Forum Klubu ROVERki.pl :: [ Rover 214 ] Naprawa szyberdachu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ Rover 214 ] Naprawa szyberdachu
Autor Wiadomość
pniewus 



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 7



Wysłany: Wto Maj 07, 2013 16:14   [ Rover 214 ] Naprawa szyberdachu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Witam, to jest mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość ;)

Otóż problem polega na ciężko chodzącym szyberdachu.
Nie wiem co mam zrobić, aby go zamknąć trzeba użyć bardzo dużo siły, otwiera się troszeczkę lżej.
Szyberdach jest aktualnie wyjęty i chciałbym zobaczyć co i jak, lecz nie wiem na co zwrócić uwagę.
Silniczek działa, po prostu jest mocny opór podczas poruszania.

Proszę o szybkie odpowiedzi.

Pozdrawiam Pniewusek


Edit:

Zauważyłem, ze nie wiadomo czemu podczas rozsuwania jedna strona szyberdachu idzie go góry. Nie trzyma się w prowadnicy.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 07, 2013 16:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Wto Maj 07, 2013 19:42   

nasmaruj olejem maszynowym wszystkie elementy pracujące oraz prowadnice najlepiej smarem wazelinowym ( tam gdzie poruszają się te kółeczka ) powinno pomóc w jakimś stopniu. Na obrazku widać gdzie te kółeczka się poruszają po prowadnicy. Jak nasmarujesz to kilka razy pootwieraj i pozamykaj żeby się to wszędzie rozprowadziło. potem daj znać co i jak.

http://img525.imageshack....8/img9083vc.jpg
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
demin 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 178
Skąd: Nowy Dwór Maz.

Rover 25

Wysłany: Wto Maj 07, 2013 21:24   

Nie zapomnij od razu sprawdzić, czy Ci go rdza nie bierze, żebyś nie musiał 2 razy wyjmować :)
 
 
pniewus 



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 7



Wysłany: Czw Maj 09, 2013 10:10   

Nie mam pojęcia dla czego prawa strona szyberdachu posuwa się po prowadnicy, natomiast lewa unosi się do góry. Jutro załączę zdjęcia, to Panowie mi pomożecie.
Jak na dzień dzisiejszy to znalazłem za 100zł używany szyberdach, gdyż na moim przy kanałach do spustu tej wody jest już rdza i uszczelki są dosyć dobite :(

[ Dodano: Czw Maj 09, 2013 10:10 ]
Na załączonym zdjęciu widać powstającą szparę. Zaznaczona czerwonym odcinkiem


Tutaj dla porównania druga strona


No i zdjęcie rdzy :(


Da się coś zrobić ? Wiecie Panowie dla czego tak się robi ?
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Czw Maj 09, 2013 19:02   

wiesz co, przez zdjęcia ciężko coś zasugerować bo dużo nic one nie pokazują. Ale co do szpary to pewnie ktoś go już naprawiał i potem przy skręcaniu z powrotem źle uregulował.

Tu masz taki przydatny temacik :) ale co do rozkręcania go a dokładnie tą szybkę z uszczelka to musisz sam dojść do tego. Wejdź do auta i zrób tak żeby szyber dach się podniósł i wtedy zobaczysz po lewej i prawej stronie śruby :) na nich go demontujesz lub regulujesz. Jeżeli z lewej strony masz szparę to na tych śrubach poreguluj i go wyprostuj.
Acha na początku tych śrub nie zobaczysz bo są schowane za plastikowymi osłonami. Zdemontuj je.
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
pniewus 



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 7



Wysłany: Czw Maj 09, 2013 22:44   

A dałbyś radę dokładniej ukazać mi którą śrubką mam kręcić ? Jakieś zdjęcie z neta, lub coś w tym stylu.
Przypominam, że szyberdach jest już wyjęty z samochodu :)
A co do podniesienia szyberdachu, to jakoś tego nie widzę, gdyż szyber bardzo ciężko chodzi i nie da rady go podnieś. Da się ewentualnie rozsunąć lub schować ( trzeba użyć do tego sporo siły ).
 
 
toksyn 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 388
Skąd: Gdańsk

MG ZR

Wysłany: Pią Maj 10, 2013 11:57   

Mam nadzieję, że nie obrazisz się kolego jeśli podepnę się pod Twój temat ;)

Mianowicie problem też dotyczy szyberdachu. Kupując to auto poprzedni właściciel powiedział, żeby na lato zdjąć te druciki które widać na 1 zdjęciu aby przy eksploatacji nie zepsuć go. No to zabrałem się za ściąganie i po ściągnięciu druta z jednej strony zauważyłem, że fragment elementu który jest podkreślony na zdjęciu był spięty tajsem.

I teraz moje pytanie, czy jeżeli zdejmę drugi drut i będzie taka sama sytuacja, że te dwa fragmenty też się rozepną to istnieje ryzyko, że szyber będzie do wymiany/naprawy? Czy nawet jeżeli to nie będzie złączone to będzie chodził normalnie?

Dodam, że teraz gdy po jednej stronie jest ten drut i spięte te elementy a po drugiej nie to wszystko działa okej, ale chciałbym pozbyć się tego druta i dlatego do Was kieruje zapytanie ;)
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Sob Maj 11, 2013 20:31   

pinewus - kolega dołączył zdjęcia na których są widoczne te złote śruby od środka auta :) one są do odkręcenia na torx. na nich się reguluje ( tą szybę z uszczelką :) )

Toksyn - po coś ten element ułamany jest heheh tak sobie nie dali. Nie wiem jak będzie działało jak zdejmiesz ten drugi. Nie mam tak więc nie umie Ci odpowiedzieć na to pytanie. Podejrzewam, że służy to do dźwigania szyberdachu ( podnoszenia ).

Ale po zdjęciach co pokazałeś to dziwie się, że ten szyberdach Tobie działa :) elementy masz po masakrowane :mrgreen:
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
macku667 




Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 32

Rover 25

Wysłany: Nie Maj 12, 2013 12:41   

Panowie ja również mam pytanie które dotyczy szyberdachu, z góry przepraszam autora za podpięcie się do tematu.

Mianowicie cieknie mi szyberdach z lewej strony i dlatego mam dwa pytania:
1) Czy braku plastiku między podsufitką, a szyberdachem (ta osłona siłownika) może powodować, że dach cieknie (dodam, że nie mam jej z prawej strony i dlatego PODEJRZEWAM, że może jest nie równo dociśnięty.
2) Czytałem tutaj o tym, że wypadałoby wyczyścić kanały odpływowe, ale jestem raczej laikiem więc nie wiem czy dałbym radę zrobić to samemu, a niestety nie wiem od czego zacząć i jak w ogóle się za to zabrać (wujek google mi nie chciał pomóc). Jeżeli ktoś może by wiedział i miałby chęci mnie poinstruować to byłbym naprawdę wdzięczny.

Pozdrawiam :)
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Nie Maj 12, 2013 12:51   

Te plastiki nie maja nic do cieknięcia, to są maskownice :) Zrób tak - zobacz najpierw czy odpływy masz drożne: otwórz szyberdach, butelka wody i lej w lewym i prawym rogu zwracając uwagę czy woda wylatuje przy przednich nadkolach z pod auta. Jeżeli tak to to odpada. To w tedy będzie pewnie wina uszczelki na tej szybie. Ona jest nakładana na takie ranty, które są już pewnie pogniłe i dostaje się tam woda między szybą a tą uszczelka. Wiem bo przerabiałem to :) poszukaj na ten temat bo już było opisywane jak to zrobić. :mrgreen:
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
pniewus 



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 7



Wysłany: Nie Maj 12, 2013 13:12   

Jeśli chodzi o możliwość wyregulowania mojego szyberdachu, to odpada, gdyż nie da się jego uchylić, aby był dostęp do tych torxów.

Ja swój problem rozwiązałem wymianą szyberdachu - dałem 100zł, a nie cieknie, otwiera się i jest w lepszym stanie wizualnym niż mój stary :)
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Nie Maj 12, 2013 22:11   

Nie trzeba uchylać żeby się do nich dostać ;) wystarczy zdjąć te czarne maskownice od środka auta i też jest dostęp. A reguluje się własnie na zamkniętym szyberdachu :D
ale najważniejsze, że już masz po kłopocie :)
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 214 Si] Otwieranie szyberdachu
frediwzl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Cze 22, 2011 12:04
frediwzl
Brak nowych postów [Rover 200 1.4] Cieknie woda z szyberdachu
aramil44 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Wrz 11, 2013 14:49
aramil44
Brak nowych postów [Rover 214 Si '97] Naprawa skrzyni Łódź
sim_co Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Lut 24, 2012 09:07
PTE
Brak nowych postów [rover 200, 1998. B1.4] hamulce tylnie - naprawa, pytanie
arekck Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Cze 28, 2016 14:35
NoPE



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink