Forum Klubu ROVERki.pl :: [civic itd 105km] turbiszon winowajcą?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[civic itd 105km] turbiszon winowajcą?
Autor Wiadomość
piter-t 




Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 16:41   [civic itd 105km] turbiszon winowajcą?
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam,

dziś mnie hondzia troszkę nastraszyła... mianowicie rano jak odpaliłem klekotka na dzień dobry obroty przyfalowały... podczas jazdy też momentami dało się wyczuć szarpanie, aż w pewnym momencie hondzia zachowała się jak mała rajdówka, wcisnęło mnie porządnie w fotel, chmura dymu została i silnik się wyłączył... przede mną nic nie było a do skrzyżowania spokojnie sobie wyhamowałem...

czy to winowajcą był turbiszon który puścił olej do silnika? (regeneracja i po temacie) czy coś jeszcze należy sprawdzić? wcześniej z takim tematem się nie spotkałem więc troszku zielony jestem... zazwyczaj jak się czyta o tych "samozapłonach" czyli chorobie szalonych diesli to przypadki były opisane na autach które to złapały na postoju a nie w ruchu... no i tak łatwo nie gasnęły...
do speca lepiej podholować w takim przypadku czy delikatnie naciskając można podjechać?
autko ma 240kkm i turbiszon nietykany od nowości tak jak i wtryski i pompa...

z góry dzięki za podpowiedzi ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 16:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 16:53   

ja bym stawial na elektryke przy pompie
 
 
 
piter-t 




Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 17:33   

a jeśli autko było wcześniej wyczuwalnie słabsze (10,5~11s 60-100km/h) i miało "mokrą" turbalkę ? to za taki objaw mimo wszystko może być elektryka odpowiedzialna?
widzę że będzie trzeba stworzyć listę życzeń do mechanika żeby go uszczęśliwić.... ;)
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 17:38   

Sprawdź poziom oleju, jeżeli go nie ma to będzie znaczyło, że turbiszon wyssał Ci olej i turbinka do wymiany. Jeżeli będzie stan, to będzie trzeba szukać gdzie indziej przyczyn takiego zachowania.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 17:48   

piter-t napisał/a:
miało "mokrą" turbalkę ? to za taki objaw mimo wszystko może być elektryka odpowiedzialna?

To moga byc dwie rozne sprawy. ja mam mokra turbine od 20tys km
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 18:08   

bizon napisał/a:
ja mam mokra turbine od 20tys km

a ja od zawsze :wink:
zrób porządek z odmą to turbina będzie sucha, ja mam teraz od Lublina odmę
 
 
piter-t 




Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 20:26   

szoso a można jakiegoś linka do poczytania o tej odmie... bo teraz nie wiem czy to jakiś osad czy element ;)

tronsek dziś oleju nie sprawdzałem... nie pomyślałem, ale parę dni temu sprawdzałem i poziom był ok... choć nie wiem czy też było ok, bo coś jakby lekko ponad stan było... nie ja nalewałem, więc nie wiem ile było po wymianie...

a do mechanika jechać czy holować mimo wszystko?

aaaa.... ostatnio wszystkie filtry wymieniane, spalanie jak na razie chyba w normie... tarnów-poznań wyszło 5,65l/100km (3 osoby na pokładzie)
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 20:31   

piter-t napisał/a:
dziś oleju nie sprawdzałem...
to sprawdź.
piter-t napisał/a:
ale parę dni temu sprawdzałem i poziom był ok...
"choroba wściekłych diesel'i" potrafi w kilka sekund wyssać wszystek olej z silnika.
piter-t napisał/a:
a do mechanika jechać czy holować mimo wszystko?
sprawdź olej i inne płyny. Jeżeli będzie :ok: to możesz spróbować delikatnie podjechać do mechanika o własnych siłach.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 21:41   

piter-t napisał/a:
a można jakiegoś linka do poczytania o tej odmie.

http://forum.roverki.eu/v...&highlight=odma
 
 
 
piter-t 




Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 22:31   

dziękuję za linka i info ;) zawsze to coś dobrego na początek ;)
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 09:47   

Zakup sobie tą: http://allegro.pl/lublin-...2229742226.html odmę i spokój, bo ta nasza, delikatnie mówiąc jest do bani.
 
 
piter-t 




Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 11:22   

a co zrobić z tą 3 rurką co wychodzi z odmy?
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 12:33   

http://forum.roverki.eu/v...separator+oleju
 
 
piter-t 




Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Kwi 20, 2012 18:53   

witam ponownie.

turbinka zregenerowana, wszystko poskładane i jak na razie autko jeździ, co prawda nie sprawdzę jeszcze jak ciągnie autko bo tak z 200km pasuje spokojniej pojeździć, ale to jedna wycieczka i będzie 200 zrobione ;)

jedyne czego nie zrobiłem to separatora... kupiłem, ale goście co się ciut znają na rzeczy powiedzieli że ten separator zmienia ciśnienie co w efekcie uszkadza turbinę... nie po tysiącu km, ale źle na nią działa. tak więc stara odma została wyczyszczona i dalej jeździ. jak czyścił mechanik ją to nie wiem ;)
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Kwi 20, 2012 22:08   

piter-t napisał/a:
ale goście co się ciut znają na rzeczy powiedzieli że ten separator zmienia ciśnienie co w efekcie uszkadza turbinę.


To przy okazji przekaż im, żeby sobie porządnego baranka strzelili o np. murowaną ścianę :taa: Nasza odma ma to do siebie, że puszcza spore ilości oleju w dolot, a po tej modyfikacji juz nie.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 21, 2012 07:38   

Jugol napisał/a:

To przy okazji przekaż im, żeby sobie porządnego baranka strzelili o np. murowaną ścianę

Z jednej strony gamonie za brak wiedzy ale z drugiej rzadko spotyka sie mechanikow co nie dokladaja kolejnych usterek i obowizkowych wymian byle wiecej zarobic
 
 
 
piter-t 




Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Kwi 21, 2012 09:02   

no ten co teraz robił mi autko zadzwonił do znajomych z Jaworzna (co robią turbiny) żeby się poradzić czy tak można... no oni odradzili... mam jeszcze znajomego co w aso przy hondach i mazdach robi to z ciekawości poznam jego opinie jeszcze... a też chodzi o gwarancje na turbinę, wprowadzanie modyfikacji wiąże się z jej utratą...
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Kwi 21, 2012 11:51   

Co ma odma z Turbo wspólnego :roll: Jest tylko od strony zaciąganej, czyli filtra powietrza zeby wciągało opary do środka.
Po drugie jak Turbo pompuje to odma i tak się zamyka.

Żeby mieć najmniej problemów to się odmę odłącza i puszcza waz pod auto a przy dolocie wkłada korek :wink: Turbo to jest obojętne czy tam jest czy nie ma odmy bo jedno z drugim ma mało wspólnego.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [civic 2.0 105km diesel] Problem po odpaleniu
klonu1988 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pią Gru 26, 2014 20:37
centurion
Brak nowych postów [civic tdi 105km] ile większe spalanie w zimie?
piter-t Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Pią Sty 27, 2012 17:42
piter-t
Brak nowych postów [honda civic]check engine w hondzie civic silnik 20T2N
dodmen Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Sie 26, 2014 09:47
wooy11
Brak nowych postów [Honda Civic] Wskaźniki temperatury Honda Civic 2.0 tdi
Mateo19 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Sie 28, 2019 22:16
Mateo19
Brak nowych postów [honda civic] pytanie o alufelgi honda civic
Lewis Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pon Wrz 02, 2013 13:30
Lewis



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink