Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Uszkodzenie uszczelki pod głowicą.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Uszkodzenie uszczelki pod głowicą.
Autor Wiadomość
walczakowski 




Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 26
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 20, 2012 14:09   

Już parę propozycji miałem, aby zamiast silnika zamontować pedała i w dowodzie w marce pojazdu zmienić literkę "V" na "W" - o wiele taniej i mniej będzie spalał ;)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 20, 2012 14:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pią Sty 20, 2012 21:10   

No niestety spece pogubili trochę zabawek od silnika i muszę poczekać z tym do jutra. Jak narazie nie jest źle. Został w sumie kolektor, alternator, paski i będzie można robić testing ;)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
walczakowski 




Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 26
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 20, 2012 22:00   

Wygląda już prawie jak przed awarią, ciekaw jestem jak pracuje. Na całe szczęście spece nie dobrali się do rozkręcania gazu bo tego już bym chyba nie zdzierżył i wytłumaczył "łopatologicznie" co może sobie zrobić z takim podejściem.
I co najlepsze to nie był "domowy" mechanik ale niby renomowany zakład, w którym trochę samochodów już przewalili - BOSCH SERVICE.
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sob Sty 21, 2012 17:47   

walczakowski napisał/a:
Wygląda już prawie jak przed awarią, ciekaw jestem jak pracuje. Na całe szczęście spece nie dobrali się do rozkręcania gazu bo tego już bym chyba nie zdzierżył i wytłumaczył "łopatologicznie" co może sobie zrobić z takim podejściem.
I co najlepsze to nie był "domowy" mechanik ale niby renomowany zakład, w którym trochę samochodów już przewalili - BOSCH SERVICE.


Tak bywa. W jednym z dębickich duzych serwisów, gdzie codziennie naprawia sie dziesiątki samochodów wgrali gościowi do R75 soft od bmw :D no bo silnik BMW ;D no i jak wjechał tak wyjechał na lawecie ;D

[ Dodano: Sob Sty 21, 2012 17:47 ]
Gotowy.

Wszystko hula. Układ odpowietrzony. Wgrany nowy soft. I ma hulać ;)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sty 21, 2012 18:16   

nie zebym sie czepial ale ta instalcja od LPG to jakoas porazka :( ajkbym tak dosatla od gazwonika samochod to byl go popedzil toc to trzeba poprawic :(
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 21, 2012 18:42   

Tomi_114 napisał/a:
Wgrany nowy soft

Co to za soft?
 
 
 
walczakowski 




Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 26
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 21, 2012 20:54   

Jutro odbiór. BoloSr, sprecyzuj co nie podoba ci się w instalacji gazowej. Nie chcę bronić gazownika, ale na starym silniku instalacja pracowała wg. mnie prawidłowo, zawsze przełączała się po takim samym czasie od odpalenia, silnik spalał ok 1litr więcej gazu niż benzyny, ale podobno to jest w normie, jedynie bardzo rzadko występował problem z chwilowym bujaniem wolnych obrotów przy dojeździe do świateł - z tym byłem u trzech rożnych polecanych gazowników i zawsze słyszałem to samo - instalacja pracuje prawidłowo, szukać przyczyny w silniku a nie w instalacji (i obstawiałem na niewymieniony filtr powietrza). Teraz jak coś będzie nie tak pracowało to zawsze mogę podjechać do innego, który montuje BRC - instalacja na gwarancji więc nie mają wyjścia muszą mi zrobić.
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sob Sty 21, 2012 21:52   

AdrianWWL napisał/a:
Tomi_114 napisał/a:
Wgrany nowy soft

Co to za soft?


Wrzuciłem na T4 reset ustawień do nowego silnika i aktualizacja oprogramowania ;)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
walczakowski 




Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 26
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 22, 2012 15:46   

Ok samochód przyjechał na kołach czas opisać wrażenia ;) :

1. Silnik - wsadzony od Tomi_114 o pojemności 1.4, które jest odczuwalne dopiero przy jeździe na mniejszych obrotach pod porządną górkę. W mieście praktycznie nie wyczuwam różnicy, muszę się przyzwyczaić do nowego sprzęgła, ale przyśpieszenie praktycznie to samo.

2. Prowadzenie - takie jak przed wymianą, samochodem nie ściąga, prowadzi się miło i grzecznie - nie ma różnicy.

3. Sposób montażu (ogólnie pojęta obsługa) - Tomi_114 wie co robi i za co się zabiera, w końcu on mi to wszystko poskładał do stanu pierwotnego. Szczerze polecam, jeśli ktoś ma problem z Roverkiem. Mało tego, jeśli cokolwiek znów coś miałoby się dziać niedobrego, a będę mógł dojechać z samochodem do Pilzna to nawet się nie zastanawiam.

4. Ciekawostka (spalanie) - podczas powrotnej jazdy gdzieś w okolicach Opatowa trafiłem na pierwszą stację Orlenu, z ciekawości jak wychodzi spalanie zatankowałem go pod korek i zresetowałem licznik. W Radomiu po przejechaniu 76.1km trafiłem na pierwszą stację Orlenu (na przeciwko M1 jakby ktoś pytał) i znów tankuję pod korek. Weszło w sumie 3.40 litra benzyny 95. Prędkość w granicach 80 - 90 km/h na trasie. Jakbym nie liczył obecnie spalam ok. 4.47l / 100km. Jutro umawiam się z gazownikiem na ponowną regulację kompa, zobaczymy jak będzie pracował na gazie.
 
 
dawidek126 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 179
Skąd: Piaseczno

Rover 45

Wysłany: Pon Mar 12, 2012 17:15   

Witam chciałbym odświeżyć temat. moje pytanie związane jest z tymi o ringami na tulejach cylindrów... czy po zdjęciu głowicy silnika nie trzeba ich wymieniać?? Bo przecież jak spada naprężenie na o ringach po odkręceniu śrub to o ring może już puszczać płyn do skrzyni korbowej.... mam racje ?? ? da się wymienić te o ringi bez demontażu dołu silnika (beż rozpięcia korb i tłoków )????
_________________
ROVER 45 ::::::)))))))
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Mar 12, 2012 21:34   

dawidek126 napisał/a:
Witam chciałbym odświeżyć temat. moje pytanie związane jest z tymi o ringami na tulejach cylindrów... czy po zdjęciu głowicy silnika nie trzeba ich wymieniać?? Bo przecież jak spada naprężenie na o ringach po odkręceniu śrub to o ring może już puszczać płyn do skrzyni korbowej.... mam racje ?? ? da się wymienić te o ringi bez demontażu dołu silnika (beż rozpięcia korb i tłoków )????


Nie da sie niestety. Zeby wyjąć tłoki musisz rozebrac dół i wtedy tłoki wychodzą do góry. Pozdrawiam

T114
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
dawidek126 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 179
Skąd: Piaseczno

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 09:23   

jesli wymieniam uszczelkę pod głowicą to muszę wymienić magistralę olejową w którą wkręcane są śruby mocujące głowicę. Aby wymienić tą magistralę należy zdjąć miskę olejową... więc przy okazji warto odkręcić korby i wyjąć tuleję cylindrową razem z tłokiem ( żeby nie bawić się z wkładaniem tłoka do cylindra) i wtedy wymienić te o ringi. Dobrze myślę?? czy żeby wyjąć tą magistralę trzeba również zrobić coś więcej??? u mnie w pracy kolega wymienił sobie tylko uszczelkę i tyle .... jak z tą magistralą??
_________________
ROVER 45 ::::::)))))))
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 15:13   

dawidek126 napisał/a:
u mnie w pracy kolega wymienił sobie tylko uszczelkę i tyle .... jak z tą magistralą??

Podobno myk z wymiana magistrali przy nowym typie uszczelki to tylko chwyt marketingowy. Jak tam magistrali bym nie wymieniał, no chyba, że już kupiłeś. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
dawidek126 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 179
Skąd: Piaseczno

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 20:45   

to znaczy tak się zastanawiam jak z tymi o ringami... bo tak naprawdę płyn może się dostawać przez uszczelkę ale również przez te o ringi... na innym forum czytałem że wystarczy unieść do góry tuleję cylindrową i zastosować jakiś sylikon o nazwie zaczynającej się od literki h...... więc obyło by się bez demontażu miski i tej magistrali olejowej jak również bez rozpinania korbowodów żeby wyjąć tłoki z cylindrami..... ja tylko tak głośno myślę bo wydaje mi się że lekko przegrzałem silnik dwa lata temu, bo na jakieś 5 tyś kilometrów zbiera mi się w zbiorniczku wyrównawczym śladowa ilość oleju silnikowego, poziom oleju jest w silniku ok. i tak sobie myślę że warto by coś zrobić z tym uszczelnieniem tulei bo jak zrobię głowicę i uszczelkę a potem się okaże że znowu muszę rozbierać wszystko bo to nie to ....
_________________
ROVER 45 ::::::)))))))
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 12:10   

dawidek126 napisał/a:
bo na jakieś 5 tyś kilometrów zbiera mi się w zbiorniczku wyrównawczym śladowa ilość oleju silnikowego

To mogą być pozostałości poprzednich HGF. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Wymiana uszczelki pod głowicą
alien52 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Wto Cze 14, 2011 13:09
sadis416si
Brak nowych postów [r 45] Wymiana uszczelki pod głowicą
zybii25 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pon Kwi 22, 2013 08:10
7Tomi
Brak nowych postów [R416] Wymiana uszczelki pod głowicą
Holbo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Lis 21, 2007 23:04
Holbo
Brak nowych postów [R416] Wymiana uszczelki pod głowicą
po miesiacu znowu ubywa mi plynu i czesto sie gotuje
TomekBugajski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Wto Kwi 28, 2009 11:18
picia82
Brak nowych postów [R416 ??] Awaria uszczelki pod głowicą HGF
dsawa Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Maj 22, 2009 15:20
ash



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink