Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Kluczyk, pilot
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Kluczyk, pilot
Autor Wiadomość
Lander 



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 5
Skąd: Brzeg Dolny Wrocław



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 00:00   

Witam


Sprzedaje kluczyki na Allegro do Rovera 75 wraz z kodami i programowaniem wstępnym dalsza robotę musi wykonać Pan PHJOWI albo ktoś kto posiada T4 bo raczej inny sprzęt tego nie ruszy
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 01, 2012 00:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Sty 03, 2013 00:37   

To chyba najbardziej traktujący o pilotach i kluczykach temat, więc się dopiszę :)

Moja przygoda się dopiero rozpoczyna, ale będę walczył dopóki starczy mi sił i środków ;)

Będąc zdala od domu, w świątecznym czasie tknęło mnie żeby wyciągnąć baterie z pilota i włożyć ją gdzie indziej, gdzie była akurat konieczna i potrzebna :) Robiąc to w pośpiechu najprawdopodobniej zwarłem bieguny i poszło...

Niby pilot działa, bo dioda się świeci i zachowuje prawidłowo, to jednak nie działa otwieranie/zamykanie z pilota. Trochę słaba akcja, jak się ma zamek agnielski w drzwiach kierowcy i nie można się dostać do auta, a odległość do zapasowego kluczyka to ok. 300 km ;)

Oczywiście próba synchronizacji nic nie daje. Zatem osoba o najmniejszych rozmiarach musi wykonać podróż do wnętrza auta, przez bagażnik i właz na narty ;) Udaje się uruchomić auto, bo immobilizer działa okej. W tym samym momencie BCU daje sygnał na sterowniki, że można otworzyć drzwi :) Wracam do domu...

Drugi pilot działa bez problemu. Zamyka/otwiera, immo działa. Podejmuje czynności naprawy zepsutego pilota. Żeby przyspieszyć, zakupiłem na allegro pilota od R75 100% sprawny z elektroniką za bagatela 40 zł ;) Przyszedł, z odlutowanym przyciskiem :P

Przelutowałem z mojego do nowego pilota układ scalony NEC 75076177, który jak już wspominali koledzy jest najprawdopodobniej odpowiedzialny za zbiór informacji o pilocie ;) Naprawiłem również mikroswitch od otwierania. Włożyłem bateryjkę i poleciałem sprawdzać.

Niestety... goła płytka nie chciała ani otwierać ani zamykać auta. Zatem jest duże prawd. że robiąc zwarcie uwaliłem scalaka. Chciałem coś się o ów scalaku dowiedzieć, ale niestety internet milczy ;) Postanowiłem napisać do przedstawiecili NEC'a i zapytać o dokumentację. W odpowiedzi dostałem mniej więcej to, co powiedział mi wcześniej kolega adi-mistrz, że jak kupię hurtową ilość scalaków to wtedy otrzymam doc. Inaczej kwestie bezpieczeństwa nie pozwalają im na dzielenie się informacjami.

Jednak to nie wszystko. Bawiąc się ów płytką przy aucie, spowodowałem, że drugi (działający kluczyk) potrafił auto otworzyć/zamknąć, ale nie umiał uruchomić silnika... immo odcinało. Trochę się zmarszczyłem. Na szczęście mam słaby aku i na chwilę odcięło zasilanie. Kiedy wróciło, auto już odpalało normalnie. Nie wiem co się tak naprawdę stało. Nie wiem czy sama płytka bez obudowy i bez immo które w niej siedzi będzie działać najzwyczajniej w świecie?

To wszystko zmusza mnie do poszukania rozwiązania jak dopisać sobie do auta kluczyk.
Wydaje mi się, że znając EWS dawcy i mając jego kluczyk, jestem w stanie dopisać go za pomocą specjalnego interfejsu od BMW do mojego auta. Niestety, jeśli jednak nie zna się pochodzenia kluczyka, bez specjalnego klucza/hasła być może kodu BAR nie uda się to zrobić.

Gdzieś znalazłem jakiś tutek, który nie wiem czy można brać za pewnik, że kluczyk po naciśnięciu klawiszy otwórz/zamknij wysyła dane, na podstawie których można dopisać go do naszego EWS'a. Co jednak z immo? Jak słusznie pisali koledzy, ono siedzi też w DDE i CAS. A z tego co się orientuje CAS siedzi w układzie BCU?

Ktoś ma jakieś większe informacje w tej kwestii?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dziara01 
Klubowicz




Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 30
Skąd: Glogów



Wysłany: Sro Lip 31, 2013 18:55   

Witam , wszystkich na forum. Mam prośbę , czy ktoś mógłby szerzej objaśnić jak wyciągnąć grot ze starego pilota rover75 i przy tej operacji go nie uszkodzić :cry:
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 31, 2013 19:10   

dziara01 napisał/a:
Witam , wszystkich na forum. Mam prośbę , czy ktoś mógłby szerzej objaśnić jak wyciągnąć grot ze starego pilota rover75 i przy tej operacji go nie uszkodzić :cry:


jeżeli jest oryginalny (z logiem rovera na przycisku) trzeba mocno pociągnąć ewentualnie lekko rozruszać na boki, to twardy solidny plastik ...gorzej z zamiennikami kiedyś kupiłem na allegro nowy zamiennik (niby valeo ale widać że to już nie to co oryginał) i wyjęcie grota ze starego klucza to pestka a z nowego tak się z nim mocowałem że połamałem i musiałem kupić kolejny
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
dziara01 
Klubowicz




Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 30
Skąd: Glogów



Wysłany: Czw Sie 01, 2013 17:21   

Dzięki za szybką odpowiedz,jak tylko dotrze do mnie zamiennik kluczyka (bo w oryginale gumki na przyciskach padły) ,to opisze jak operacja wyjmowania grota przebiegła.Pozdro.
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 01, 2013 19:20   

dziara01 napisał/a:
Dzięki za szybką odpowiedz,jak tylko dotrze do mnie zamiennik kluczyka (bo w oryginale gumki na przyciskach padły) ,to opisze jak operacja wyjmowania grota przebiegła.Pozdro.


...optymalne rozwiązanie to nie wyjmowanie grota tylko oddanie do ślusarza i skopiowanie grota bez wyjmowania go z obudowy a przełożenie tylko elektroniki ze starego ...przy przekładaniu nie zapomnij o kostce od immo
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
dziara01 
Klubowicz




Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 30
Skąd: Glogów



Wysłany: Pon Sie 12, 2013 17:01   

Wymieniłem obudowę kluczyka na nową (zamiennik z allegro),jakościowo plastik i przyciski gorsze od oryginału,ale wszystko działa.Grot kluczyka wkleiłem na kropelkę bo słabo się trzymał i ruszał we wszystkie strony,ogólnie jestem zadowolony i polecam, no chyba że znajdziecie coś lepszego niż ja.I jeszcze coś mój stary grot nie dał się tak łatwo wyciągnąć, bo ktoś go wcześniej też wkleił, wiec musiałem starą obudowę rozwalić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Kluczyk/Pilot gdzie i za ile
Mimi Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Kwi 29, 2014 20:33
apples
Brak nowych postów [75] kluczyk - pilot - guziki
emeswuu Rover serii 75, MG ZT 22 Czw Gru 08, 2016 00:59
MaReK
Brak nowych postów [R75] Kluczyk
marbur77 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Gru 03, 2012 12:17
marbur77
Brak nowych postów [R75] Uszkodzony kluczyk
Snookie Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Sty 26, 2014 17:51
pelson91
Brak nowych postów [R75] Plastikowy kluczyk.
Czarnysg Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Cze 26, 2009 06:43
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink