Forum Klubu ROVERki.pl :: [r214] Problem - Koło "na ręcznym" nie hamuje
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r214] Problem - Koło "na ręcznym" nie hamuje
Autor Wiadomość
dirtdaras 



Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 6



Wysłany: Pon Lut 04, 2013 19:18   [r214] Problem - Koło "na ręcznym" nie hamuje
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Witam Panowie! To mój pierwszy post na forum i z tego miejsca chciałbym wszystkich serdecznie przywitać. Problem dotyczący mojego samochodu skłonił mnie do napisania do was i poproszenia o poradę.
Wszystko rozchodzi się o tylne lewe koło, podczas zmieniania kół na zimowe pojawił się problem z odkręceniem i przykręceniem koła ponieważ nie blokowało się jak sąsiednie po zaciągnięciu hamulca ręcznego. Pytanie do was czego była by tego przyczyna i czy szło by to zrobić samemu...? Wspomnę że mam 19 lat i to mój pierwszy samochód na który sam zapracowałem. Dlatego zależy mi na jak najmniejszym koszcie naprawy...
Samochód to ROVER 214 kat. 1.4, rocznik 1996.
Kolega mówił mi że w fordach zdarza się że odczepia się linka na jakimś łączeniu rozejściu na dwa koła "Y". Nie mam pojęcia jak to wygląda u mnie...
A no i wspomnie że już szukałem podobnych tematów ale większość dotyczy zakleszczania się kół nie tak jak u mnie - przeciwnie. Chyba że wpisywałem złe słowa klucze.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez Adrian Pon Lut 04, 2013 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 04, 2013 19:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 04, 2013 19:42   

Prawdopodobnie linka się wydłużyła i trzeba dać nową.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 04, 2013 20:35   

Podstawowe pytanie. Masz bębny czy tarcze z tyłu ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
dirtdaras 



Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 6



Wysłany: Pon Lut 04, 2013 21:20   

Na tyle mam bębny.

Jeśli to linka - to na wejście już 70 zł plus minus z tego co widzę na allegro. Dwie moje 'dniówki' w pizzeri po szkole;)

Czy możliwe że było by to coś innego?

Dzięki Panowie za zainteresowanie ^.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lut 04, 2013 21:29   

leszczu napisał/a:
Prawdopodobnie linka się wydłużyła i trzeba dać nową.


nie szedłbym na pewniaka w tą stronę, linka nie jest plastikowa i nie wydłuża się sama aż tak, trzeba sprawdzić czy w środku wszystko gra (rozebrać bęben i sprawdzić czy regulacja działa jak należy, jest automatyczna i lubi się zapiekać, trzeba rozruszać i pewnie bedzie ok),
najtaniej będzie jak rozbierzesz i zobaczysz, ja bym w ciemno nie wymieniał linki
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 05, 2013 11:23   

Jeśli masz bębny obstawiam zablokowany samoregulator na 90%
Części zaznaczone na czerwono powinny być ruchome i współpracować ze sobą (oprócz tego kółeczka) a pod wpływem korozji i zanieczyszczeń blokują się. Samoregulator ma na celu przeskoczenie o jeden ząbek dalej za każdym razem kiedy okładzina się zużywa. Jeśli nie przeskoczy to powstaje luz i koło po zaciągnięciu ręcznego nie hamuje.
Całość trzeba wyjąć, przeczyścić drobnym papierkiem ( ja namoczyłem w oleju )
Sprawdź reż linkę czy chodzi bez oporu.

_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
dirtdaras 



Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 6



Wysłany: Wto Lut 05, 2013 21:01   

Dziękuje Panowie za pomoc. W weekend przy chwili wolnego czasu zajrzę do mojego cuda.
Niestety zamiast piwa jedynie mogę odwdzięczyć się wam forumowym 'thanks'.
Robson78 wielkie dzięki za zdjęcie i instrukcje które na pewno będą pomocne.
Pozdrawiam!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Lis 18, 2010 02:40
kasjopea
Brak nowych postów [r214 Si 96r] wyciek oleju i "masełko" w chłodnicy
kasiapila Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Maj 05, 2008 22:57
AndrewS
Brak nowych postów [R214] "dławi się przy dodawaniu gazu"...
SMOKMERC Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Nie Cze 28, 2009 06:42
pawojcie
Brak nowych postów [R214] Coś mi "cyka" w okolicach przed. lew. koła
leszczu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Cze 02, 2009 15:43
Korczus
Brak nowych postów [R214 '97] Gdzie w Warszawie na "szarpaki" ?
zjechana opona od wewnatrz
marcin8c Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Gru 11, 2009 16:51
marcin8c



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink