Forum Klubu ROVERki.pl :: [R All] Ranking olejów silnikowych
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adrian
Nie Kwi 28, 2013 14:34
[R All] Ranking olejów silnikowych

Jakie oleje silnikowe 10W40 są najporządniejsze?
Shell
6%
 6%  [ 5 ]
Castrol
10%
 10%  [ 8 ]
Orlen
0%
 0%  [ 0 ]
Lotos
4%
 4%  [ 3 ]
Valvoline
35%
 35%  [ 26 ]
Elf
5%
 5%  [ 4 ]
Mobil 1
16%
 16%  [ 12 ]
Total
1%
 1%  [ 1 ]
Motul
10%
 10%  [ 8 ]
inny
8%
 8%  [ 6 ]
Głosowań: 73
Wszystkich Głosów: 73

Autor Wiadomość
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Pią Wrz 27, 2013 11:53   

Ale co ma się rozszczelnić? W 3 silnikach zmieniałem z mineralnych na pełny syntetyk (przebiegi 14-23 kkm) Zawsze silnik zaczął pracować ciszej, był bardziej elastyczny. Rok temu wymieniłem we frelku td4 z płukanką. Nie zaobserwowałem żadnych negatywnych skutków.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 27, 2013 11:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PitBull89 




Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 70



Wysłany: Pią Wrz 27, 2013 23:13   

Hmmm ale mam metlik po przeczytaniu tematu a akurat jestem na etapie poszukiwaniu oleju dl rovera 25 1.4 16v 2000r 95tys na blacie Valvoline 10w40 moge spokojnie wlac ?
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Sob Wrz 28, 2013 11:30   

A ja z doswiadczenia powiem, ze po KAZDEJ zmianie oleju silnik pracuje nieco ciszej , lzej, bo ma nowy olej ;)

Zeby dobrze sprawdzic dzialanie oleju, nalezaloby robic testy laboratoryjne w kontrolowanym srodowisku, bo tak w naszych starych autach, to akurat udowodni ktos ze wyciek jest wina nowego oleju, bo , np. wyplukal cos... Nie uwierze.

Imho wazne by zmieniac czesto ;)

Ja jedyny olej ktorego nie wleje, to shell, bo kiedys zalane mialem autko i przy spuszczaniu wygladal jak brudna woda, nie mial konsystencji ani wlasciwosci "olejnych" . Nastepnie lalem dlugo Castrola Edga w dieslach i bylo ok, nawet przy spuszczaniu starego nei bylo jak z shellem.

Tyle moich doswiadczen.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 29, 2013 12:50   

maniaq, a z mojego doświadczenia wynika iż olej przy spuszczaniu powinien być zabrudzony. Olej który nie usuwa nagarów jest złym olejem.
_________________
Czasami spotkasz na swojej drodze osobę której nie należy wkur***ć. To będę Ja.
http://forum-lines.ru/rez/ab236900.gif
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 29, 2013 13:42   

W moim roverku, tzn mojego ojca po kupnie olej był ciemny. A było to świeżo po założeniu gazu. Po następnych wymianach olej zrobił się coraz czystrzy. Lpg prowadzi do tego że silnik jest wewnątrz czysty i olej nie ma co wypłukać.
 
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Nie Wrz 29, 2013 19:14   

Sirk, bardziej chodzilo mi o konsystencje - diesel zawsze po pierwszych 500 km zabrudzi olej, w benzynie dluzej jest klarowny. Chodzilo o to ze ten olej, splywal, nie zostawial zadnego "filmu olejowego" , ni byl taki ciagnacy sie jak prawdziwy olej. Czyli to byla jakas dupa nie olej, albo trafilem jakas podrubke, choc kupuje w sprawdzonych miejscach na FR-e ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PitBull89 




Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 70



Wysłany: Wto Paź 01, 2013 16:31   

A co sadzicie lepiej max life 10w40 czy valvoline 10w60 co bardziej ochroni silnik ?.

Czy ta seria z linku i gratisem 1l jest ok ??

http://allegro.pl/valvoli...3563680995.html
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 01, 2013 19:53   

PitBull89 napisał/a:
A co sadzicie lepiej max life 10w40 czy valvoline 10w60 co bardziej ochroni silnik ?.

Czy ta seria z linku i gratisem 1l jest ok ??

http://allegro.pl/valvoli...3563680995.html


Możesz zalac 0w40 5w40 10w40 a nigdy 10w60 bo jest za gęsty na rozgrzanym silniku i ma inne właściwości.
_________________
Czasami spotkasz na swojej drodze osobę której nie należy wkur***ć. To będę Ja.
http://forum-lines.ru/rez/ab236900.gif
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 01, 2013 20:57   

Sirk napisał/a:
PitBull89 napisał/a:
A co sadzicie lepiej max life 10w40 czy valvoline 10w60 co bardziej ochroni silnik ?.

Czy ta seria z linku i gratisem 1l jest ok ??

http://allegro.pl/valvoli...3563680995.html


Możesz zalac 0w40 5w40 10w40 a nigdy 10w60 bo jest za gęsty na rozgrzanym silniku i ma inne właściwości.

Widziałem kiedyś w instrukcji FSO polonez z silnikiem rovera że można też lać olej 10w60 A jako uniwersalny stosować 10W40 Valvoline
 
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 02, 2013 09:34   

polofix, PitBull89, ok, jeśli nie boisz się klekotu szklanek w silniku możesz zalać 10w60. Szkody Ci raczej nie wyrządzi. Może Ci trochę spalanie się zwiększyć i silnik lekko straci na mocy (nim bardziej lepki olej, tym większe opory będzie stawiał).

Ten olej ma inne właściwości lepkości, tworzy grubszą powłokę filtru olejowego, jest wytrzymalszy na pracę w wyższych temperaturach itp. dobry jest do jazdy wyczynowej, a nie codziennej.

To jest tylko moje zdanie. Nie każdy musi się z nim zgadzać. Do nowych silników zalecane są oleje klasy w30 itp. nie bez powodu. Taki olej stawia mniejsze opory, przez co silnik kręci się lżej.
_________________
Czasami spotkasz na swojej drodze osobę której nie należy wkur***ć. To będę Ja.
http://forum-lines.ru/rez/ab236900.gif
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 02, 2013 13:20   

pierwsze słysze coś takiego o 10w60, obaj z Gregiem-si jeździmy na Valvoline VR1 Racing 10W60 i motory chodzą elegancko (motory 2,0T 200KM). Cicho i równo, żadnego wzrostu spalania nie zauważyłem, Gregu dodatkowo ma zegary ciśnienia i temperatury oleju i po zalaniu Valvo 10W60 po zegarach widać znaczną róznice w stosunku do castrola - wyzsze cisznienie i nizsza temperatura.
 
 
 
PitBull89 




Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 70



Wysłany: Sro Paź 02, 2013 15:24   

Postanowione kupilem dzis valvoline maxlife 10w40 jak zmienie napisze jaki efekt . Dzieki za pomoc
_________________
Pasja - to coś, co pomaga Nam uciec od codzienności, coś co pozwala Nam wyzwolić z
siebie emocje, stać się prawdziwym sobą...
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 19, 2013 20:13   

[My tu piszemy żeby olej wymieniać coraz częściej, niektórzy piszą o 8 tys km, a tu mój kolega po 2,5 roku jazdy i ponad 70 tys km wymienił w końcu olej [Vectra 2,0 dti]. Nawet nie pamięta jaki lał. Castrol magnatec i chyba 5W40 . W tym czasie dolewał kilka razy po litrze 10W40. Jestem w szoku że silnik mu się nie zatarł. Ma na budziku ponad 300tys. i ciężką nogę.
 
 
 
Misiek620i 



Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 10

Rover 600

Wysłany: Pon Paź 28, 2013 09:56   

Panowie ja do swojego R620 si miałem zalany Mobile 15w40. Sprzedawca zapewniał mnie że olej świeżo wymieniony na bagietce sprawdzalem niby ok ale wiadomo jak to ze sprzedawcami ... Widze że w postach przewija sie tylko 10w40 czy to spora różnica i gdybym chciał zmieniać olej to na jaki ? Czy ew ten jest ok a tylko robić dolewke ?
 
 
gammathough 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 170

MG ZS

Wysłany: Sro Gru 18, 2013 09:28   

Przyszedł i czas na wymianę oleju u mnie- z racji dość pochlebnych opinii dot. Valvoline zdecydowałem się na wybór tego producenta.

Teraz następuje pytanie- jaka jest różnica między Maxlife, a Durablend?

Maxlife teoretycznie jest dedykowany do motorów o przebiegu powyżej 100k (naturalnie taki mam), natomiast DuraBlend do krótkich cyklów przejazdowych (u mnie przeważają).

W tej chwili w motorze jest Castrol 10W40.
_________________
http://f1.bcbits.com/img/0002963056_100.png
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 20, 2013 19:56   

gammathough napisał/a:
do krótkich cyklów przejazdowych (u mnie przeważają).
W takim razie ja bym wybrał DuraBlend.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [All] Test olejów silnikowych
poziom1989 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Sro Paź 16, 2013 11:51
poziom1989
Brak nowych postów [all R] Ciekawy test olejow silnikowych
Gość Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 87 Pią Sie 28, 2009 10:05
Remigiusz
Brak nowych postów [R All] Uszlachetniacze olejów I Lucas Oil U.S.A
Czy ktoś stosował ?
Greeg1987 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Pią Maj 07, 2010 16:02
Boncky



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink