Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si 1.4 16v] Problem z wentylatorami pracują non stop
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214Si 1.4 16v] Problem z wentylatorami pracują non stop
Autor Wiadomość
Jedi86 



Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 4



  Wysłany: Wto Paź 16, 2012 13:31   [R214Si 1.4 16v] Problem z wentylatorami pracują non stop
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam
Mam pewien problem ze swoim Roverem 214 Si 1.4 16V mianowicie po włączeniu silnika włączają się wentylatory, zupełnie tak samo jak gdyby silnik się zagrzał i wymagał schłodzenia. Wskaźnik temperatury pokazuje normalną temperaturę po kilku minutach zatrzymuje się w połowie (minimalnie poniżej połowy tak jak zawsze to robił) i nie podnosi wyżej, natomiast wentylatory pracują cały czas. Po wyłączeniu silnika jeszcze przez kilka sekund słychać charakterystyczny odgłos ich pracy. Dodam również, że traci się płyn z układu chłodzenia ze zbiorniczka wyrównawczego w tempie około 1cm na 3-4 dni, nie jestem w stanie zlokalizować wycieku (chociaż ostatnio zauważyłem, że jeden gumowy wężyk w miejscu gdzie jest założony metalowy zacisk jest wilgotny, więc sprawdzę to). Nie wiem czy jedno ma związek z drugim, ale te non stop pracujące wentylatory trochę mnie przerażają. Może ktoś pomoże??
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 16, 2012 13:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 16, 2012 15:03   

Jedi86, sprawdź wtyczkę czujnika temperatury ECU (ten brązowy), jego połączenie z komputerem, jak nie pomoże to wymień go na nowy.
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
Jedi86 



Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 4



Wysłany: Sro Paź 17, 2012 07:29   [R214Si 1.4 16v] Problem z wentylatorami pracują non stop

brkzzz piszesz ze to ten brązowy, a wiesz może do czego jest ten czarny który znajduje się zaraz obok??
Byłem w sklepie pytać o nowy i sprzedawca powiedział ze od temp. to jest ten czarny...zdziwiłem się bo jestem pewny, że pisałeś brązowy na forum również sprawdzałem, inni pisali, że to brązowy i były nawet zdjęcia i jest brązowy.
Sprzedawca szukał dalej i znalazł, że czujniki od temp. były robione w dwóch kolorach brązowym i czarnym (a różnił je tylko nr nadwozia) najlepiej żebym go wykręcił i sprawdził jego nr. Szukałem w sieci i znalazłem taki jeden (Kod produktu:1 830 248)
http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-25286.html
wydaje mi się że to musi być ten, kolor pasuje i model 214Si 97r też jest tam podany.


Chociaż szukałem dalej i znalazł się również z czarną końcówką pasujący do modelu 214Si 97r
http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-25935.html
czy to jest odpowiedź na moje pytanie od czego jest ten czarny czujnik??
Czyżby obydwa czujniki były czujnikami temp.??
Jeśli tak to skąd mam wiedzieć który z nich jest uszkodzony??
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 17, 2012 08:35   

Brązowy jest dla ECU (komputera) aby wiedział jaka jest temperatura silnika.
Czarny idzie do deski rozdzielczej, abyś ty wiedział jaka jest temperatura.
Gdy czujnik czarny jest uszkodzony to ty nic nie zobaczysz ale wszystko będzie dobrze pracować.
Jak brązowy to właśnie np. wentylatory cały czas pracują.
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 17, 2012 09:54   

Jedi86,
Weź 1.830.248 od EPSa. Mam taki u siebie i wszystko gra.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 17, 2012 10:54   

Jedi86 napisał/a:
Chociaż szukałem dalej i znalazł się również z czarną końcówką pasujący do modelu 214Si 97r
http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-25935.html
czy to jest odpowiedź na moje pytanie od czego jest ten czarny czujnik??

Ten czujnik również jest od wskazań dla komputera, tylko że on był montowany w k-series po 2000 roku. :wink:
ADI-mistrzu napisał/a:
Czarny idzie do deski rozdzielczej, abyś ty wiedział jaka jest temperatura.

Przeważnie czujnik na deskę jest koloru niebieskiego.
Jedi86, bierz ten brązowy, będzie dobry.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Sro Paź 17, 2012 11:13   

Jeśli traci płyn to masz problem z uszczelką pod głowicą, ja tak miałem. :lol:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 17, 2012 11:27   

R-200 napisał/a:
Jeśli traci płyn to masz problem z uszczelką pod głowicą, ja tak miałem. :lol:

Ubytek płynu chłodniczego, to nie koniecznie problem z uszczelką głowicy.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Jedi86 



Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 4



Wysłany: Sro Paź 17, 2012 11:36   

Też podejrzewałem, że utrata płynu to może być przyczyna uszczelki pod głowicą (już raz wymieniałem) tylko gdzie wtedy ucieka ten płyn skoro nie idzie znaleźć tego wycieku?? Problemu ze spadkiem mocy też nie ma ani innych objawów typy nie widać aby olej przedostawał się do układu chłodzenia lub w przeciwnym kierunku??


Jeden z mechaników na te objawy po pierwsze zapytał mnie czy mam tam klimatyzację (a mam) i powiedział, że to raczej w tym kierunku należy szukać przyczyny. Na razie sprawdzę ten czujnik a potem ewentualnie będę się martwił.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 17, 2012 11:43   

Jedi86 napisał/a:
tylko gdzie wtedy ucieka ten płyn skoro nie idzie znaleźć tego wycieku??

Jest kilka możliwości. Najczęstsze to wyciek z uszczelki kolektora ssącego, z pompy wody, z chłodnicy, obudowy termostatu, no i przez uszczelkę pod głowicą gdzie płyn może lać się do silnika, czyli mieszać się z olejem, jak i również lać się na zewnątrz, czyli spływać po bloku. Po prostu trzeba dokładnie obejrzeć cały układ chłodzenia. Każdy element złączkę węzy itd.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Sro Paź 17, 2012 19:30   

Czy wentylatory włączają się po włączeniu stacyjki nawet jak silnik jest zupełnie zimny czy dopiero jak silnik się nagrzeje?
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Sro Paź 17, 2012 21:13   

A może przekaźnik się zwarł od wentylatora i chodzi cały czas ? Pomyślałeś o tym ? trzeba go odnaleźć i sprawdzić :wink: Powiedziałbym Ci gdzie szukać ale nie wiem gdzie jest :razz: Trzeba przed nim zasilanie sprawdzić, jeśli na przekaźnik jest ciągle sygnał to czujniki jeśli tylko za nim to sam przekaźnik się zwarł :neutral: a jeśli tak to trzeba wymienić i po krzyku :smile:

[ Dodano: Sro Paź 17, 2012 21:13 ]
To ten żółty chyba przy akumulatorze :wink:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
Jedi86 



Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 4



Wysłany: Czw Paź 18, 2012 17:40   

R-200 napisał/a:
Czy wentylatory włączają się po włączeniu stacyjki nawet jak silnik jest zupełnie zimny czy dopiero jak silnik się nagrzeje?



wentylatory włączały się nie po włączeniu stacyjki tylko zaraz po tym jak uruchomiłem silnik. Za każdym razem nawet jak włączałem go rano i silnik był całkiem zimny.


Na szczęście wymieniłem czujnik ten brązowy i wszystko gra póki co :smile:
Po włączeniu silnika wentylatory nie pracują, gdy silnik się zagrzeje włączają się na kilka minut 2-3 po czy wyłączają się. I jak znowu temperatura wzrośnie znowu włączą się na kilka minut i tak w kółko, czyli tak jak być powinno :>


Dziękuję za pomoc, temat uważam za zamknięty.
Pozdrawiam Jedi
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si 97r] Czy tłoki pracują w parach? 2 eksplozje na raz?
ADI-mistrzu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Czw Lis 12, 2009 14:45
konrad2104
Brak nowych postów [R214si '96] zegarek swieci non stop?? dziwne
celticross Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Wto Lut 09, 2010 20:56
rufus
Brak nowych postów [R214 1.4 98r] Problem ze światłami stop.
africanos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Maj 16, 2009 15:24
Paul
Brak nowych postów [R214,99]. Prawy stop - problem
szkatula77 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Lis 10, 2009 10:59
szkatula77
Brak nowych postów [Mg zr 2.0diesel] Problem z wycieraczkami . Chodzą non stop
browarek005 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Maj 23, 2018 16:42
nanab



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink