Forum Klubu ROVERki.pl :: [G-series] Diesel G-series CommonRail
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[G-series] Diesel G-series CommonRail
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 11, 2014 00:19   [G-series] Diesel G-series CommonRail
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2006

Nie wiem czy każdy zna G-series czyli 150km silnik Diesla który miał wejść po L-serii, z pompa CommonRail :wink:








I o to ona gdzieś dorwana po przejściach :razz: Skąd do tego teraz ECU brać :D





_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 11, 2014 00:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Sty 11, 2014 15:24   

Twoja ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 11, 2014 15:34   

Brt, Chciał bym :D Niestety nie, ale ma być montowana do ZR'a :P Chyba najpierw będzie porobione jeszcze więcej info na temat głowicy kolektorów, pompy wtrysków :wink:

Jestem ciekaw czy ciszej to pracuje niż L-seria :wink:

Po tych fotach wygląda to trochę jak by to było robione na szybko :D Spawanie w kolektory, termopara w wydechu, wiec to jakiś silnik chyba z testów G-serii jest. Jedynie EDC do tego dorwać :P
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Sty 11, 2014 16:10   

jak jest dobra mapa to będzie ciszej chodził pewnie ... a to 1 generacja CR w nim siedzi ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 11, 2014 16:16   

Brt, Tak :P
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Nie Sty 12, 2014 18:45   

Dobra ale co to wnosi skoro to fotki z 2006 roku ?
A i one były w samochodach MG3 (MG ZR) i MG5 (MG ZS) ale już przy produkcji MG-ROEWE ;]
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 12, 2014 18:52   

To mi normalnie wygląda na L-series z innym osprzętem
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 12, 2014 19:02   

Dla tych co nie znają historii do tego:

http://www.aronline.co.uk...rain-2000-2005/

G-seria to jest nic innego jak L-seria z Common Rail :P
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
sail 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 107
Skąd: Częstochowa

Rover 600

Wysłany: Pon Sty 12, 2015 21:09   

Remigiusz nie myślałeś kiedyś aby zbudować własne ECU do common raila, na konkretną pompę i wtryskiwacze wykorzystując jako bazę silnik z serii-L

Pomysł aplikacji tego do serii-L przyszedł mi do głowy jakieś dwa lata temu, ale nigdy nie przyszło mi do głowy aby wyszukać czy były jakieś prototypy takiego silnika, a tu proszę.

Mnie osobiście bardzo interesuje kształt tłoków, czy jest taki sam jak w serii-L ?

Napisz jak już będziesz wiedział.

Pozdrawiam.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Sty 12, 2015 22:25   

W Uk jest jeden egzemplarz prze jednego forumowicza kupiony który jeździ :P

Problem jest ze są wykorzystane wtryskiwacze Siemens i jakieś ECU żeby mieć na bazę dorwać nie ma dostępnego. Na Arduino tego raczej by nie zbudował ;)

Zdjęć więcej było jeszcze i tłoki oraz reszta jest to samo co u nas, jedynie głowica ma większe otwory na wtryski CR i to wszystko :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
sail 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 107
Skąd: Częstochowa

Rover 600

Wysłany: Pon Sty 12, 2015 23:07   

Z mojego punktu widzenia temat jest bardzo ciekawy.

Ja konkretnie myślałem aby pójść w takim kierunku aby wykorzystać dostępne silniki z serii-L.

Wiem że brzmi to trochę szalenie, ale modyfikacje ograniczyły by się do dopasowania wtryskiwaczy do gniazd (podejrzewam że dało by się dobrać coś pod wymiar z elektromagnetycznych – są one relatywnie tanie w stosunku np. do piezo ceramicznych) , pompa tu wybór jest ogromny no i sterowanie, to byłby największy problem. ;)

Jest jeszcze inna droga przełożyć cały układ CR z jakiegoś innego samochodu razem ze sterownikiem.

Nie wiem jeszcze jak jest z kołem zamachowym w CR na 100% jest używana większa ilość zębów niż 4 (jak mam to miejsce w klasycznych SDI, dostajesz osiem pulsów na cyckl pracy), nie wiem jak jest w silnikach ITD z vp30/44. (Tam są cztery zęby czy więcej ?).

No i zastanawiało mnie zawsze jak się ma do tego kształt tłoka, w różnych materiałach na ten temat panuje raczej pogląd że tłoki pod układy CR są specjalnie profilowane.

Co do reszty osprzętu to nadal pozostaje seria-L ? czy jest jeszcze coś co pominąłem ?

Co do budowy ECU, powiem tak wszystko zależy od determinacji, co dla ciebie było by większym wyzwaniem hardware czy software ?
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Sty 13, 2015 22:06   

Z tego co pamiętam to miał być to silnik na pompo wtryskach a nie na cr , druga sprawa w cr bym się nie pchał zbyt czułe to na dalsze modyfikacje zresztą wystarczy podgląd na grupe vag tam najlepsze przyrosty mają na pompowtryskach i na zwykłej pompie bo cr nie lubi szaleństw,jakby dostał tyle smogu co moj teraz to by się listaw zatkała xd
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 14, 2015 19:50   

Tutaj jest link to reszty zdjęć jak te silniki wyglądają z bliska :

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=690929
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
sail 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 107
Skąd: Częstochowa

Rover 600

Wysłany: Sro Sty 14, 2015 22:56   

Temat mnie zafascynował tu jest więcej zdjęć:

http://s8.photobucket.com...tml?sort=3&o=82

Pozdrawiam
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 14, 2015 23:30   

sail, Ja temat znam i zdjęcia bo gościa co ma ten silnik znam i z nim rozmawiam od czasu do czasu z UK bo ma szalone pomysły :D
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
sail 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 107
Skąd: Częstochowa

Rover 600

Wysłany: Sro Sty 14, 2015 23:39   

Ok. Ale on to w końcu uruchomił ? Bo z tego co tam czytałem to widziałem że pisał do SIEMENSA aby udzielili mu wsparcia ze sterownikiem (z marnym skutkiem).

Jakkolwiek tamten post był datowany na sierpień 2014 więc od tamtego czasu wiele mogło się zmienić.

Co do wtryskiwaczy to są piezo-elektryczne - to już gorzej wysterować.
No i dochodzi jeszcze dodatkowy czujnik z wałka rozrządu ...

No i nic tam nie mogę znaleźć na temat koła zamachowego ile ma zębów 60 -2 ??
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 14, 2015 23:42   

Kolo jest takie ja u nas jak dobrze pamiętam.

Nie uruchomił, na razie buduje Bi-Turbo do L-serii :D A silnik mówił ze leży w szopie i czeka na lepsze czasy żeby dalej z nim coś robić :D
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
sail 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 107
Skąd: Częstochowa

Rover 600

Wysłany: Czw Sty 15, 2015 00:09   

Rozumiem... i dziękuję za info

Widzisz chciałem ci podrzucić jeszcze inny temat ...

http://dmn.kuulalaakeri.org/dmn-edc/

...nie wiem może go znasz ale jest dość ciekawy, może nie do końca na temat roverków ale jest pewien wspólny mianownik.

Widzę że na http://forums.mg-rover.org jest trochę postów od Dan'a tylko muszę znaleźć czas ... aby to przetworzyć.

Pozdrawiam
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 15, 2015 00:24   

sail, Pana Juho Pesonen znam tez, Kilka maili się z nim pisało już :P Używałem jego sterownik VNT i teraz mam przerobiona wersje tego na wersje PID :D

Działać działa :wink:

Temat sterownika pod Vp37 tez mi znany jest :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Czw Sty 15, 2015 10:43   

Ci angole nie mają jakieś konsekwencj w dzialaniach na przyszly rok trzeba im pokazać że te ich mody to wciągniemy na dzieńdobry :)
250 musi pęknąć u nas do przyszłego
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [1.4 K-series] hgf
Skandal Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Wto Lis 27, 2012 23:07
Harry
Brak nowych postów [R All K-series]
Pytanie co do Oleju/Śilnika
kolin Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Sro Lut 13, 2008 16:46
hoosar
Brak nowych postów [R ALL] K Series 1.4 16V 104KM
Ustawienia do Landi Renzo Omegas.
f1x Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Wto Kwi 13, 2010 13:02
tezewiusz
Brak nowych postów [L-series] Zrob to sam
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Wto Sty 28, 2014 17:44
Ukor
Brak nowych postów [L-series] Pytania o Swapa
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 19 Wto Kwi 20, 2010 23:28
Firq



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink