Forum Klubu ROVERki.pl :: [214]Problem z jazdą na LPG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214]Problem z jazdą na LPG
Autor Wiadomość
Danio2020 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 62
Skąd: Sandomierz



  Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 21:32   [214]Problem z jazdą na LPG
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1997

Witam,
Dzis w trakcie jazdy po przejechaniu kilku km na LPG wyłączal sie samoczynnie gaz i przełaczal na beznyne, mimo liczny prob nie udalo sie dojechac całej trasy na gazie cały czas po paru km samoistnie na prostej drodze przełaczal sie na paliwko ;/ Wie ktoś co mogło sie porobic?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 21:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 21:33   

Sprawdź czy masz płyn chłodzący w zbiorniku wyrównawczym.
 
 
 
Danio2020 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 62
Skąd: Sandomierz



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 21:37   

Sprawdzałem, płyn jest w normie
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 21:45   

LPG masz od dawna? Jaka to instalacja?
 
 
 
Danio2020 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 62
Skąd: Sandomierz



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 21:56   

Ja mam samochod od ponad roku i instalacja juz w nim była. Mam chyba ta III generacje nie jestem pewien, bez wtryskow.
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 22:06   

Jedź z tym może do "gazowników". Zazwyczaj takie zachowanie spowodowane jest nieprawidłowym działaniem parownika, który zamarza ze względu na brak ogrzewania przez gorący płyn chłodzący.

Problemów z ogrzewaniem w samochodzie nie masz? Ciepełko wieje z nawiewu?
 
 
 
Danio2020 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 62
Skąd: Sandomierz



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 22:18   

Nie mam żadnych problemów z ogrzewaniem, jest juz na plusie wiec mysle ze nic tam nie zamarzło. Miałem ten problem kiedyś lecz wtedy wogole na gazie nie jechał tylko na benzynie.

Może jakieś zwarcie mogło wystąpić, pspomnie ze czasami zdarza mi sie jezdzic po błocie pośniegowym, pare razy jak wjechalem w wieksza kałuże to kontrolka akumulatora mi sie zaswiecila ale pozniej zgasła ;/ Ale na gazie szedl nie bylo ubytku mocy. Moze komp sie przestawil sam?
 
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 23:50   

Jeśli to nie jest sekwencja, to mozliwe że centralka nawala, przycisk w samochodzie od przełaczania gaz/benzyna.

Napisze na przykładzie.
W centralce jest potencjometr, który decyduje obrotami przełaczania na gaz.
Może jakoś się rozlegulował, temu Ci sie przełącza na benzyne??
Czasami to się psuje i tyle..
Niewiem, mało szczegułów...
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
Damiano 




Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 70
Skąd: Stryków



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 23:59   

Danio2020, miałem ten sam problem, przyczyną może być czujnik ciśnienia gazu. mnie wymiana kosztowała 270 zł. Tylko nie wiem czy w twojej instalacji coś takiego jest;) Ale jak piszą koledzy leć do gazowników;) Powodzenia!
_________________
Najważniejsze wiedzieć na czym stoisz:)
Pozdrawiam, Damian :)
 
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 00:04   

teraz o dobrych gazowników to wiadomo:) zobacz może na forum. lpg-forum.pl Możliwe że tam szybko znajdziesz odpowiedź, co zmniejszy Twoje koszty do ewentualnej wizyty u gazownika.
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
maxindeco 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 35
Skąd: Płochocin/Wolica



Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 11:22   

Kolego jak chcesz uniknąć dużych kosztów to najpierw sprawdż masę od instalacji , a następnie czujnik temperatury parownika i dopiero czujnik podciśnienia , a najlepiej opisz jaką masz instalkę pod maską i zrób zdjęcia . Dobry gaziarz weżmie od ciebie jakieś 20 zł za podłączenie i diagnozę (Różnie się cenią )Jak coś zdiagnozuje to daj znać to pomożemy dalej.(Tak żebyś nie przepłacał jak Kolega )
 
 
Danio2020 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 62
Skąd: Sandomierz



Wysłany: Pon Kwi 08, 2013 23:27   

Wrzucam foto. Co do instalacji to nie znam sie za bardzo na instalacji gazowej, wiem jedynie ze mam II generacje Tomassetto. Zauwazyłem ze dzieje sie to przy przyspieszaniu albo gwałtowniejszym dodaniu gazu (niekoniecznie redukcji), dosc czesto gdy nie zredukuje a obroty sa nieco ponizej 2000 tys obrotow ;/ zaczyna wtedy troche szarpac i natychmiast przełacza sie na benzyne i żeby spowrotem wrzucic na LPG musze dwukrotnie nacisnac przycisk, jakby sie cos wieszało czy cus, ale na poczatek wymienie filterek gazu moze cos pomoze ;)
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 09, 2013 11:03   

Za wiele elementów instalacji gazowej to tu nie widać.
Wymiana filtra gazu raczej nie pomoże.
Skąd wiesz że nie masz wtrysków ? To że nie ma ich na wierzchu nic nie znaczy. Zajrzyj pod element zaznaczony na zdjęciu strzałką, często wtryski LPG tam się umieszcza ze względu na bliskość i krótkie wężyki.
Czy po przełączeniu na gaz słychać charakterystyczne cykanie ?
Tomasetto to nazwa parownika, nie instalacji.
Nadal nie wiemy (i Ty sam też) jaką instalację masz zamontowaną, nie masz żadnych dokumentów ?


upload foto
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
maxindeco 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 35
Skąd: Płochocin/Wolica



Wysłany: Wto Kwi 09, 2013 13:24   

Kolego obok parownika widzę silnik krokowy od instalki on odpowiada za podawaną dawkę gazu w danym momencie w zależności od obrotów , zacznij od niego ,zdemontuj ,dokładnie wyczyść najlepiej przemyj w benzynce listwy wtryskowej nie masz co szukać jes to 2 gen na mieszalniku (poszukaj jeszcze gdzieś kompa -emulatora = gazowego i zrób zdjęcie)


Chodzi mi o ten element instalki:http://moto.allegro.pl/silnik-krokowy-bingo-autronic-stag-lovato-brc-i3160184857.html
 
 
Danio2020 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 62
Skąd: Sandomierz



Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 21:38   

Niestety wymiana filterka nie za wiele pomogła ;/ nadal szarpie przy przyspieszaniu ;/
 
 
 
maxindeco 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 35
Skąd: Płochocin/Wolica



Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 13:21   

Oj tam dobre stare Bingo . Sprubuj od czyszczenia krokowca gazowego tak jak pisałem wcześniej (Trzecie zdjęcie)
 
 
komoss 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 227
Skąd: Żory

Rover 25

Wysłany: Sob Kwi 13, 2013 09:04   

Jeśli ci szarpie to musisz jechac do gazownika.Program do ustawiania spalania gazu kosztuje "ja płaciłem 3 tyś" wiec niewiem czy ci sie opłaca na jeden raz go kupować.jesli ci się wyłącza gaz to albo parownik nie utrzymuje odpowiedniej temperatury bo jak każdy wie gaz jest zimny i w parowniku dopiero się grzeje ale jesli dochodzi do parownika to momentalnie go ochładza i po chwili sam sie odłącza.Trzecia sprawa moze byc przełącznik LPG ale ten przyrząd ci działa jesli włącza się LPG więc to odpada.Czwarta sprawa to filtry gazu.jak jż bedziesz u gazownika niech ci je przeczyści.Podsumowanie wyregulowanie LPG,czyszczenie filtrów bądź wymiana parownika.
 
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 08:02   

komoss napisał/a:
Program do ustawiania spalania gazu kosztuje "ja płaciłem 3 tyś"

Mógłbyś podać kolego konkretną nazwę "tego oprogramowania" ?
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 1.4 8v + lpg] Problem z jazdą na lpg
chary Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Sty 29, 2013 11:47
kangaroo69
Brak nowych postów [MG ZR ] Problem z jazda na benzynie
Barney Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Lut 26, 2015 07:22
Kozik
Brak nowych postów [R25] Problem z klimatyzajcą i jazdą jednocześnie
TOREK513 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Sie 20, 2013 23:04
TOREK513
Brak nowych postów [R25] Problem z jazdą przy zimnym silniku.
porcupineG Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Nie Sty 20, 2013 11:42
Adrian
Brak nowych postów [R25] Jazda bez filtra kabinowego
Mundekk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 42 Pon Paź 31, 2011 10:40
Bartek8508



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink