Forum Klubu ROVERki.pl :: HHO w benzynie i diesel na wodę ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
HHO w benzynie i diesel na wodę ?
Autor Wiadomość
bundylp 




Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 149
Skąd: okolice - Lublin

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 20:28   HHO w benzynie i diesel na wodę ?

Obejrzałem już setki filmów na ten temat i mam ochotę coś takiego przetestować.

Może trochę "napaliłem" się na ten pomysł i chciałbym aby ktoś spojrzał na to z innej strony. Waszym zdaniem ma to sens?

kilka części pomysłowego rodaka http://www.youtube.com/wa...22nXCh-TAE&NR=1

i patent z Polski http://www.youtube.com/watch?v=pofi6Bcr-0g
_________________
"bundylp" = " bandi "
Nie taki Rover straszny jak go malują :P
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 22, 2011 20:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
icemanpro 



Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 9
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 23:32   

Witam! Ruszyłeś kolego coś z tym tematem? Ja mam zamiar w najblizszym czasie takie cudo zamontowac, ciekaw jestem efektów :)
 
 
longer86 
Moderator




Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 30, 2012 23:47   

nie opłaca się kombinować, zbyt dużo prądu jest potrzebne by wyprodukować odpowiednie ilości... poszukaj na necie na różnych forach o instalacjach HHO (ale nie stron firm które to zakładają)
_________________
75 Red Edition
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 31, 2012 00:42   

longer86, Dokładnie taka prawda, więcej paliwa trzeba spalić żeby alternator prądu wyprodukował niz z tego jest zysk. :wink:

Juz lepiej LPG do Benzyny lub Diesla :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 31, 2012 09:29   

Poczytaj raczej o wtrysku pary wodnej (a raczej mgiełki wodnej) a nie HHO.
 
 
 
Mundekk 




Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Sty 31, 2012 12:34   

Wtrysk pary wodnej podobno może działać bo wtedy paliwo jest dokładnie spalone a co za tym idzie mniej go potrzeba
 
 
ADI-mistrzu 




Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 31, 2012 13:27   

Z wodą sztuczka polega na tym, że kropelki wody które dostają się do cylindra, w czasie spalania pow wpływem temperatury zamieniają się w parę wodną która powoduje dodatkowy nacisk na tłok co w efekcie przekłada się na dodatkową moc.

Silnik aby utrzymać obroty potrzebuje mniejszej ilości mieszanki paliwowo-powietrznej i dostarczanej przez nią energii, w efekcie czego silnik mniej pali.
Czyli podnosimy po prostu sprawność silnika wykorzystując ciepło spalin (które i tak tracimy) i zamieniając ją na energię mechaniczną.

To tyle z teorii dla silników benzynowych, z dieslem w sumie powinno być podobnie.

Problemem jest właśnie korozja i dodatkowy zbiornik na wodę plus jej zamarzanie przy ujemnym temperaturach.
Pierwszy problem można wyeliminować dokładając jakieś urządzenie które po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nadal nie wyłączało silnika. Nastąpiło by wtedy odcięcie wtrysku wody i praca na samym paliwie, przez co resztka wody była wy wydmuchana. Po jakimś czasie silnik by gasł.
Z drugim gorzej, na upartego można by zamontować drugi zbiornik na płyt do spryskiwaczy i tam lać wodę. Ale co z zamarzaniem?
 
 
 
kris-tofer 



Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 31, 2012 15:41   

bundylp napisał/a:
Ale co z zamarzaniem?
dosypywać soli :]
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sty 31, 2012 16:24   

albo szpirytusu ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
longer86 
Moderator




Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 31, 2012 16:41   

sTERYD napisał/a:
szpirytusu
to juz znacząco podnosi koszty i nic z oszczędzania
_________________
75 Red Edition
 
 
ADI-mistrzu 




Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 31, 2012 17:05   

To denaturatu, tylko trzeba by było zobaczyć jakie stężenie pozwala na niezamarzanie w -25°C
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 00:01   

z tym HHO też jest do rozważenia pod jednym warunkiem.
Do pojazdu montujemy zbiornik i tankujemy jak benzynę, a wytwarzanie zasilamy z sieci domowej. Nie obciążamy w ten sposób silnika dodatkowo, tylko dodajemy paliwo, którego uzyskanie kosztuje nas tyle co zużyty prąd.
Kalkulacja dla dociekliwszych ode mnie ;)

aha i HHO też zamarza w okolicach 0stC...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
longer86 
Moderator




Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 01, 2012 00:04   

sTERYD napisał/a:
aha i HHO też zamarza w okolicach 0stC...


gośc z filmiku jak pamiętam kombinował w australii czy gdzieś więc tam się chyba 0st C nie boją
_________________
75 Red Edition
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lut 01, 2012 16:55   

my z tata kombinujemy dodac hho do instalacji gazowej I generacji:-) instalacja home made + sucha cela za jakies 80-90zł:-)
 
 
PawelSki99 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 146
Skąd: Aalsmeer-Holandia

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 01, 2012 17:35   

trochę poczytałem na ten temat i większość mówi że to się nie opłaca bo potrzeba wyprodukować dużo prądu co za tym idzie zużyć więcej paliwa do jego produkcji. Zobacz to może bardziej Cię zainteresuje http://www.spryciarze.pl/...omowym-sposobem
 
 
ADI-mistrzu 




Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 01, 2012 17:56   

Szkoda że problem jest dostać w małych ilościach metanol, po za tym jak by się już go miało to można by na nim jeździć mając silnik benzynowy, bez potrzeby bawienia się w produkcję biodiesla :razz:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Turbodymoman zawstydził wodę...
Mix Offtopic 2 Wto Gru 01, 2009 11:50
Mix
Brak nowych postów Jakie macie sposoby na wodę wnoszoną na bucikach (śnieg)
greg_szczytno Offtopic 16 Nie Gru 09, 2007 10:24
lukasz17
Brak nowych postów Diesel + LPG
magneto Offtopic 2 Wto Mar 29, 2011 20:24
Tomek1212
Brak nowych postów DIESEL mycie
pytanie odnośnie mycia komory silnika
lukasz17 Offtopic 61 Sob Paź 15, 2011 17:23
maryba
Brak nowych postów diesel z konca lat 90
berserker8888 Offtopic 37 Sro Sie 08, 2012 18:46
bociannielot



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink