Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czy to dwumasa?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Czy to dwumasa?
Autor Wiadomość
lukpab 



Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: śląsk



Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 09:46   [R75] Czy to dwumasa?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Czytałem na forum różne tematy o dwumasie, ale nie wiem czy moj problem z Roverkiem dotyczy dwumasy.

Podczas ruszania i jazdy na wszystkich biegach/przyspieszania słyszalne jest tłuczenie/stuki metaliczne jakby obijały się dwie blaszki o siebie. Najbardziej jest to słyszalne podczas ruszania. Czym wyższy bieg i prędkość mniej słyszalne.
Dodam jeszcze, że słychać też ten dzwięk jak się hamuje silnikiem.
O dziwo jest to słyszalne jak puszczam sprzęgło (jak wciskam w podłogę ustaje).

Trzy miesiące temu wymienione było sprzęgło, olej w skrzyni oraz wysprzęglik (przejechane ponad 3000km)
Co to może być?

Rover 75 (1,8 120KM)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 09:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 12:07   

niech mechanik sprawdzi ci poduszki silnika, czy któraś nie jest uszkodzona
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
lukpab 



Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: śląsk



Wysłany: Pią Kwi 26, 2013 00:36   

Jadę do jakiegoś mechanika zobaczymy co powie. Najlepsze to nie wiem do jakiego jechać, bo większość to naciągacze (przynajmniej ja mam do tej pory takie doświadczenia).
Ale jesli byłaby to poduszka silnika to by drżał mi cały samochód chyba i to tłuczenie byłoby cały czas niezależnie czy mam wcisnięty pedał sprzęgła czy nie (jak sprzęgło wciskam to ustępuje).
Sam już nie wiem.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 26, 2013 00:49   

Ja jednak obstawiam poduchy. Rozumie ci doskonale co masz na myśli z naciagaczami. Jak się okaże że trzeba wymieniać, to niech Ci pokaże i wytłumaczy dlaczego
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
lukpab 



Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: śląsk



Wysłany: Pią Kwi 26, 2013 09:14   

Teraz jeszcze jedno zauważyłem. Włączając na 2 bieg jest słyszalne jakieś tarcie (po wciśnięciu sprzęgła ustaje oraz jadąc na luzie też nie słychać. Słyszalne przy hamowaniu silnikiem i przy przyspieszaniu). Natomiast te metaliczne dzwięki słyszalne są raczej tylko na 1 i 2 biegu. Na 3 i 4 biegu nie słyszalne.
Czy możliwe są jeszcze takie wątki?:
- mało oleju w skrzyni
- coś z wysprzęglikiem
- poduszka skrzyni (ale to tarcie chyba by było słyszalne na wszystkich biegach)
:cry:
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 26, 2013 12:43   

Na pewno sprawdź poziom oleju
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
lukpab 



Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: śląsk



Wysłany: Pią Kwi 26, 2013 21:36   

Mam ubytek oleju ze skrzyni biegów. Nieszczelność na simeringu.
Ale wina też może być łożyska albo półosi to musza jeszcze sprawdzić.
Poduszki są w porządku.
 
 
mecho 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 65
Skąd: Wrocław/Radom

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 23:37   

Tydzień temu odebrałem auto wyratowane dokładnie z takich samych objawów. Na niskich biegach zgrzyt jakby się coś ocierało metalicznie o siebie i też podejrzewałem poduszki : ), najpierw przy zesprzęglaniu, potem przy wysprzęglaniu... po 6 mcach przy wciskaniu sprzęgła na dowolnym biegu ten sam objaw: 4 i 5 bieg również.

Nawet jak autem zjeżdżałem na stromych zjazdach do parkingu podziemnego też było jęknięcie ; )

Pewnie masz już odruch powolnego zesprzęglania ze strachem : )

Przyczyna:
Dwumasowe koło było już całkiem skończone.. luzy czy tam ich brak we wszystkie strony... śruby mocujące ocierały o tarczę sprzęgła wewnątrz i to był ten dźwięk, który słyszysz a za 20kkm będziesz też czuł na pedale sprzęgła. Potem dojdą ćwierkania i inne cyrki.

Regeneracja dwumasy kosztowała mnie 680 zł w Kielcach z wysyłką z Wrocławia (googluj), jeżdżę na niej kilka dni i auto jest w końcu w miarę normalne : ) przestało się prowadzić jak taczkę : ) aha, dają rok gwarancji bez limitu km.

Szkoda, że wywalisz kasę znowu na robociznę.. zrzucanie skrzyni itd...

Aha, możesz z tym jeździć aż Ci się cierpliwość skończy albo uszczelniacz wału korbowego jak u mnie : ) zrobiłem na ćwierkaniu 80.000km (!) i jakoś to było : )


AHA! Jak masz nowe sprzęgło, to lepiej zrób to szybko, bo te cholerne śruby powodują, że sprzęgło nie do końca przywiera do dwumasy i szybciutko Ci się zetrze do nitów...
_________________
R75 2.5KV6 : )
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Dwumasa
grota10 Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Mar 03, 2020 18:58
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Dwumasa
Boncky Rover serii 75, MG ZT 81 Pią Wrz 05, 2014 20:16
Pingiel
Brak nowych postów [r75] dwumasa wysprzęglik itp
n0name Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Kwi 17, 2019 10:19
n0name
Brak nowych postów [R75] Czy to padnięta dwumasa ? Objawy
Qbs Rover serii 75, MG ZT 10 Sob Lis 15, 2014 15:07
Balas87
Brak nowych postów [R75] 1.8 Dwumasa i sztywne koło
vice44 Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Mar 02, 2021 10:23
AmansP



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink