Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 416] nie odpala= zablokowany immo?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 416] nie odpala= zablokowany immo?
Autor Wiadomość
rovgrey 




Dołączyła: 14 Cze 2012
Posty: 6



  Wysłany: Czw Cze 14, 2012 21:35   [Rover 416] nie odpala= zablokowany immo?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Witam serdecznie, przejrzałam sporo tematów, jednak nie udało mi się poskładać informacji na tyle, żeby jednak nie napisać. W większości opisanych przypadków piloty nie reagują, więc immo siłą rzeczy pozostaje włączone
Mam problem z Rover'em 416: stal dosc dlugo, padla bateria, teraz otwiera sie zpilota, ale nie odpala. Pompy nie slychac, rozrusznik zacina sie i nie kreci.Kontrolki swieca sie normalnie ,wymieniona cewka ,kopulka i palec rozdzielacza, takze przewody wysokiego napięcia, podejrzewam immobiliser. Jak go odblokowac? Nie mam kodu, podobno jest na pierscieniu przy stacyjce?
Ostatnio zmieniony przez rovgrey Czw Cze 14, 2012 22:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 14, 2012 21:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 14, 2012 21:39   

rovgrey napisał/a:
rozrusznik zacina sie i nie kreci
To w końcu zacina się, czy w ogóle nie kręci?.
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 14, 2012 22:08   

jak immo to wogole by nie krecil. latwo sprawdzic miernikiem na przekazniku rozrusznika
 
 
 
rovgrey 




Dołączyła: 14 Cze 2012
Posty: 6



Wysłany: Czw Cze 14, 2012 22:17   

Ze świecami zacina się, po wykreceniu kreci normalnie, reszta objawów bez zmian.

[ Dodano: Czw Cze 14, 2012 22:17 ]
Uzupełniam o brak iskry, a była jeszcze 2 dni temu.
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 14, 2012 22:58   

Zacznij od naładowania akumulatora, a potem odepnij nachwile kleme masową w celu zresetowania immo.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 14, 2012 23:03   

a przekaźnik rozrusznika sprawdzałeś ? Pod klapą zaraz obok komputera 3 kosteczki, ta od rozrusznika jest po środku. Jak ją wyjmiesz powinien kręcić, ale nie odpalać.
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 15, 2012 08:15   

haxigi napisał/a:
ta od rozrusznika jest po środku. Jak ją wyjmiesz powinien kręcić, ale nie odpalać.

jak wypniesz ten od rozrusznika to wogole nie bedzie dostawal napiecie i nie bedzie krecil. to o czym piszesz bedize przy wypieciu przekaznika od pompy (i to w naszym silnikju, kolega ma benzyne)
 
 
 
monia 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 01 Mar 2012
Posty: 114
Skąd: Ząbki



Wysłany: Pią Cze 15, 2012 08:40   

Tak trochę poza tematem :
rovgrey napisał/a:
Witam serdecznie, przejrzałam sporo tematów

haxigi napisał/a:
a przekaźnik rozrusznika sprawdzałeś ?

bizon napisał/a:
(i to w naszym silnikju, kolega ma benzyne)

Panowie, przy odpowiedziach proszę również uwzględniać płeć osoby piszącej i nas nie dyskryminować :razz:
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 15, 2012 16:59   

monia53000 napisał/a:
Tak trochę poza tematem :
rovgrey napisał/a:
Witam serdecznie, przejrzałam sporo tematów

haxigi napisał/a:
a przekaźnik rozrusznika sprawdzałeś ?

bizon napisał/a:
(i to w naszym silnikju, kolega ma benzyne)

Panowie, przy odpowiedziach proszę również uwzględniać płeć osoby piszącej i nas nie dyskryminować :razz:



Płeć została później dodana z tego co zauważyłem koleżanko :)

@bizon

jaaa racja, pokiełbasiło mi się. Przecież to nawet logiczne heheh :D
 
 
monia 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 01 Mar 2012
Posty: 114
Skąd: Ząbki



Wysłany: Pią Cze 15, 2012 17:14   

haxigi, może i tak, nie jestem w stanie udowodnic że było inaczej, jednakże rovgrey napisała "przejrzałAm" a to już sugeruje płec autora tekstu :P
 
 
rovgrey 




Dołączyła: 14 Cze 2012
Posty: 6



Wysłany: Sob Cze 16, 2012 17:31   

Tak, tak, miałam sprostować kwestie określania mnie mężczyzna, ale nie było czasu :-P
Praca, praca, praca...
w każdym razie, dziś będziemy próbować go odpalić na nowym aku, fakt faktem, ze do tej pory mieliśmy dodatkowa baterie na kablach. Sprawa jest o tyle utrudniona, ze auto stoi 15km od nas i nie możemy na bieżąco wykluczać podejrzeń, także trochę rozciąga się to w czasie.
Później dam znac co się zmieniło i czy w ogole.
Przynajmniej ucze się 'mechaniki', szkoda ze na własnym samochodzie :/

[ Dodano: Sob Cze 16, 2012 17:31 ]
Więc na chwilę obecna: pompa ruszyła, rozrusznik kreci, niestety auto dalej nie odpala, nie możemy ustalić przyczyny braku iskry.
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Nie Cze 17, 2012 00:32   

rovgrey, może spróbuj założyć swoje stare elementy zapłonu. A świece po próbach są mokre czy suche? Cewkę na próbę możesz podłączyć gdzieś z boku. Aby tylko przewody podłączyć i dobrze przykręcić masę.
 
 
rovgrey 




Dołączyła: 14 Cze 2012
Posty: 6



Wysłany: Nie Cze 17, 2012 10:24   

zdzichu, jak wykręcaliśmy świece, to były mokre, czuć paliwo.
cewkę wczoraj założyliśmy starą, hm może nie starą a pierwotną, zanim ktoś zaczął grzebać w tym aucie.
Staraliśmy się przywrócić wszystko, co zostało wymienione, żeby doprowadzić auto do takiego stanu, w jakim przyjechało do komisu na kołach.

Może powinnyśmy postarać się o cewkę z innego auta?

Jeszcze doszedł dużo za wysoki stan oleju w silniku, jest czysty, ale jest go zdecydowanie za dużo, więc trzeba spuścić.


Czy zablokowany immo, to jedyna przyczyna braku iskry? Dręczy mnie to pytanie od kilku dni, straciliśmy punkt zaczepienia, chociaż nie wiem czy skakałabym z radości, kiedy by się okazało, że mam rozwalony rozrząd.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Cze 17, 2012 10:46   

wspomniałaś, że nie słychać pompy. może ona chodzi, tylko ledwo ledwo i nie ma ciśnienia na wtryskiwaczach, a cały zapłon wymieniliście na darmo... :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rovgrey 




Dołączyła: 14 Cze 2012
Posty: 6



Wysłany: Nie Cze 17, 2012 11:04   

Już pompa chodzi, chodzi, a jak pięknie, daje ciśnienie, bo świece są mokre.
sTERYD, ktoś grzebał w nim przed nami, na oślep, bez zastanowienia :( Cofamy wszystkie wymiany jakie do tej pory ktokolwiek zrobił, zakładamy te części, na których PRZYJECHAŁ do komisu. Nie został przywieziony na lawecie ani przyciągnięty za drugim autem.
Odpalał, jeździł bez problemu, stał przez zimę (w NL nie mamy takich mrozów, ale zdarzyła się temp. -18), bateria padła.
Zastanawiam się co takiego zima mogła załatwić.
Na wiosnę już nie odpalił, pojawiło się tykanie immo. Nam udało się zakręcić, ale jeszcze nie odpalić.
W tym tygodniu mają go podłączyć do T4, zobaczymy, co tam ciekawego wyczytają.
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Pon Cze 18, 2012 01:44   

Jeżeli rozrusznik kręci to immo jest OK. Gdyby się nie odblokował to by nie kręcil i przy próbie uruchomienia by piszczał. A może czujnik położenia wału? Sprawdż czy pompa zaczyna pracować jak rozrusznik zacznie kręcić. Można to sprawdzić zwykłą żarówką. Podłączyc można przy wyłączniku bezwładnościwym (obojętnie który przewód) Albo na słuch. W każdym bądż razie jak wał korbowy zacznie się kręcić to pompa muśi zacząć pracować. Jeżeli nie to do sprawdzenia czujnik położenia wału.
 
 
rovgrey 




Dołączyła: 14 Cze 2012
Posty: 6



Wysłany: Nie Cze 24, 2012 22:43   

Auto już naprawione, okazało się, że masa wiązki przy rozruszniku została przykręcona zbyt długą śrubą i przez to nie łączyło.
Problem okazał się błahy, wystarczyło wykręcić filtr powietrza i założyć odpowiednią śrubę (górna śruba mocująca rozrusznik).
Przy okazji wymieniliśmy cewkę i kabel cewka-kopułka (po czym iskra wróciła na świece).
Czas naprawy= 2h, ze względu na wcześniejsze próby napraw nie byliśmy w stanie ustalić, który komputer jest z mojego samochodu, na szczęście mieliśmy tylko dwa. Po podmianie auto odpaliło od kopa, teraz zostały sprawy kosmetyczne- wszędzie jest paliwo, więc trzeba powymieniać płyny.


Ostatecznie z tej radości poprzedni właściciel przyznał się, że auto stało na hali 2 lata, zanim znalazł się ktoś na tyle kompetentny, żeby je odpalić.
W nagrodę za determinację dostałam radio :P

Dziękuję serdecznie wszystkim za pomoc!
 
 
adijos 



Dołączył: 13 Cze 2016
Posty: 1



Wysłany: Pon Cze 13, 2016 20:20   

Mam problem z moim Roverem podczas wymiany akumulatora immo się uzbroiło i zablokowało mi zapłon .Normalnie odblokowywałem go kodem do immo ale teraz go nie przyjmuje pilot mam ale z niewiadomego powodu nie działa . Może ktoś ma pomysł jak odblokować moje immo ?? ?
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 14, 2016 16:02   

Czy po próbie "wpisania" kodu auto daje znać Ci dźwiękowo, że podajesz nieprawidłowy kod?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [zablokowany wysprzęglik 45 i TD 2000]
staford1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Kwi 26, 2018 23:02
sTERYD
Brak nowych postów [R45] Zablokowany pedał sprzęgła
Hrabia Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Sie 04, 2013 13:30
Hrabia
Brak nowych postów [R416] Zablokowany pojazd - POMOCY!!!!
pioterpit Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Pon Sty 19, 2009 14:54
Brt
Brak nowych postów [R45] Zablokowany zamek tylnych drzwi.
RAFIK Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Lut 08, 2015 20:53
RAFIK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink