Forum Klubu ROVERki.pl :: R416Si '96 balcera
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
R416Si '96 balcera
Autor Wiadomość
balcer 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 84
Skąd: Krk/O-c Św.

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 28, 2012 11:30   R416Si '96 balcera

Siemka.
Jako, że zapadła decyzja o pozostawieniu Roverka przyszedł czas, żeby się wreszcie zaprezentować. Nie ma się czym chwalić, zwykła przedliftowa 400-tka, jednak jeśli istnieje taki dział to czemu by nie.
Rołwerka kupiłem od młodej dziewczyny, która sprowadziła go z Niemiec. Kupiony jako zupełnie seryjna 416Si bez klimy, szyberdachu i ABS'u, za to z 4 szybami w prądzie, elektrycznymi grzanymi lusterkami, wspomaganiem, poduchą, czyli chyba standardem w tej wersji.

Początkowo wyglądał mniej więcej tak:



Cały czas, w związku z zamiłowaniem, w różnym tępie postępowały prace związane z instalacją Car Audio. Po jakimś czasie powstało coś na kształt zabudowy:





W międzyczasie doszły również alufelgi CMS 7,5J16 ET38 z oponami 195/45 oraz sprężyny H&R.





Najbliższe modyfikacje związane są z dalszą zabawą z Car Audio, czyli poprawa drzwi, ewentualna poprawa wyciszenia auta.
Zastanawiam się również co zrobić z felgami, standardowe srebrne mi się znudziły, planuję je odświeżyć, pewnie jakieś nierówności też są, zastanawiałem się nad pomalowaniem ich na jakiś inny kolor. Po głowie chodzi mi też szeroka stal, jednak przy tak skromnym obniżeniu 16" jest musem, a ciężko dostać stalówki pasujące do Rovera w takim rozmiarze. Jakieś sugestie?

Z góry dzięki za konstruktywną krytykę. Pozdr.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 28, 2012 11:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 28, 2012 19:27   

balcer napisał/a:
Po głowie chodzi mi też szeroka stal, jednak przy tak skromnym obniżeniu 16" jest musem, a ciężko dostać stalówki pasujące do Rovera w takim rozmiarze. Jakieś sugestie?

16' z opla astry mają pasujący rozstaw śrub. Fakt że nie jest to szeroka stal ale zawsze można poszerzyć ;)

Fajnie że został w Twoich rękach :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Sob Sty 28, 2012 19:52   

Bardzo ladnie sie prezetuje na tych felgach..no i ten kolorek :cool:
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
balcer 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 84
Skąd: Krk/O-c Św.

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 28, 2012 20:34   

greg-si napisał/a:
16' z opla astry mają pasujący rozstaw śrub.


Ori z Łopla jest 6,5" z ET37, czyli, żeby zachować mniej więcej taki efekt jak teraz trzebaby poszerzyć o 1", a to trochę poszerzanie dla samej sztuki, chyba, że by pomyśleć o poszerzeniu na 8" i zrobić jakiś naciąg z oponą 185/50. Sam nie wiem, szeroka stal i dekiel od W140 za mną chodzi :roll:
 
 
dorkanred 



Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 26
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Sob Sty 28, 2012 22:30   

greg-si napisał/a:

16' z opla astry mają pasujący rozstaw śrub.

Tyko wymiar pierścienia centrującego nie ten :(
Czasem może się zdarzyć drganie na którymś kole - bo rozstaw śrub to nie wszystko.
 
 
balcer 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 84
Skąd: Krk/O-c Św.

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 28, 2012 22:34   

dorkanred napisał/a:
Tyko wymiar pierścienia centrującego nie ten :(


No więc właśnie, temat ogarniałem trochę, rozstaw Opla jest o 0,4mm większy od naszego, więc jedynie 0,2mm na stronę, co daję mniej więcej grubość folii aluminiowej złożonej na pół na stronę, czy to ma aż takie znaczenie?
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 28, 2012 22:37   

0,2mm to grubość brudu
a jak ktoś jest pedantyczny może stoczyć więcej i wpasować pierścień centrujący
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
balcer 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 84
Skąd: Krk/O-c Św.

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 28, 2012 22:45   

greg-si napisał/a:
0,2mm to grubość brudu


Tak też myślałem. Ciekawi mnie tylko czy ktoś z Roverkowiczów i z jakim skutkiem używał kiedyś felg od Opla. Nie jeżdżę szybko ani nadspodziewanie dużo, jednak wolałbym wiedzieć z czym ewentualnie to się wiąże. Nie ukrywam, stal najbardziej mnie ciągnie, bo nie jest oklepana mimo wszystko, przynajmniej w Rołwerach...
 
 
KNA 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 201
Skąd: Złocieniec

Rover 200

Wysłany: Sob Sty 28, 2012 23:02   

Ja mam w 200 założone stalówki od Opla. Jak je kupowałem to nie wiedziałem, że mają trochę za duży otwór względem piasty w Roverze, no i podczas jazdy dało się to odczuć (trochę telepało kierownicą, im szybciej tym mocniej). Kupiłem pierścienie centrujące o wymiarach 56.1 wewnątrz, 57.1 na zewnątrz. Wchdzą w felgi z lekkim oporem, ale bez większego problemu, no i już jest ok.
 
 
dorkanred 



Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 26
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Nie Sty 29, 2012 10:32   

balcer napisał/a:
Tak też myślałem. Ciekawi mnie tylko czy ktoś z Roverkowiczów i z jakim skutkiem używał kiedyś felg od Opla. Nie jeżdżę szybko ani nadspodziewanie dużo, jednak wolałbym wiedzieć z czym ewentualnie to się wiąże. Nie ukrywam, stal najbardziej mnie ciągnie, bo nie jest oklepana mimo wszystko, przynajmniej w Rołwerach...


Ja używam do tej pory, felgi 15 ". Nie dorabiałem żadnych pierścieni, efekt drżenia czasem występuje i nie chodzi tu o pedantyczność jak napisał
greg-si napisał/a:
jak ktoś jest pedantyczny
, jest to efekt wyraźnie odczuwalny przy niedokładnym wycentrowaniu koła, najczęściej odczuwalny przy hamowaniu z większej prędkości.
Fakt, że mając sporo szczęścia, można bez pierścienia dokręcić tak, że efektu nie będzie, ja w tej chwili mam na tyle dwie felgi oplowskie na letnich gumach a z przodu dwie stalowe 14 na zimówkach, oryginalne Rovera, efektu drżenia nie ma.
Generalnie jak kto uważa, można założyć i mając szczęście, lub kilkukrotnie odkręcając i silnie dokręcając felgi, efektu nie będzie, lub po prostu zainwestować w pierścienie centrujące/dystansujące i mieć problem z głowy. Dystanse i tak się opłaca zamontować, chyba że ktoś założy szersze balony niż przewidziane do felgi, bo ET też jest inne i koło trochę się chowa pod nadkole, nie jest to bardzo rażące i to akurat może być pedantyczność właściciela.
 
 
balcer 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 84
Skąd: Krk/O-c Św.

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 29, 2012 12:07   

Wychodzi na to, że najlepszym rozwiązaniem byłoby takie Oplowskie stalówki roztoczyć o kolejne 0,5mm i wsadzić dystans 57,1->56,1.
Dzięki za podpowiedzi ;)
 
 
KNA 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 201
Skąd: Złocieniec

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 29, 2012 17:09   

Wiesz co, kupując te pierścienie też myślałem, że będę musiał roztoczyć te felgi, ale o dziwo nie było to konieczne, tak jak pisałem, pierścienie wchodziły z opornie, ale bez większych problemów i wszystko jest ok. Pierścienie, które kupiłem zrobione są z polycarbonu (tak było napisane na aukcji).
_________________
KNA - R200
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Nie Sty 29, 2012 17:24   

balcer, czekam na twój pomysł z poszerzoną stalą :) nie ukrywam że ja osobiście również mam ciągotki w tym kierunku co ty :) Także czekam z niecierpliwością na to co wymyślisz i wcielisz w życie, sezon już za pasem i fajnie jakby nowy pomysł wpadł na lato :)

Pamiętam jak ktoś okazywał właśnie na forum R200 z stali + dekielek od Mietka :)
 
 
 
balcer 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 84
Skąd: Krk/O-c Św.

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 20, 2012 22:42   

KNA napisał/a:
Pamiętam jak ktoś okazywał właśnie na forum R200 z stali + dekielek od Mietka :)


Przy 16" te dekle będą trochę inne, bo od W140. Te, które masz na myśli byly w bodajże srebrnej 200'tce i pochodziły z W123.

[ Dodano: Wto Sty 31, 2012 12:24 ]
Małe przedwiosenne zakupy:

[ Dodano: Pon Lut 20, 2012 22:42 ]
Rołwer dostał nowe sprzęgło, w starym zużył się prawdopodobnie docisk. Zdecydowałem się na komplet Valeo. Dodatkowo zmienione zostały cukiery. Wg. mechanika, który to robił, w zawieszeniu nie ma nic niepokojącego, co wymagało by wymiany. Trochę mnie to dziwi, bo po wymianie cukierów tył tłucze się jak tłukł przed wymianą, jest może trochę stabilniej, ale stuki nadal podobne, może chodzi o górne mocowania amorów? Sam już nie wiem.
W związku z niezbyt oczekiwaną zmianą sprzęgła i faktem, że prawdopodobnie tuleje są okej póki co chyba zaniecham zmiany kompletu na PU, trzeba trochę wyjść z dołka...
Na stuki mam jeszcze jeden pomysł - może klapa? jest to głuche uderzenie na większych nierównościach poprzecznych/dziurach.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 21, 2012 14:02   

Wszystko zależy jaki dokładnie to dźwięk.
U mnie stukało, zdjąłem sprężyny przekręciłem poduszki pomiędzy sprężyną a miseczką o 180% i stuków brak. I tak już od ponad roku.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink