Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620SDi] hałasy z przedniego zawieszenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620SDi] hałasy z przedniego zawieszenia
Autor Wiadomość
Figlaq 




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 38
Skąd: Czułów k. Krakowa



Wysłany: Czw Paź 20, 2011 11:58   [R620SDi] hałasy z przedniego zawieszenia
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam :)

Pytałem już kilka razy na tym forum o różne sprawy i za każym razem spotkałem się z pozytywnym odzewem osmielę się więc i tym razem napisać :)

Od jakiegoś czasu mam dziwne objawy, a ponieważ jestem raczej umiarkowanym laikiem nie potrafię wydać pewnej diagnozy a nie chcę wyrzucać pieniędzy na niepotrzebne naprawy. Podejrzanymi elementami są albo łożysko w przednim lewym kole albo przegub.... Co do objawów:

-Przy jeździe pod obciążeniem słychać stukanie i to coraz wyraźniejsze od jakiegos czasu, jednak próbowałem sprawdzić luz przegubu uzywając podnośnika i ruszając kołem jednak nic takeigo nie ma o ile dobrze to zrobiłem.
-Słychać szum podczas jazdy jednak nie jest on bardzo duży, i wychodzi tylko przy prędkosciach 120km/h i większych.
-Dane koło grzeje się dość mocno a nie dalej jak 3 tygodnie temu były wymieniane wszystkie klocki w aucie oraz czyszczone i smarowane zaciski.
-Przy ruszaniu w lewo/prawo na maksymalnie skręconych kołach nie ma żadnego hałasu, zgrzytania ani pukania. Wszystko okej.
-Przy dość mocnym hamowaniu i gwałtownym skręceniu kół w prawo słychac zgrzyt....
-Na kierownicy nie ma raczej żadnych wibracji ani bić innych niż normalne ;]

Dodatkowo powiem jeszcze ze niedawno dolewałem oleju do skrzyni biegów i zauważyłem ze spiernicza mi olej przez uszczelniacz i półoś jest nieco mokra (będzie to robione w najbliższym czasie). Nie wiem czy może to być jakąś wskazówką ale na wszelki wypadek mówię :)

Pytam na tym forum bo raz już spotkałem tylko z inną sprawą się że w warsztacie specjalizowanym hondy postawili złą diagnozę i narazili mnie na koszty wolałbym więc przed wizytą u mechanika być uzbrojonym chociaż trochę w wiedzę:)

Pozdrawiam i z góry dziękuje za podpowiedź :)
_________________
Kto nie pyta pozostanie głupi na zawsze
Kto pyta, będzie głupim tylko przez chwilę ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 20, 2011 11:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
R.E.D. 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 311
Skąd: silesia



Wysłany: Pią Paź 21, 2011 09:44   

podnies przod i sprawdz czy na pewno daje sie swobodnie obracac - jesli wymieniane byly klocki, to np tloczek sie moze nie cofac - to zwykle jest przyczyna wiekszej temperatury w porownaniu do pozostalych kol

co do stukania - sprawdzales przeguby zewnetrzne i wewnetrzne?
 
 
Figlaq 




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 38
Skąd: Czułów k. Krakowa



Wysłany: Pią Paź 21, 2011 16:11   

Właśnie nie. Tylko zewnętrzne. A jak sprawdzić właściwie przeguby wewnętrzne (napędowe?) ??
_________________
Kto nie pyta pozostanie głupi na zawsze
Kto pyta, będzie głupim tylko przez chwilę ;)
 
 
 
R.E.D. 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 311
Skąd: silesia



Wysłany: Pią Paź 21, 2011 23:15   

skoro masz do wymiany uszczelniacz, to wyjmij polos i wymien, przy okazji sprawdzajac czy nie ma luzow :wink:
 
 
Figlaq 




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 38
Skąd: Czułów k. Krakowa



Wysłany: Pią Paź 21, 2011 23:40   

No trzeba będzie chyba tak zrobić... A to pewnie duużo roboty ;>
_________________
Kto nie pyta pozostanie głupi na zawsze
Kto pyta, będzie głupim tylko przez chwilę ;)
 
 
 
R.E.D. 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 311
Skąd: silesia



Wysłany: Sob Paź 22, 2011 01:22   

jeszcze nie wyjmowalem, ale zwykle sie konczy na odkreceniu paru srub zeby dalo sie odchylic piaste i wyjac polos - w niektorych samochodach da sie przy skreconych kolach wyjac bez demontazu :mrgreen:
 
 
Figlaq 




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 38
Skąd: Czułów k. Krakowa



Wysłany: Sob Paź 22, 2011 12:42   

O, dzięki za info :) Dam znać jak mi poszło ;]
_________________
Kto nie pyta pozostanie głupi na zawsze
Kto pyta, będzie głupim tylko przez chwilę ;)
 
 
 
kotulsky 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 139
Skąd: Nowogard

Rover 600

Wysłany: Sob Paź 22, 2011 14:55   

witam.chciał bym dołaczyć sie do tematu.w moim roverku 620 sdi też pojawił się nieznośny dzwięk z przedniego zawieszenia.mianowicie coś jakby szum/huk powyżej prędkości 80.kiedyś był o wiele dyskretniejszy :razz: ale teraz jest smutek.dzwięk narasta mimo że niema luzów na kołach.od czasu do czasu tylko lekko stuknie przy ruszaniu na skręconych kolach. niewiem co jest za tęn dzwięk odpowiedzialne - łożyska piast? przeguby wewn. czy zewn. może łożysko na skrzyni?? proszę chociaż o jakaś śladowa diagnozę bo od niedawna niemogę się bujnać powyrzej 90 bo myśli zebrać niemogę :???:
_________________
będę GO miał do puki koła będą się kręcić :D
 
 
 
Figlaq 




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 38
Skąd: Czułów k. Krakowa



Wysłany: Sob Paź 29, 2011 21:07   

Problemem okazał się zgodnie z Waszymi sugestiami luz na wewnętrznym przegubie ;P

Niedługo powinienem go wymienić:) Gdybyście mieli jakieś sugestie co do producenta/części to bardzo chetnie posłucham :)
_________________
Kto nie pyta pozostanie głupi na zawsze
Kto pyta, będzie głupim tylko przez chwilę ;)
 
 
 
jarek18wgm 



Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 11
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Czw Lis 24, 2011 21:35   

Jezeli mozna ja rowniez sie dolacze do problemu...

Mam stukanie ktore nie moge zlikwidowac od dluzszego czasu

WYmienilem Kompletna polos , Oring bo skrzynia ciekla ....

Czekam na wieksza ilosc czasu na wymiane piasty wraz z lozyskiem nie wiem czy to cos da ale chyba nie ,,,


Przed wymiana polosi poprzednia jak podnioslem sam. na kanale na lewarku byla ( Krzywa ) latala w dziwny sposob .
WYmienilem chwile bylo ciszej po 100 KM znow to samo ...

I tu pytania .
CZY polos latwa sie moze wykrzywic ?? CZy zwiazane z krzywa polosia mogla sie wiazac inne awarie ??
 
 
galant 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 44
Skąd: wtk



Wysłany: Pią Lis 25, 2011 09:52   

kiedy to stukanie sie objawia? nasila sie przy hamowaniu? jest jednorazowe przy zahamowaniu czy ciagłe?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Figlaq 




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 38
Skąd: Czułów k. Krakowa



Wysłany: Pią Lis 25, 2011 10:32   

@jarek18wgm

Może warto by sprawdzić czy półoś ma luz ? Może to wypracowane łożysko podporowe w skrzyni?

Jeden z mechaników sugerował coś podobnego u mnie na szczęscie jednak sie upiekło... ;P
_________________
Kto nie pyta pozostanie głupi na zawsze
Kto pyta, będzie głupim tylko przez chwilę ;)
 
 
 
jarek18wgm 



Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 11
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Sob Lis 26, 2011 16:47   

Z tego co ja wiem R600 Nie maja Lozyska podporowego polosi... Wiec podejrzewam inny problem ktorego nie moge zdiagnozowac... :)

[ Dodano: Sob Lis 26, 2011 16:47 ]
galant napisał/a:
kiedy to stukanie sie objawia? nasila sie przy hamowaniu? jest jednorazowe przy zahamowaniu czy ciagłe?


Stukanie jest od okolo. 20km/h do 220Km/h :)

Czym szybciej sie jedzie tym czestotliwosc stukania wieksza
 
 
Figlaq 




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 38
Skąd: Czułów k. Krakowa



Wysłany: Pon Lis 28, 2011 10:15   

W takim razie mój błąd, miałem nadzieję pomóc ;P Czym może więc być spowodowany luz półosi ?
_________________
Kto nie pyta pozostanie głupi na zawsze
Kto pyta, będzie głupim tylko przez chwilę ;)
 
 
 
galant 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 44
Skąd: wtk



Wysłany: Nie Gru 04, 2011 00:59   

ja w V40 mialem luzną tarczę, czyt, nie miala srub centrujących. natomiast w clk mielismy tez taki zonk, poniewaz w skrzyni wytarl sie jeden zabek i tak sobie coraz szybciej cykalo. ja bym dal auto na podnosnik pod jedno kolo, wrzucil bieg i posluchal skad to pukanie sie bierze. tak samo z drugim kolem (mozesz to bez obawy zrobic, auto nie pojedzie :wink: )

[ Dodano: Nie Gru 04, 2011 00:59 ]
wiadomo już coś? sam jestem ciekaw co puka.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
bartas19 



Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 2
Skąd: gniezno



  Wysłany: Pon Mar 10, 2014 23:12   

kolega jarek18wgm znalazł przyczynę bo mam to samo w 420 sdi :sad:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Dziwne zachowanie przedniego zawieszenia.
McGAJveR Rover serii 600, Honda Accord 3 Nie Sie 29, 2010 12:09
kamax_19
Brak nowych postów [R620] Niepokojące hałasy w samochodzie
seyfer Rover serii 600, Honda Accord 3 Czw Sie 02, 2007 16:20
seyfer
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R620SDI]
marioo Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Wrz 17, 2011 18:47
szoso
Brak nowych postów [R620SDI]ABS
Norbi21 Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Lis 11, 2013 21:45
thorm
Brak nowych postów [R600] Wymiana wahacza górnego przedniego.
DeathMan Rover serii 600, Honda Accord 7 Sro Cze 09, 2010 20:06
_papa_



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink