Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 GTi] Kąt wyprzedzenia zapłonu [92]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220 GTi] Kąt wyprzedzenia zapłonu [92]
Autor Wiadomość
props 



Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 9



  Wysłany: Nie Maj 26, 2013 10:45   [R220 GTi] Kąt wyprzedzenia zapłonu [92]
Typ: GTi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: < 1993

Witam. Wie ktoś może czy w Roverze 220 GTi (103 kW) '92 - jest regulowany kąt wyprzedzenia zapłonu i "otwartość" przepustnicy. Jeżeli nie ma takiej możliwości to co należy zrobić jeżeli na biegu jałowym chodzi bardzo nierówno - im bardziej rozgrzany silnik tym gorzej chodzi, a nawet gaśnie. Roverek dobrze się wkręca na obroty, ale jak spadają obroty to tak do 500 obr/min czy nawet do 400 i znów zaczynają obroty falować ( chyba, że silnik rozgrzany to gaśnie jak spada z obrotów). Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam, Rafał
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 26, 2013 10:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Maj 26, 2013 23:14   

Wygląda na to, że masz Serię T. Czyżby kolejna coupeta?
Przeczyść przepustnicę i silniczek krokowy. U Ciebie to jak w Poldku, więc artykuł jest na stronie. Potem zrób reset adaptacji (kluczyk włączony i 5 razy przepustnicę na max) i sprawdź czy coś się zmieni. Regulacji żadnych tam się nie rusza.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
props 



Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 9



Wysłany: Pon Maj 27, 2013 12:05   

Wielkie dzięki, dzisiaj tak zrobię. A propos coupety, to jesteś w błędzie. Mam 3-drzwiowego hatchbacka :)
Mam pytanie a propos szukania artykułów na forum ( proszę o wyrozumiałośc, jestem nowy :) ), trzeba każdy temat po kolei przeczytać czy wyszukiwarka też nam może jakoś pomóc (wpisałem "czyszczenie przepustnicy" i nic i tak nie znalazłem. "Reset adaptacji" napisałeś, że mam mieć włączony kluczyk, chodzi o włączony zapłon, tak ? Pozdrawiam
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Maj 27, 2013 15:56   

nie na forum, tylko na stronie klubowej.
To w 3 drzwiowych były montowane silniki 2,0? może to jednak coś z hondy? Możesz podrzucić zdjęcie spod maski?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 27, 2013 16:50   

sTERYD napisał/a:
To w 3 drzwiowych były montowane silniki 2,0?
:taa:
sTERYD napisał/a:
może to jednak coś z hondy?
:nie: Montowano T-series
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
props 



Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 9



Wysłany: Pon Maj 27, 2013 17:16   

Dołączam link na którym są zdjęcia spod maski. Jak widać przepustnica wykręcona, w trakcie czyszczenia. Dołączyłem tam też 2 zdjęcia z boku głowicy od strony przepustnicy. Orientujecie się może do czego jest taka dziura (centralnie na środku zdjęcia, jedyne miejsce wyczyszczone) i dlaczego mogę mieć tak zapluty silnik olejem w tym miejscu?
http://imageshack.us/g/577/20130527155709.jpg/

Chciałbym dodać też, że zmieniłem świece bo były czarne, po przejechaniu może 50 km, nowe świece wyglądają jak stare. Spaliny są bardzo ostre. Może to pomoże w dojściu do problemu.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 28, 2013 07:14   

Ja nic nie chce mówić, ale mi to wygląda jak M16:
http://www.reamotorholdin.../m16%20pic2.jpg

I nie masz plastikowych pokryw, tylko alu i nie masz czujnika prędkości wałka, kolektor tak samo bez napisu turbo/injection jak w tserii, to starszy brat T16. Silnik masz w oleju bo trzeba wymienić może uszczelniacze wałków z obu stron + uszczelki dekli zaworowych. Co do okopconych świec to zły skład mieszanki, sprawdź jak pracuje sonda lambda, zobacz czy wężyk od mapsensora nie popękał.
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 28, 2013 07:40   

Markzo napisał/a:
mi to wygląda jak M16:
No rzeczywiście. Dopiero teraz doczytałem, że przez pierwszy rok produkcji właśnie montowano M16 a dopiero potem T16.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
props 



Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 9



Wysłany: Wto Cze 04, 2013 20:09   

Nie mam pojęcia co to jest, ale silnik - petarda. Osiągi porównywalne z lekkimi japońcami typu CRX, czy Civic (przy takim wyposażeniu), a w tym aucie jeszcze nic nie jest zrobione. Poszukam dzisiaj tabliczki na silniku to dam znać co tam siedzi. Dzisiaj dokończę czyszczenie przepustnicy i krokowca i dam znać czy coś pomogło

[ Dodano: Wto Cze 04, 2013 20:09 ]
Witam. Dzisiaj odpaliłem Roverka po przeczyszczeniu przepustnicy. Niestety nie miałem tyle czasu i paliwa w baku (rezerwa, a lepiej niech nie pije mułu) by zrobić reset, ale wydaję mi się, że trochę się polepszyło chociaż nieznacznie. Dalej jest tak, że przez 3 sec chodzi dobrze, nagle przygasa, później wyższe obroty się robią, chodzi nierówno nagle i tak cały czas się zmienia. Odpiąłem sondę i nic się nie zmieniło czyli chyba jest zepsuta. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć gdzie ten wężyk od mapsensora?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 04, 2013 21:18   

ale reset u Ciebie się robi na wyłączonym silniku.
Wężyk to ten, co idzie do komputera
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [216GSi+LPG] - Kąt wyprzedzenia zapłonu
bartas094 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Wto Lut 14, 2012 11:23
bartas094
Brak nowych postów [R414] Kąt wyprzedzenia zapłonu! PILNE
Szajba Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
8 Sro Kwi 01, 2009 20:39
oprawca_1978
Brak nowych postów [216 gti] brak zapłonu
robson940429 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Pon Cze 30, 2014 00:03
robson940429
Brak nowych postów [Rover coupe] Problem z alarmem oraz odcięciem zapłonu
Borowa Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
8 Pon Mar 12, 2012 23:24
Borowa
Brak nowych postów [R220 T] problem z ABS
dobryziom Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
7 Pon Sty 14, 2013 20:49
tmsiwy



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink