Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Klimatyzacja \ kupno
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: maciej
Czw Lis 18, 2010 09:26
[R200] Klimatyzacja \ kupno
Autor Wiadomość
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 23:29   

Podesłałem już xtekowi fotki z przebiegu instalacji.
Rozbierania trochę było :)
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 23:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 23:56   

W ogole dziwna sprawa, bo za schowkiem mam przygotowana 6-pinowa wtyczke (C34 w RAVE) wychodzaca z glownej wiazki. Jest ona dobrze poklejona do reszty (wyglada na to, ze fabrycznie). Wedlug RAVE jest to "Main Harness 2 to Air Conditioning Harness (Female)", zaraz obok jest przyklejone cos, co wyglada na 2-pinowa wtyczke (C39) a jest to "Diode Pack". Pod maska, w skrzynce z bezpiecznikami jest wsadzony bezpiecznik od "Air Conditioning". Czy w kazdym Roverze tak to jest przygotowane czy mam jakas dziwna wersje?
Z tego wyglada, ze potrzebuje niewielkiej czesci wiazki zwiazanej scisle z klimatyzacja, bo od skrzynek z bezpiecznikami kable juz mam - C34 zawiera kable od skrzynki bezpiecznikow nad pedalami, ze skrzynki pod maska, od dmuchawy, diody czyli slowem jest to wtyczka z calym zasilaniem do klimatyzacji.
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Sob Kwi 30, 2011 00:00   

z wiązki potrzeba tylko tyle co masz na zdjęciach ode mnie. Ja wyprułem z samochodu dawcy potrzebną część i wplotłem w swój.
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Kwi 30, 2011 22:19   

Wlasnie widze, ze malo tych kabelkow Mozbaby nawet to samemu zrobic. W dieslu z kompem Boscha mam nawet jeszcze latwiej, bo do kompa ida tylko 2 kable.

[ Dodano: Sob Kwi 30, 2011 22:17 ]


Ktos moze wie czy w wersji z klima i bez klimy w dieslu jest ten sam wentylator?
Wczesniej bylo pisane, ze w benzyniaku sa inne, bo nie sa dwubiegowe.
I to sie potwierdza tutaj: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001099 - sa inne wentylatory do wersji z klima i bez.
Za to w dieslu pokazuja, ze jest tylko jeden model wentylatora. Czy ktos moze potwierdzic, ze standardowy wentylator w dieslu jest juz dwubiegowy (mimo, ze ma tylko 2 kable)? W jaki sposob odbywa sie regulacja biegow? Wyzsze/nizsze napiecie?
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 10:28   

xtek, z tego co wiem wszystkie wentylatory są 2 biegowe. Ja wentylatora nie zmieniałem i jest 2 biegowy. Są jakieś różnice, bo niektóre wyglądają jakby miały większe silniki.
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 21:38   

u mnie wentylatory są jednobiegunowe ... po prostu działa albo nie działa ... dokąłdnie to zauważyłem, że po prostu wentylator się włącza (przy włączonej klimie) jak silnik jest na "wolnych obrotach" ... łatwo to sprawdzić na postoju, po prostu dodanie gazu powoduje wyłączenie wentylatora. Aaaa i oba wentylatory (od strony zderzaka i od strony silnika) działają wspólnie ... nie zauważyłem podziału na osobny od klimy i chłodzenia silnika.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 22:00   

I jeszcze jeden problem odkrylem.
Rurka od pompy vacuum, ktora znajduje sie na alternatorze. Skoro alternator bedzie wyzej, to i owa pompa bedzie wyzej. A waz jest metalowy i przypiety. Bedzie trzeba pokombinowac, albo zalatwic rurke vacuum od wersji z klima... Czy po odlaczeniu tej rurki trzeba cos odpowietrzac? (pewnie nie, skoro ona wytwarza podcisnienie dla wszystkich ukladow :))
W ogole przydaloby mi sie bardzo zdjecie silnika diesla z przodu w wersji z klima...
Ostatnio zmieniony przez xtek Nie Maj 01, 2011 22:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 22:08   

rurkę obetniesz i założysz gumową i bedzie ok ... to mały problem moim zdaniem a zdjęcia ... może coś znajdę.

Jedyne rozsądne jakie znalazłem:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 22:16   

Byloby swietnie, gdybys cos znalazl :)
Brt, moze bedziesz wiedzial, czy lapa alternatora i sprezarki wyglada tak jak tutaj na zdjeciu?
http://img.photobucket.co...rk/DSC00134.jpg

[ Dodano: Nie Maj 01, 2011 22:16 ]
Czy ktos w ogole dokladal klime do diesla czy tylko do benzyniakow? ;)
Remi dokladal, ale Diavie i tam sprezarka jest na gorze...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 22:18   

niestety nei mam pojęcia ... czy to te elementy .....
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 22:35   

xtek, na zdjęciu łapa jest taka sama jak w benzyniaku. ale rurki to pojęcia nie mam.
Ta rurka z zaworkiem do ładowania czynnika wygląda jakby to miało być z lewej strony pod maską (odwrotnie niż w benzyniaku), a więc albo to jest od angielskiego benzyniaka albo diesle mają inaczej niż benzyniaki. W życiu diesla nie widziałem pod maską. Schematy instalacji są chyba w tych obrazach iso na do pobrania w dziale download (czy jakoś tak ;))
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 22:44   

Nie, nie, pytalem tylko o lape ;) Ale dopiero teraz ogarnalem, ze to zdjecie, ktore wrzucilem, jest z angielskiego 200 BRM, czyli z benzyniaka ;) W dieslu jest inna lapa - wciaz nie wiem jaka :D
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 22:47   

Nie polecam Ci kompletować części w ciemno. Lepiej znaleźć samochód dawcę i z niego wyjąć wszystko. Wyjdzie taniej i bez obawy, że o czym zapomnisz, czy będziesz musiał nie wiadomo ile czekać na części.
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 22:56   

To bedzie z jednego auta raczej wyjmowane i kupuje od goscia, ktory rozklada rovery od lat, wiec bedzie wiedzial ;) A ja szukam z czystej ciekawosci.
Teraz wydaje mi sie, ze w dieslu w ogole nie ma innej lapy, tylko po prostu alternator jest montowany przez przykrecenie do sprezarki i na gorze jeszcze troszke.
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 22:58   

xtek napisał/a:
Teraz wydaje mi sie, ze w dieslu w ogole nie ma innej lapy, tylko po prostu alternator jest montowany przez przykrecenie do sprezarki i na gorze jeszcze troszke.

Wydaje mi się to mało prawdopodobne, ale byłoby miło, bo to oznacza mniej zabawy :)
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 23:12   

No i mam problem. Zupelnie inne mocowanie pompy wody i pompy wspomagania. I od tego zaczyna sie montaz sprezarki i alternatora, bo na tym mocowaniu sie to wszystko opiera.
Bez klimy jest tak:

a z klima tak:


Dzieki temu, a wlasciwie przez to, jest tez potrzebny dluzszy waz od pompy do termostatu. Juz powoli mi sie odechciewa ta przekladka ;)

Od VINu 471565 montowali na ten drugi sposob nawet do wersji bez klimy (tylko wtedy w miejscu sprezarki byla rolka dodatkowa).

Czyli jesli chce dolozyc klime, to musze wymienic cale to wielkie mocowanie, najlepiej od razu z pompa wody, wspomagania i napinaczem :/
 
 
niuton 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 366
Skąd: Nowa Huta



Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 09:41   

Odświeże temat, by nowego nie zkaładć.
Znalazlem na allegro taką aukcję: http://allegro.pl/rover-2...2206370070.html
Co o tym sądzicie? Znacie sprzedawce? Kilku elementów brakuje ale to jeszcze dopytam ewentualnei skombinuje. Napsiałem też do psrzedawcy o foty. Parowniki widziałem że nówki czy tam po regeneracji (nie pamiętam bo kolega jakiś czas temu kupował do innego auta) można kupic w dobrej cenie i działa jak nówka. Jakie elementy dobrze by było mieć "odświeżone"? Tomo ja też cche zdjecia jak jeszcze tu zaglądasz.

P.S. Ogólnie przez rok dwa wiele w temacie się zmieniło widze że większa dostępność i niższa cena części do klimy.
P.S. Czy to wszsystkei rurki są:
Ostatnio zmieniony przez Adrian Pią Kwi 13, 2012 09:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 09:48   

niuton napisał/a:
Znacie sprzedawce?
Znamy: http://forum.roverki.eu/p...wprofile&u=2608
 
 
 
niuton 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 366
Skąd: Nowa Huta



Wysłany: Pią Kwi 20, 2012 15:43   

O prosze klubowicz. To chyba dobra rekomendacja? Muszę zabrać sie za swojego zapieprzacza, bo padąl decyzja: nic lepszego przez najbliższe 5 lat nie kupię więc chociarz chce jeździć jak Pan :)

[ Dodano: Pią Kwi 20, 2012 15:43 ]
Hej mam pilne pytanie, moge łyknąć okazyjnie klime do kanciaka, jest sens się pchać czy się okaże ze więcej rzeźbienia bedzie: łapy, mocowania, śrubki? Bo własniej jej stan jest: nowy, ale troche się boje że nie podejdzie.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 20, 2012 16:21   

niuton napisał/a:
Hej mam pilne pytanie, moge łyknąć okazyjnie klime do kanciaka, jest sens się pchać czy się okaże ze więcej rzeźbienia bedzie: łapy, mocowania, śrubki? Bo własniej jej stan jest: nowy, ale troche się boje że nie podejdzie.

Myślę, że plug&play to ona nie podejdzie. Ogólnie spore ryzyko. :neutral:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 SDI '98] Kupno silnika SDI
swonco Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Kwi 02, 2008 20:24
zouza
Brak nowych postów [R200 2.0 SDi 99r] Kupno amortyzatorów
wojcio Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Cze 13, 2007 07:45
mzimny
Brak nowych postów [R200 1,4 98r] kupno uzywanych lozysk z piasta
Dawidoff Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Gru 10, 2009 22:37
truten23
Brak nowych postów [r200 1.4 16v 98r]klimatyzacja
jaro92 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Cze 17, 2007 21:19
peter200



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink