Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 Si] Uszkodzenie pompy hamulcowej przy wym. przewodu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420 Si] Uszkodzenie pompy hamulcowej przy wym. przewodu
Autor Wiadomość
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sro Lip 10, 2013 13:10   [R420 Si] Uszkodzenie pompy hamulcowej przy wym. przewodu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam.

Miałem wymieniany przewód hamulcowy z powodu korozji, jakiś rok przed wymianą miałem wymienione wszystkie tarcze, klocki, zestawy naprawcze itd. itp. przy hamulcach, wszystko przetarte, przeczyszczone, przesmarowane, wymieniony płyn, odpowietrzone i hamulce były brzytwa. Po wymianie przewodu hamulcowego jest gorzej niż przed wymianą hamulców. Mechanik tylko wymienił jeden przewód, następnie uzupełnił płyn w zbiorniczku i odpowietrzył układ. Niestety układ nadal zachowuje się jakby był zapowietrzony. Skuteczność hamowania jest bardzo niska, a operowanie pedałem jest niewygodne, nie ma tego "czucia", dozowania siły hamowania. Odpowietrzaliśmy 3 razy z mechanikiem, który zmieniał przewód i 1 raz z innym mechanikiem. Bez skutku. Drugi mechanik stwierdził, że pierwszy przy wymianie przewodu popełnił błąd w sztuce i uszkodził pompę hamulcową.

Czy to możliwe? W jaki sposób mógł to zrobić? Jak mogę to sprawdzić?
Czy to prawda, że w przypadku samochodów z ABS jedyną słuszną metodą wymiany płynu jest wymiana poprzez jednoczesne wtłaczanie nowego płynu, który wyprze stary? I w ten sam sposób trzeba odpowietrzać?

Czy pompa hamulcowa i pompa ABS to jest jedna całość?

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
Ostatnio zmieniony przez ArekL Czw Lip 25, 2013 13:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 10, 2013 13:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lip 10, 2013 13:30   

ArekL napisał/a:
Czy to prawda, że w przypadku samochodów z ABS jedyną słuszną metodą wymiany płynu jest wymiana poprzez jednoczesne wtłaczanie nowego płynu, który wyprze stary? I w ten sam sposób trzeba odpowietrzać?


A jak to inaczej mechanik zrobił :?: Chyba nie wypościł całego płynu bo się zapowietrzy pompa ABS i masz cyrki. Zawsze się pilnuje zbiorniczek żeby był pełny i tylko dolewa się nowy płyn i wytłacza się tak stary płyn z układu ;)

Ja bym podjechał do kogoś co ma sprzęt na wymianie płynu pod próżnia i spróbował :wink:

A drugie pytanie jest w jakieś kolejności zostało wszystko odpowietrzone bo powinno się wszystkie kola odpowietrzyć nawet przy wymianę jednego węza.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sro Lip 10, 2013 13:44   

Szczerze to zawsze jak cokolwiek robi przy hamulcach, to tylko po robocie uzupełniamy płyn i odpowietrzamy i nigdy nie było problemów. Nawet mówi, że dużo mu płynu nie ubyło przy tej wymianie przewodu, tylko odrobinę. Przeglądam teraz internet i zdania są podzielone. Ale gdzieś musi być przyczyna. Ten mechanik mi serwisuje samochody od 10 lat, poza tym pracuje na etacie w warsztacie i trudno mi uwierzyć, żeby nie wiedział co robi.

Nie znam się za bardzo na tym więc nie rozumiem jak można uszkodzić w ten sposób pompę. Psuje się kiedy płyn zejdzie poniżej minimum? Czy sam fakt "pompowania" pedałem na wyłączonym silniku ją psuje?

Mówisz o pompie ABS, a z ABS-em nie mam problemów, działa tak jak działał od zawsze.

Spróbuję dzisiaj podjechać do jednego warsztatu, ale sądzę, że ciężko będzie znaleźć taki ze sprzętem, o którym mówisz.

Ciekawe ile kosztuje nowa pompa...
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sro Lip 10, 2013 14:34   

Ja kiedys po wymianie przewodow mialem strasznie miekki pedal hamulca. wrocilem do tego mechaniora, przejechal sie i poszedl grzebac. potem bylo juz dobrze, a powiedzial ze za 1szym razem nie odpowietrzyl wlasnie pompy abs. nie wiem ile w tym prawdy, cytuje tylko mechanika
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sro Lip 10, 2013 15:14   

_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Lip 25, 2013 11:33   

Z autopsji wiem że hamulce u nas trzeba odpowietrzać na raty. Pierwsze odpowietrzenie zazwyczaj nie daje za wiele. Odpowietrzac trzeba co jakiś czas co ileś tam kilometrów. U mnie po trzecim odpowietrzaniu po około 300km nadal wylatywaly banki. Teraz będę odpowietrzal 4 raz po kolejnych 200km. Jest już dużo lepiej niż na początku ale wraz nie tak jak przed. A za każdym razem odpowietrzam do momentu aż nic nie leci.
Mój mechanik kiedyś powiedział że musiał przelać litr płynu żeby dobrze Odpowietrzac.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Czw Lip 25, 2013 13:12   

Dzięki. W jakiej kolejności odpowietrzasz? Zgodnie z zamieszczonym przeze mnie schematem czy inaczej?
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Lip 25, 2013 19:10   

Odpowietrzam tak jak mi wygodniej, nigdy schematu się nie trzymałem bo nigdy nie wyczyściłem układu z płynu.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] regeneracie pompy hamulcowej
b.j Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Kwi 29, 2015 20:01
b.j
Brak nowych postów [MG ZS] Parametry tłoka pompy hamulcowej (silnik KV6)
kubaty3 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Mar 07, 2012 12:09
kubaty3
Brak nowych postów [r 45] złączka przewodu pompy sprzęgła a wysprzęglika
rafeque Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Czw Lip 07, 2011 20:22
rafeque
Brak nowych postów [R420] Przewodu chłodnicy oleju/olejowe.
Turc Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Paź 17, 2012 14:55
Turc
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Honda Civic] Brak przewodu przy czujniku
pitus85 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Maj 06, 2014 17:51
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink