Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420D 86KM] brakuje mocy, uszkodzona turbina?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:45
[R420D 86KM] brakuje mocy, uszkodzona turbina?
Autor Wiadomość
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 26, 2012 20:14   

mathew napisał/a:
Nazywając nagwintowany pręt idący od "pompki" cięgnem, a zawleczką element, który mocuje się przy turbinie muszę:
trzymać cięgno i kręcić zawleczką. Czy zawleczka i nakrętka są zgrzane czy nakrętka jest kontrującym elementem?

Nic z tego nie rozumiem. Regulujesz tam gdzie gwint.
mathew napisał/a:
Nie wiem czy jest sens coś regulować? jak uważacie?

Bez wskaznika cisnienia tylko szkod narobisz. zamiast regulowac doprowadz wastegate do porzadku, zeby sie otwieralo i zamykalo jak powinno
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 26, 2012 20:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mathew 



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 67
Skąd: poland



Wysłany: Wto Cze 26, 2012 22:06   

bizon napisał/a:
mathew napisał/a:
Nazywając nagwintowany pręt idący od "pompki" cięgnem, a zawleczką element, który mocuje się przy turbinie muszę:
trzymać cięgno i kręcić zawleczką. Czy zawleczka i nakrętka są zgrzane czy nakrętka jest kontrującym elementem?

Nic z tego nie rozumiem.


pręt z gwintem = cięgno
element na niego nakręcany=zawleczka

Wprowadziłem takie nazewnictwo, aby dobrze zrozumieć czym kręcić

Dziś też nie dałem temu rady, także nici z jakiejkolwiek regulacji. Wastegate nie jest zblokowany. Po ściągnięciu blaszki zabezpieczającej , zawór turbiny chodzi luźno. Cięgno od pompki przy użyciu siły chodzi także tu jest ok. Poruszyłem tamat bo poprzedni właściciel regenerował turbo i być może wastegate jest tak wyregulowany "na dotarcie" turbiny. Chciałem to sprawdzić.
Nawiązując do odnowy mojego iTD stwierdzam, że napewno coś jest nie tak. Silnik nie dymi, nie bierze oleju (choć turbo trochę mokre) a nie ma mocy, a o elastyczności brak mi słów. Czasem zdarzy się, żę przypomni mu się, że ma turbo i 170 Nm, ale rzadko.
Zacząłbym od odczytu błędów z kompa, ale samobłyskanie podobno tym silniku jest niemożliwe. Mało kto wie jak się za to zabrać.
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Wto Cze 26, 2012 22:13   

Tak jak wcześniej ktoś pisał - wywal katalizator. Strumienica + wymiana to koszt 70zł. Stary katalizator sprzedasz za najmniej 300zł. Na 99% będzie się dużo lepiej zbierać. Odetkanie tego kata u mnie trwało z rok czasu a i tak po wywaleniu poczułem dużą różnicę. Samochód ma cofnięty licznik wg mnie. Takie rzeczy dzieją się przy około 250 kkm tak jak napisałeś. Ewentualnie wiertełko 1mm i przewierć korek wlewu paliwa. U mnie pomogło, a też miałem 420D
 
 
 
mathew 



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 67
Skąd: poland



Wysłany: Pią Cze 29, 2012 18:14   

Dziś miałem ciekawą sytuację:
Wsiadam po pracy do samochodu, załączam silnik a ten na nieco niższych obrotach pracuje. Zatem dodaje gazu, obroty jeszcze nieco spadły po czym podwyższyły się, silnik [racuje nierówno. Obroty spadają i rosną, pod maską słyszę jakąś dyskotekę przekaźników, cykały jak szalone a zarazem obroty nierówno chodzą, w lusterku szaro-poszła chmura. spuściłem gaz, obroty chodziły już równo, odjechałem i wydaje mi się, że przez chwilę silnik nieco żwawiej pracował.

Dzień wcześniej dociskałem wszystkie kostki. Co poruszyłem-nie wiem, ale coś co może być odpowiedzialne za osłabienie silnika.

Zastanawiam się również gdzie jest MAP sensor w dieselku ?
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Sob Cze 30, 2012 19:55   

W SDI MAP sensor był na kolektorze ssącym. Nie wiem czym on może sterować w SD, jezeli już to Egr. Egr możesz zatkać. Opis jest na forum, wystarczy poszukać. Co do tykających przekaźników to za silnikiem jest puszka z przekaźnikami. Jeden z nich odpowiada za odcięcie dopływu paliwa do pompy z tego co pamiętam.
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 30, 2012 22:41   

pgrad napisał/a:
SDI MAP sensor był na kolektorze ssącym

map sensor jest przy grodzi

pgrad napisał/a:
Nie wiem czym on może sterować w SD, jezeli już to Egr

daje informacje do sterownika

pgrad napisał/a:
jezeli już to Egr

przeplywomierz steruje egrem
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Cze 30, 2012 23:32   

SD nie ma map sensora bo po co :?: :wink: To UFO na pompie wtryskowej działa jako map sensor :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
fuego_30 



Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 21
Skąd: okolice Kłodzka



Wysłany: Nie Lip 01, 2012 20:00   Czarny dym z wydechu to bedzie trop

No właśnie z tym czarnym dymem z wydechu to bym raczej turbo i katalizator zostawił w spokoju. Na sam początek proponuję sprawdzić filtr powietrza, potem wtryski czy któryś nie leje i zawór EGR czy nie jest przypadkiem stale otwarty. U mnie przy dodawaniu gazu na postoju cięgno od turbiny też się nie porusza i jest wszystko O.K. We własnym zakresie można jeszcze sprawdzić czy wirnik turbiny lekko się obraca i nie ma luzów. Czarny dym to niespalone paliwo.
 
 
chudy1155 



Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 9



Wysłany: Nie Wrz 01, 2013 18:05   

witam jak w temacie chcialbym sie dowiedziec jak sprawdzic czy moja turbina jest sprawna i dodam ze od 2 tys auto ciagnie do przodu a gdy mija 3 tys obr na 3-ce jest taki dziwny jęk zauwazylem ze waż który idzie do turbo pod wplywem mocno przygazowania sie zaciska tak jakby turbo nie puszczalo dalej powietrza
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420D 86KM] Problem z temperaturą.
spontan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Lip 07, 2011 15:57
Koju
Brak nowych postów [R420D 98r 86KM] Wymiana filtra paliwa.
spontan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Wrz 08, 2009 20:59
szoso
Brak nowych postów [r420D] 86KM Zimny działa jak rakieta a jak nagrzeje się to
heruval Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Nie Cze 13, 2010 09:56
czapaja
Brak nowych postów [R420D 86KM] Obroty na jałowym biegu z klimą.
Obroty silnika z klimą
heruval Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Pią Cze 26, 2009 17:26
bob1987
Brak nowych postów [R420D RT 86KM] Problem z paliwem. Zasysa gruszkę.
spontan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 37 Sro Lis 20, 2013 12:55
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink