Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Zagotował się, pęknięty wąż
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Zagotował się, pęknięty wąż
Autor Wiadomość
Leif_Erikson 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 30

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 19, 2013 13:12   [R416] Zagotował się, pęknięty wąż
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Niestety mój R padł ofiarą upałów w niespodziewanych okolicznościach.

Robiłem dzisiaj niedługą trasę (60 km), bez żadnego obciążenia czy korków. Temperatura cały czas była na odpowiednim poziomie (trochę poniżej połowy). W ogóle nigdy nie miałem problemów z temperaturą (kiedyś raz się zdarzyło, że w korku wskazówka uniosła się o parę mm, ale wentylator się załączył i momentalnie wróciła do normalnego położenia).

Tym razem w momencie, kiedy już dojechałem i parkowałem samochód (zatrzymałem się, wbijam wsteczny, cofam na miejsce) zobaczyłem, że z okolic zbiorniczka wyrównawczego wydobywa się para. Temperatura na wskaźniku w momencie kiedy zauważyłem parę była w rejonie 3/5 skali. Słyszałem pracujący wentylator. Jako że już zaparkowałem, to od razu wyłączyłem silnik.

Początkowo myślałem, że to korek od zbiorniczka puścił (bo sporo było takich tematów na forum), ale jak otworzyłem maskę, to był normalnie zakręcony (jak w ogóle wygląda taki korek po "puszczeniu", jest jakoś zniszczony, da się to zauważyć?). Cały silnik był zachlapany płynem i szukałem miejsca, skąd to poszło. W końcu znalazłem pęknięcie szerokości może 0,5 cm na wężu chyba od nagrzewnicy (zaznaczyłem czerwonym kółkiem na zdjęciu).

Dolałem płynu do zbiornika (weszło ponad 0,5 litra), zabulgotało parę razy (co to znaczy?) i w tym momencie nie bardzo wiem, co mam robić. Mogę w takiej sytuacji w ogóle odpalić auto i dojechać do jakiegoś mechanika, żeby na to fachowym okiem spojrzał? HGF nieunikniony?


 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 19, 2013 13:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 19, 2013 13:23   

Napraw pęknięty wąż, dolej wody i odpal auto. Przed tym możesz sprawdzić jak wygląda olej.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Leif_Erikson 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 30

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 19, 2013 13:37   

Okej, a w jaki sposób mogę ten wąż doraźnie naprawić, żeby się do jakiegoś mechanika dotoczyć? Jakaś taśma, silikon?


EDIT

Jest w ogóle szansa, żeby takie 0,5-1 cm pęknięcie załatać jakąś taśmą i przejechać 50 km? Akurat taki dystans mam do "swojego" mechanika.

Jeśli Waszym zdaniem nie da rady, to bardzo proszę o namiar na jakiegoś speca w Krakowie, który zna się na Roverach i będzie umiał mi powiedzieć, jak wygląda sytuacja (w kontekście korka od zbiornika wyrównawczego, HGF itp).

Osobiście wolałbym uniknąć samodzielnego wprawiania tam jakichś rurek itp, bo jestem w tym zielony i pewnie bardziej bym coś popsuł, niż naprawił.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 20, 2013 09:06   

Leif_Erikson napisał/a:
Jest w ogóle szansa, żeby takie 0,5-1 cm pęknięcie załatać jakąś taśmą i przejechać 50 km? Akurat taki dystans mam do "swojego" mechanika.

Dalo by sie porzadnie odtluscic i taka tasma zbrojona, ja tak kiedys pol polski przejechalem, ale bez demontazu tego weza nie da sie dobrze zakleic. jak odpalisz silnik to zobaczysz jak plyn ucieka pod cisnieniem.
nawet jesli zakleisz to co jakis czas rob postoj i jesli uszlo troche plynu to dolewaj, jesli duzo, to musisz odczekac az silnik ostygnie i dopiero dolewaj.
pekniecie weza mogl spowodowac jego zly stan, ale przyczyna mogl byc rowniez niesprawny korek wiec lepiej go wymien zeby zaraz pozostale weze nie zaczely pekac
 
 
 
Leif_Erikson 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 30

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 20, 2013 09:15   

Sytuacja wygląda tak, że wczoraj jak silnik trochę przestygł, to uzupełniłem płyn w zbiorniczku. Dzisiaj rano znów jest pusto. Przez to uszkodzenie, które ja znalazłem grawitacyjnie raczej by nie wyciekł, bo jest od góry węża.

Pytanie, czy to oznacza, że jest jeszcze jakieś inne uszkodzenie, czy może za wcześnie od zgaszenia auta tego płynu nalałem (jakieś 40 minut po wyłączeniu, weszło z 0,7 litra)?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Maj 20, 2013 09:15   

Jak jesteś w Krk to jedź do Midowicza (adres i kontakt pewnie gdzieś na stronie klubowej znajdziesz) ... to chyba najbardziej zaufany mechanik roverkowy w Krk. Na bank coś poradzi. Znając kiepską odporność tego silnika na przegrzanie, to bym nei ryzykował jakiejś prowizorki taśmą itp.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Leif_Erikson 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 30

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 20, 2013 09:21   

Wielkie dzięki za ten namiar. Te dane z forum są aktualne, tak? Pytam, bo dodane ponad 10 lat temu.
ul. Krzyżtoporska 7, os. Kliny
30-437 Kraków
Telefon: tel. (12) 262-22-46
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Maj 20, 2013 09:23   

Myślę, że aktualne ... nic mi nie wiadomo o ewentualnych zmianach ... :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Leif_Erikson 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 30

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 23, 2013 08:02   

Niestety nie udało mi się dodzwonić do pana Pawła, nikt nie odbiera telefonu. Będę próbował jeszcze jutro, ale jeśli mi się nie uda, to jest jeszcze jakiś serwis w Krakowie, który moglibyście mi polecić?

[ Dodano: Czw Maj 23, 2013 08:02 ]
A czy ktoś może wie, jaką średnicę ma dokładnie ten wąż wskazany na zdjęciu? Będę szukał jakiejś rurki, żeby to doraźnie naprawić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Pękniety wąż chłodzenia
Andzii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Maj 21, 2007 14:24
piter34
Brak nowych postów [r416] Pęknięty wąż od chłodnicy
patrol301 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 28 Czw Sty 17, 2013 20:05
michu027
Brak nowych postów [R416] Pęknięty przewód wodny
Lukoletz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Sie 18, 2013 06:56
dawidd
Brak nowych postów [R416] Pękniety pierścień ABS przy prawym przednim kole
qbus2005 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Maj 20, 2008 12:51
Mariusz418
Brak nowych postów [R400 1,6 98'] zagotował się + tylko zimny nawiew
ascaris Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Czw Paź 21, 2010 15:02
ascaris



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink