Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 Si] Kolektor wydechowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 Si] Kolektor wydechowy
Autor Wiadomość
princo12 



Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 53
Skąd: Wrocław



  Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 18:04   [R214 Si] Kolektor wydechowy
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam wszystkich
Ostatnio przyszła pora na wymianę sondy. Po długiej walce z odkręceniem tejże sondy stwierdziłem ,że nie ma sensu męczyć się z kiepskim dostępem do niej i postanowiłem ściągnąć kolektor. Po ściągnięciu kolektora zobaczyłem, że druga rura licząc od rozrządu jest czyściutka jakby nigdy nie była używana, a pozostałe trzy są elegancko osmolone. Chłopaki co to do licha może być ?? Wtrysk za dużo leje ?? Świeca nie przepala ?? Czy może jeszcze coś innego ? :| Dodam, że spalanie też mi wyszło dużo wyższe niż powinno ( 11l)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 18:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 16, 2013 10:33   

princo12, wykręć jeszcze świece i sprawdź jaki maja nalot.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
princo12 



Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 53
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 16, 2013 14:51   

Wykręcałem i wszystkie prócz tej jednej miały brunatny nalot, a ta 2 miała szary.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 16, 2013 15:04   

Świeca szara i zakopcony wydech pochodzi z cylindra najbliższemu rozrządowi?
 
 
 
princo12 



Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 53
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 16, 2013 16:58   

Pierwszy cylinder od rozrządu - rura zakopcona czarny nalot, świeca nalot brunatny
Drugi cylinder - rura czysta aż błyszczy, świeca nalot szary
Trzeci cylinder i czwarty tak jak pierwszy świece tak samo brunatny nalot
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 16, 2013 17:19   

Wymień tą jedną świecę i zobacz czy jest jakaś różnica ;d
 
 
princo12 



Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 53
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 16, 2013 21:17   

Dzisiaj wymieniłem kopułkę, palec i świece (NGK) z przerwą 0,9 . Auto zrobiło się zrywniejsze ale nie wydaje mi się żeby to to było przyczyną. Wydaje mi się że to ma coś wspólnego z tym problemem z odpalaniem ( chwilę kręci zanim odpali) ale ten temat poruszałem na forum i powiedzieli, żebym wymienił właśnie kopułkę, świece, palec i sondę; dalej to samo :/
 
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Wto Kwi 16, 2013 21:54   

Wyciągnij listwę z wtryskami i sprawdż jak rozpylają. Prawdopodobnie na drugim zapchany. Płynu z układu chłodzenia nie ubywa?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 16, 2013 23:52   

Odkręcasz dwie śruby od listwy wtryskowej i jej dysze kierujesz do góry.
W czasie kręcenia powinny rozpylać mgiełkę na wysokość około 50cm naprzemiennie 1 z 3 i 2 z 4.

Jeśli tak jest to do sprawdzenia ciśnienie sprężania na ciepłym i zimnym silniku, być może pierścienie się zapiekły.
 
 
 
princo12 



Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 53
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 03:33   

zdzichu, listwę sprawdze, płynu nic nie bierze

ADI-mistrzu, tak jak mówiłem listwę sprawdzę ,a ciśnienie ostatnio mechanik u mnie na firmie sprawdzał i było wszystko elegancko, jeden cylinder miał niższą kompresje ale niewiele
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 09:03   

Nie pamiętasz wartości kompresji?

Zobacz w nocy jeszcze przewody czy nie przebijają.
To znaczy mogą świecić, ale nie może być grubszych wyładowań.
 
 
 
princo12 



Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 53
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 15:12   

jeden miał 9, a reszta po 10 , ale nie pytajcie się na którym, bo nie mam pojęcia, mechanik to sprawdzał jakiś czas temu :oops:
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 16:59   

To słabo, ja miałem ponad 14 na każdym na zimnym.
 
 
 
princo12 



Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 53
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 17:33   

Coś mi się chyba pokićkało. Mam 13 a na jednym 11 ale będę musiał to sprawdzić żeby was w błąd nie wprowadzić . Ogólnie pamiętam że mechanik mi mówił, że mam bardzo dobrą kompresje tylko jeden cylinder ma ciut gorszą ale mówił że nie mam się czym przejmować
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214] kolektor wydechowy hałas, przyczyna?
Soczewa214 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Gru 30, 2014 19:04
sebastian20
Brak nowych postów [R214i 96 r.] Uszczelka pod kolektor wydechowy i ssący
mrv Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Sie 15, 2008 00:01
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 216] Kolektor wydechowy z kwasowki , pomoc
chwalek1993 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 34 Czw Wrz 03, 2015 12:42
Markzo
Brak nowych postów [R200Vi] Kolektor wydechowy z ZR do R200 podejdzie?
Kozik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Sie 06, 2011 11:17
Gość
Brak nowych postów [R214]Kolektor
wachu990 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Cze 26, 2011 10:55
wachu990



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink