Bardzo łatwy sposób mianowicie diody zenera Rozwijając, każdy map sensor ma wbudowaną membranę która zamienia ciśnienie w odpowiedni sygnał który jest podawany do kompa w voltach. Z tego co pamiętam w naszych ecu 0.85bara daje sygnał ~2,4V. Po wlutowaniu 4diód zenera w jadną nóżke od mapsenosora uzyskałem to, że na komputer jest wysyłany maksymalny sygnał 2.4V. Czyli wyeliminowałem tkz over boost, który brał się z tego, że komputer widział sygnał >2,4V. Na seryjnej mapie auto jest na tyle podlane, że nawet na doładowniu 1.1-1.2bara afr oscyluje w granicach 11-11.4.
Odrazu uprzedzam, że to wszystko jest rozwiązaniem tymczasowym i auto bedzie wystrojone z głową na przyszły sezon, to są tylko eksperymenty które mogły się zakończyć popłynięciem tłoków, jeżeli ktoś chce to mogę wysłać dokładne instrukcje co i jak, ale nie biorę odpowiedzialnosci za konsekwencje Choc ja sam tak jeżdzę już od dłuższego czasu
Autko trochę się pozmieniało, przede wszystkim popracowałem trochę nad kwestią wizualną, wleciały nowe błotniki, zderzak i maska. Dodatkowo zadbałem o układ hamulcowy i pojawiły tarcze 302mm a na nowe felgi weszły slicki xr01 215/45/17
Pomyliłem się, tarcza ma 300mm Zacisk jest z hondy S2000 a tarcza z renault Scenic II z rozwierconym otworem centralnym. Aby tarcza weszła na piastę musiałem ja zeszlifować ~2mm. Rozważałem jakieś większe zaciski, kilku tłoczkowe, ale w aucie które jest pozbawione absu, i jest stosunkowo lekkie kończyłoby się na tym, ze zbyt łatwo blokowały się koła. Na takim setupie jest idealnie, modulacja hamulca jest duża, a koła bardzo ciężko jest zblokować.
Co do mocy się nic nie zmieniło, bo auto stało do dnia dzisiejszego od dwóch miesięcy. Przy zmianie przewodu olejowego, nypel od strony zasilania turbiny wyszedł razem z gwintem, i przeszło miesiąc czekałem na zestaw naprawczy z Angli. Niestety w gr28rs jest powalny gwint 7/16cala...
Dioda zenera cały czas u mnie działa, afr mam lepszy ale to chyba ze względu na wtryski 460ccm które mam u siebie włożone. Ale mam już zakupionego deta3 aby to wszystko ładnie wystroić + zastanawiam się poważnie aby pokombinować etanolem
W sumie ostatni filmik jaki nagrywałem to ten, dupy nie urywa. Teraz jest znacznie szybciej + skrzynie z lekko innymi przełożeniami wpadła. Jak poskładam to nagram kolejny
https://www.youtube.com/watch?v=0EtoRum9oUQ
Zacisk 1 tłoczkowy? czy 2? z tyłu zostało 256mm z ori zaciskiem czy cuś innego? Ta dioda mnie bardzo zaciekawiła, podesłałbyś jakieś foto/schemat?
Jeśli włozyłeś 460 to jakie miałeś wcześniej? niebieskie czy czerwone? i jaka wydajność? bo z tym nie można dojśc końca, jedni piszą 440, inni 380, jeszcze inni, że zależnie od pompy paliwa
Skrzynia sporo krótsza niż u mnie, mix z 600?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Zacisk jest jedno tłoczkowy, z tyłu póki co seria.
Schemat wraz ze zdjęciem umieszczę jak będę miał już autko mobilne i pod domem Tylko przy temperaturach ujemnych auto i tak łapie overboosta ponieważ te diody zenera są bardzo wrażliwe na temperaturę. Mi to nie przeszkadza, bo auto i tak jeździ tylko w ciepłe dni, a zimą sporadycznie i wtedy duża moc nie jest potrzebna.
Wtryski miałem seryjne od coupety turbo o oznaczeniu MJY10023 (chyba mają czerwony pierścień) i mają one wydajność 380ccm przy 3barach, a włożyłem MJY100460 chyba niebieskie ,ale o wydajności 460ccm przy 3 barach. Kiedyś potrzebowałem samej listwy paliwowej do 620ti a koleś nie chciał sprzedać samej listwy to kupiłem ją razem z tymi wtryskami za 120zł Dopiero później się okazało, że są one dużo wydajniejsze
Przy tym doładowaniu nie musiałem ściągać paliwa regulatorem, jest w tej chwili 3.2 bara ustawione.
Znalazłem w czeluści telefonu jeszcze jeden filmik, na którym jest 0-140 kmh i pokaz jak hamują te heble ze 140 do 0
Auto już poskładałem, więc postaram się na dniach nagrać coś nowego
Jop, profile
Wtej chwili borykam sie z mocno pikujacym doladowanien, w piku 1.5 bara, a stalego doladowania 1,1 bara. Gtrs ma chyba takiego spoola, ze zawor mbc i westgate ma za dlugi czas reakcji aby to ogarnac...
Jako, że jest zima i auto zapadło w sen zimowy, korzystam z okazji i małymi krokami przygotowuje auto na przyszły sezon. Jako, ze w ciągu 2 miesięcy będzie wstawiana klatka bezpieczeństwa, trzeba było ściągnąć deskę rozdzielczą, a przy okazji jest pretekst i motywacja by ogarnąć cały nieład panujący pod kokpitem (głównie wiązka elektryczna). Związku z tym, że będzie klatka, koniecznie musiałem przenieść zegary ze słupka, wpadłem na pomysł, aby wpasować je w kratkę nawiewu, na środku deski. Mocowanie zegarów zrobiłem z 1.5mm aluminium. Oto efekt
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum