Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620Ti] Brak iskry :( Help
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620Ti] Brak iskry :( Help
Autor Wiadomość
rav020 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sro Gru 04, 2013 20:05   [R620Ti] Brak iskry :( Help
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Robię dziś pomiar kompresji. Wszystko ładnie, pięknie. Zrobiłem suchy i olejowy. Wkładam świeczki - nie odpala. Kręcę kilka razy i nic - myślę świece zalało resztką oleju. Wyjmuję, czyszczę - nic!. Zdejmuję przewód od cewki z kopułki. Kolega kręci a iskry to ja nie widzę...Przy pomiarze kompresji była, strzelała sobie w obudowę filtra powietrza.
Czy padła cewka??? Czy coś źle zrobiłem???

Pomóżcie bo auto stoi.////
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 04, 2013 20:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 04, 2013 21:01   

mogła paść cewka, zmierz oporność jej uzwojeń. Mi od przebicia kabli zapłonowych padła cewka i ECU ;/ a czujnik położenia wału? zajglądnij do niego (przykręcony jest do flanszy skrzyni od strony silnika, niebieska wtyczka do wiązki auta).
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
rav020 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Gru 05, 2013 12:16   

Potrzebuję pilnie danych katalogowych czujników itd w Ti. Mam rave, manuala albo dwa ale tego tam nie ma. Jaka rezystancja musi być na cewce??? Rozumiem, że pierwotne jest tam gdzie przychodzi do niej 12V. Pozostałe dwa piny to chyba wtorne, ktore powinno miec ok 1kOhm a ma tak samo ok 0.7Ohm...
Potrzebuje danych fabrycznych....!

ps. Bez kluczyka w stacyjce powinno byc na niej 12V?
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Czw Gru 05, 2013 15:10   

No to zaszalałeś. U mnie w Si przy pomiarze poszedł na spacer aparat zapłonowy.. Tylko myślałem, że to ja miałem pecha i jak to Honda engine mi ten aparat padł..
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
rav020 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Gdańsk



  Wysłany: Czw Gru 05, 2013 21:30   

Zamówiłem używkę z gwarancją (jedyna na allegro) bo nie mam pewności, że to ona. Nie wiem jak sprawdzić wtórne uzwojenie. Jeżeli to te dwa środkowe, to jestem w domu bo powinny mieć inną wartość. Mam nadzieję, że jutro auto odpali jak z bata z drugą cewką...
R620Ti - świetne auto, ale jak coś strzeli to nie lada wyzwanie szybko załatwić części...ale co tam, jest FUN

Może ktoś podesłać te dane fabryczne od czujników???
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 05, 2013 23:14   

maila daj to Ci wyśle manual do memsa, najlepszy jaki udało mi sie dorwac.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
rav020 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pią Gru 06, 2013 22:15   

r.zalewski85@gmail.com

[ Dodano: Pią Gru 06, 2013 22:15 ]
Co z tym napięciem na zasilaniu cewki??? Powinno być 12V bez kluczyka w stacyjce??? Może padł jakiś przekaźnik???
Pomóżcie! Jutro chcę żeby auto odpaliło...
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 07, 2013 00:00   

napięcie dopiero po kluczyku, jak odpalisz zapłon to na cewce ma byc chyba 12v, komputer steruje zapłonem poprzez masę. mail poszedł
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Gru 07, 2013 00:03   

bez kluczyka nie powinno byc napiecia,(wyjątek stanowi tu kilkunastosekundowe podtrzymanie przekaźnika głównego po wylaczeniu zaplonu)
Po zaplonie juz powinno byc i to na obydwoch pinach cewki, bo komp cyklicznie podaje masę.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
rav020 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sob Gru 07, 2013 09:42   

No to juz cos wiemy. Moze skleil sie przekaznik jakis i cewka ma stale napiecie...teraz pytanie ktory? Poszukam zaraz ale podpowiedzi sie przydadza...
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 07, 2013 15:14   

main relay?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
rav020 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sob Gru 07, 2013 17:19   

Temat zakończony :) - pozytywnie!
Pierwsza diagnoza się potwierdziła. Cewka padnięta. Podczas badania kompresji najwidoczniej nastąpiło przebicie izolacji kabla (cewka - kopułka) do silnika.
Dzięki koledze "Pyros" dowiedziałem się, że pasuje cewka od BMW E36 1.6B. Jest inna ale po zmianie instalacji działa prawidłowo. Nowa taka kosztuje ok 300zł najtaniej. Okazało się, że na mojej dzielni koleś ma używkę za 20zł. Po podpięciu wszystkiego auto poszło na dotyk.
Acha, napięcie jest na cewce ale do czasu wyłączenie krokowca (ok. 40s).

Markoz, dzięki za manuala.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 07, 2013 17:38   

Gitez ze fura śmiga :) cewka butelkowa (np z 220/820Ti) pasuje od Golfa/jetty i nowa kosztuje 70zl :) wiec pewnie i w 620Ti da rade ją uzyc ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Gru 07, 2013 19:22   

rav020 napisał/a:
że pasuje cewka od BMW E36 1.6B.


znam kolege ktory jeździł na poldkowej :-)

rav020 napisał/a:
Acha, napięcie jest na cewce ale do czasu wyłączenie krokowca (ok. 40s).


no bo wlasnie komp podtrzymuje napiecie na przekaźniku glównym, po to by ustawil sie odpowiednio krokowiec przed kolejnym rozruchem.
Na tym samym przekaźniku jest cewka i cos tam jeszcze trzebaby patrzec w schemat.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 15, 2013 13:58   

Mam pytanie, czy przy uszkodzonym czujniku położenia wału, będzie widać skok napięcia na cewce? tzn wpinam miernik w kostke od cewki i kręce rozrusznkiem.

Ewentualnie rav020, czy mógłbyś sprawdzić dla mnie takie podłączenie? wypiąc wtyczkę z cewki i wpiąć do niej miernik, a potem zakręcić rozrusznikiem. Jak wygląda napięcie, czy jest jakakolwiek zmiana i wyraźnie skoki czy w miare podobna wartość. Byłbym bardzo wdzięczny.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Gru 15, 2013 23:35   

obawiam sie że zwykły miernik nie bardzo nadaje sie do takich pomiarów, lepszy bylby oscyloskop, miernik wyswietli zapewne jakis mocno uśredniony pomiar
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620i] - Brak iskry
Kamilo Rover serii 600, Honda Accord 7 Czw Cze 06, 2013 00:20
mianko
Brak nowych postów [R620] Brak iskry
lu_cky Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Mar 22, 2009 22:20
lu_cky
Brak nowych postów [R620] Brak iskry na świecach
Punx Rover serii 600, Honda Accord 29 Sro Lut 03, 2010 09:39
Punx
Brak nowych postów [R620] Brak iskry na świecach
Brak iskry na swiecach [620, 2.0 gaz 16V]
kaczka_1990 Rover serii 600, Honda Accord 3 Sob Paź 11, 2008 07:33
mcteusz
Brak nowych postów [R600] Brak Iskry, wentylatory głupiją
Wentylatory od chłodnicy ciągle działają . Brak iskry, silnik nie zapala.
pawel82x3 Rover serii 600, Honda Accord 6 Nie Lip 08, 2007 21:29
zibi-gliwice



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink