prawdopodobne jest że uszkodził czujnik czy pierścień
 
 
 
tomi_zog 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 153
Skąd: Lędziny



Wysłany: Sro Paź 12, 2011 09:07   

pierscienie ABS na alledrogo
zebatka
 
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Sro Paź 12, 2011 09:52   

coś mi nie pasuje ilość zębów na pierścieniu, piszą na aukcji że jest 27 a nie powinno być 43 ?
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 13, 2011 09:08   

Z tym pierścieniem jest tak, że lepiej wymienić cały przegub. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Nie Paź 23, 2011 16:17   

u mnie tez winowajcą okazał się pęknięty pierścień, luka była dość znaczna, podjechałem do mechanika posiadajaćego migomat, śćisnął na tyle ile się dało i chwycił minimalnie z boku pierścienia, mała luka została ale póki co od 2 tygodni spokój :)
 
 
 
michfra88 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 132
Skąd: Szczecin

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 29, 2012 13:57   

Przepraszam, że odkopuje temat ale czy kupno i wymiana samego pierścienia w linku rozwiąże sprawę i nie będzie trzeba wymieniać całego przegubu?

http://allegro.pl/piersci...2048560777.html
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 29, 2012 14:01   

michfra88 napisał/a:
ale czy kupno i wymiana samego pierścienia w linku rozwiąże sprawę

Sprawę rozwiąże, tylko bardzo jest ciężko wbić nowy pierścień bez jego uszkodzenia. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
michfra88 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 132
Skąd: Szczecin

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 29, 2012 14:04   

Czyli mam rozumieć, że ten będzie pasował do mojego R? :)
 
 
jrdarus1 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 319
Skąd: Wałcz

MG ZR

Wysłany: Nie Sty 29, 2012 20:00   

leszczu napisał/a:

Sprawę rozwiąże, tylko bardzo jest ciężko wbić nowy pierścień bez jego uszkodzenia. :wink:
Sprawę rozwiąże nagrzanie palnikiem samego pierścienia, po czym nałożenie go bezproblemowo na swoje miejsce, pod wpływem temperatury pierścień się rozszerzy, po czym stopniowo jak będzie stygł wróci do pierwotnego rozmiaru i po kłopocie :)

michfra88 napisał/a:
Czyli mam rozumieć, że ten będzie pasował do mojego R? :)

Tak


Pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200,1.1,98 r.] Problem z SRS
rafal506 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Cze 25, 2010 13:12
rafal506
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r]LPG W ROV 200 PROBLEM
Goff Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lis 20, 2008 13:41
Goff
Brak nowych postów [R200 98r 1,4 8v] Problem po HGF
siejson Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Gru 02, 2013 10:32
leszczu
Brak nowych postów [R200]Problem ABS
leszek95b Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Lip 07, 2008 23:17
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink