Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] Sztuka jazdy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF] Sztuka jazdy
Autor Wiadomość
Slawny 



Dołączył: 19 Paź 2011
Posty: 5
Skąd: Pruszków

MG MGF

Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 01:00   [MGF] Sztuka jazdy
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam,
W związku z nadejściem pięknej pogody, zamierzam obudzić niedługo swojego MGF-a ze snu zimowego i zacząć w pełni korzystać z uroków wiosny, a potem lata. Jednak jako, że jest to mój pierwszy samochód, i jest na dodatek dość nietypowy, chciałbym zaczerpnąć jak najwięcej rad co do techniki jazdy tym samochodem od doświadczonych koleżanek i kolegów z tego forum. Z tego powodu zwracam się z prośbą o to, abyście w tym wątku podzielili się jakimikolwiek radami związanymi z jazdą i obsługą MGF-a lub też zaspokoili moją ciekawość na któryś z poniższych tematów:

- co sprawdzić po przerwie zimowej?
- Posiadam wersję VVC, jak jeździć (np. jakie obroty najlepiej trzymać przy normalnej jeździe, jakich nie przekraczać póki silnik jest zimny itd) aby samochodowi nie zaszkodzić i aby uzyskać niskie spalanie ale i przyjemność z jazdy.
-na jakie oznaki potencjalnych uszkodzeń lub zużyć się uczulić aby móc szybko je wykryć lub im zapobiec

Zapraszam do dyskusji i przy okazji pozdrawiam wszystkich właścicieli tych pięknych aut :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 01:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Michal73 



Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: Anglia

MG TF

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 21:02   

Wiesz pytasz się trochę tak jak byś chciał nakarmić głodnego grubasa najmniejszym kosztem. Nie da się wszystkiego połączyć. Spokojna jazda do minimum 80 stopni silnika, choc ja nigdy nie sprawdzam tego i cisne jak potrzebuje. Obroty wiem ze powyżej 4 tyś kończy się ekonomia, ale jak chcesz mieć ekonomiczne auto to kup sobie małego diesla. Naprawdę nie odbieraj tego negatywnie. Ale VVC to sportowy silnik( mogę mówić że nie, ale nie będę się wywodził) MG to i tak ekonomiczne auto, takie sportowe wysysają kasę razem z portfelem.....
 
 
Slawny 



Dołączył: 19 Paź 2011
Posty: 5
Skąd: Pruszków

MG MGF

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 21:54   

Jasne, jestem świadomy, że jest to auto, którego się nie kupuje ze względu na ekonomię i praktyczność. Bardziej chciałem zapytać o jakieś różnice w poprawnej jeździe wynikające z tej wersji silnika, bo silniki absolutnie nie są moją dziedziną i ciężko mi to samemu dobrze zrozumieć i rozpracować. Może istnieją jakieś przyzwyczajenia jakie watro sobie wyrobić. Przepraszam jeżeli moje pytanie zabrzmiało groteskowo i było za bardzo banalne ;)
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Czw Maj 02, 2013 00:15   

Z tym silnikiem jest tak ze jego moc jest schowana pomiedzy 6 a 7,2 na Twoim obrotomierzu wiec jesli chcesz poczuc te 140KM to zatankuj troche wiecej i trzymaj go wysoko z najdzieja ze nic nie walnie w tym czasie bo te silniki i samochody są stworzone jak by mialy sie scigac, ale ich jakosc jest taka ze przy takiej jezdzie wszystko szybko nawala :) Wiem to z autopsji, mam juz drugi silnik, 3 sprzeglo, 2 skrzynie i niewiem ktore koncowki drazkow i sworznie, ale zabawa przednia :) No i pilnuj wlasciwego stanu ukladu chlodzenia, oleju, awaria uszczelki pod głowicą już na Ciebie czycha :)
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Maj 03, 2013 12:18   

Widocznie masz pecha, bo ja dość często korzystam z wyższych partii obrotów w moim K16 i nic się nie dzieje... Ostatnio zeswapowałem VVC do 125p i po za chorobami wieku dziecięcego wszystko działa, jak należy.

Jeśli chodzi o jazdę na zimnym silniku to staraj się nie przekraczać 3000obr. Jak już się dobrze wygrzeje to cały zakres Twój. Po pałowaniu dać mu się chwilę wystudzić na wolnych obrotach i wsio.
 
 
 
Creme 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 17
Skąd: OSW

MG TF

Wysłany: Czw Maj 09, 2013 13:18   

Ogólnie mówiąc ja mam gdzieś jechać autem to:
- wsiadam do auta odpalam go i czekam aż spadną obroty do 0.9 trwa to kilka minut i później ruszam
- jak już ruszę w drogę to 1 następnie 2 bieg i tak jadę przez kilka km na 2 tyś obrotów czekam aż temp. wody dojdzie do siebie
- jak bym chciał jeździć bardziej agresywnie to czekam aż temp. oleju dojdzie do siebie staram się dbać o auto
- normalna jazda po mieście to zmiany biegów 2-3 tyś nie schodzę po niżej 2 tyś a zabawa zaczyna się od 5 :D
 
 
 
Tomek001 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 55



Wysłany: Czw Maj 09, 2013 23:27   

Jedynie się nie zgodzę do pierwszego punktu Creme. Lepiej od razu po odpaleniu ruszyć i jechać, bo auto się zacznie smarować lepiej i szybciej dojdzie do odpowiedniej temperatury oleju. Teoretycznie można już szaleć od 40 stopni oleju (nie ma na skali) i ok. 1/3 skali temperatury wody. Ja zazwyczaj czekam trochę dłużej, ale jeśli potrzebuję użyć większej mocy wcześniej to się nie waham. W końcu to nie jest silnik z plasteliny, żeby od razu miał się rozlecieć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink