ad. 1. dobrze zrozumiałeś.
ad. 2. Wszystko co się rusza i jest smarowane lepiej złożyć z odrobiną oleju, bo jak zacznie chodzić na sucho zanim silnik nasmaruje, to na pewno nie będzie lepiej
ponadto łebki śrub głowicy warto zwilżyć, żeby nie stawiały niepotrzebnego oporu.
ad. 3. z kartonu sam możesz przecież wyciąć. jak nie ma tam ryzyka, że jest gorąco, to posmaruj ją smarem z dwóch stron, żeby trochę zmiękczyć i powinna trzymać co najmniej równie dobrze jak metalowa.
ad. 4. jak uważasz
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Wto Mar 04, 2014 00:34, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 25, 2014 16:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
powoli głowica zaczyna wyglądać, mam juz klucz dyno, niestety za duzy zakres regulacji, zaczyna się od 47Nm, musze sobie chyba kupic jeszcze jakiś mniejszy.
wczoraj czytałem RAVE i tam pisze coś że jest między blokiem a głowicą tulejka, separator oleju czy jakoś tak, u mnie tego nie ma ani w glowicy, ani w bloku, są tylko te dwie tulejki "nylonowe" i nic więcej.
W instrukcji montażu uszczelki jest troche inny sposób dokręcania śrub niż w Rave:
1. 4 Kpm = 39,2Nm
2. 8 Kpm = 78,4Nm
3. -90 / +8 Kpm ( loosen 90o and tighten bolt by respecting the specified
torque and order )
4. 90
czyli ktory sposób mam zastosować ? w Rave nic nie pisze zeby poluzować śruby...
momenty w zasadzie sie zgadzają. Jeśli chodzi o poluzowanie, to też może być nie głupie, zauważ, że później wracasz do tego samego momentu, a dzięki poluzowaniu powinno się uniknąć ewentualnego nieułożenia na kołkach i przyblokowaniu na gwincie.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
to zależy od uszczelki ktora kupiłeś ja moge polecić elringa kolega zakladał FAI I jedna pusciala odrazu po odpaleniu moze wadliwa moze sie nie ulozuła kto to wie... odnosnie tulji o ktorej piszesz to ona powina byc w bloku silnika jesli jej nie ma to w tym miejscu na uszczelce powinienesz miec zwerzenie chodzi o to ze ma to zwiekszyć cisnienie oleju...
no jesli filtr jest taki sam jak w serii K, to nie jest to tak do konca, bo taki filtr posiada zaworek obejsciowy, jesli opor przez wklad wzrosnie, to otwiera sie ten zaworek, wtedy olej leci niefiltrowany
Na co byly skrecone pokrywy wałków bo jesli na silikon i dane go bylo zbyt dużo, to wlasnie silikon mogl czesciowo albo calkiem przytkać kanalik
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
a sam silikon wystarczy ? nie mam uszczelek pod pokrywy ale chlopek w sklepie polecił mi jakiś uszczelniacz K2 czarny w tubce.
chyba że stare uda sie wykorzystać
musisz dać uszczelki, bo Ci olej wywali odmą, wyczyść dobrze stare i je odtłuść, nałóż silikon na stope wałka i na pokrywę zaworów, między to stare uszczelki i będzie żyło
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ja nie dałem silikonu przejechane juz sporo i jest dobrze, przecieki widac w okolicy uszczelniaczy wałków, pewnie to one puszczaja.
Ale lepiej dać jak chlopaki pisza, bo t seria to ogolnie nie grzeszy szczelnością
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
nie, bo w tserii masz uszczelkę panelową, która odgradza wałki od pokrywy, jest w niej kilka małych otworów i tyle, jak jej nie dasz to wałki rozchlapią olej prosto w przegrode odmy
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
nie, bo w tserii masz uszczelkę panelową, która odgradza wałki od pokrywy, jest w niej kilka małych otworów i tyle, jak jej nie dasz to wałki rozchlapią olej prosto w przegrode odmy
słuszna uwaga, o tym nie pomyślałem, także jaka by ta uszczelka nie była to ją założe może jutro uda sie ogranąć auto do końca pod maską zostanie wklejenie szyby czołowej i zrobienie koła
Witam po dłuższej przerwie.
auto w sobote nareszcie wyjechało z garażu. silnik złożony wcześniej ale musiałem jeszcze wkleić szybe czołową i wyspawać wydech bo miał już kilka dziur oprócz tego jeszcze kilka drobiazgów ogarnąłem ale jest ok.
Znowu banan mi z twarzy nie schodzi, juz zapomniałem jak to auto jeżdzi :D:D
Tylko jest mały problem. przy ostrym przyśpieszaniu przerywa, mam wrażenie jakby brakowało paliwa... przy łagodnym jest ok, pali bez problemu, tylko przy butowaniu szarpie i przerywa...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum