Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] pompowanie zawieszenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF] pompowanie zawieszenia
Autor Wiadomość
variat 



Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 6
Skąd: Częstochowa/Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 20:12   [MGF] pompowanie zawieszenia
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam gdzie można skorzystać z takiej usługi - najlepiej w okolicach wrocławia ?
Ostatnio zmieniony przez emes Wto Lis 23, 2010 21:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 20:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mar15ek 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 47
Skąd: Ostrzeszów

MG MGF

Wysłany: Nie Maj 09, 2010 12:23   

Witam.
Ja też chętnie bym skorzystał z takiej usługi.
Mój MGF stoi 310mm mierząc od osi koła do krawędzi nadkola.
Szukam fachowca w trójkącie Wrocław - Poznań - Łódź.
Pozdrawiam wszystkich fanatyków marki MG.
 
 
Tinuviel 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 75



Wysłany: Pią Cze 13, 2014 14:36   

Hej

Odkopujemy temat, macie namiary na kogoś z Wrocławia kto może napompować zawieszenie? Miałem super mechanika ale chyba się na mnie pogniewał i kontakt się urwał...
 
 
Dante79 




Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 27



Wysłany: Sob Cze 14, 2014 16:32   

niestety choć bardzo bym chciał to nie pomogę, za daleko mieszkam :(
 
 
 
mar15ek 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 47
Skąd: Ostrzeszów

MG MGF

Wysłany: Nie Cze 15, 2014 23:59   

Mam pompkę samoróbkę, ale pompowanie idzie sprawnie. Chętnie pomogę.
Jeśli nie przeraża cię przejażdżka z Wrocławia do Ostrzeszowa to zapraszam.
W tym tygodniu jestem w miarę do dyspozycji.
 
 
Tinuviel 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 75



Wysłany: Pon Cze 16, 2014 16:56   

Dzięki Marek, mam krucho z czasem w tym tygodniu, ale jak we Wrocławiu nikt się nie znajdzie a ja odkopie się z roboty to napisze do Ciebie.

Może nakreślę mój problem trochę szerzej:

Auto lekko mi ściąga w prawo przy większych prędkościach, z tego co wiem to na poprawną trakcję MG wpływa wiele czynników, większość już zrobiłem:

- elementy zawieszenia -> wszystko co było do wymiany zostało wymienione
- felgi -> nie są nowe, ale wedle wulkanizatora są proste, dobrze wyważone
- opony -> nowe, kupione zgodnie z zaleceniami odnośnie rozmiaru i typu
- zbieżność -> ustawiona
- ciśnienie w oponach -> nadmuchane wedle zaleceń (BTW duża poprawa w zachowaniu auta)

Porównując trakcję auta w momencie zakupu do stanu aktualnego jest znacznie lepiej, do 80km/h idealnie, ale do perfekcji przy większych prędkościach jeszcze trochę brakuje. Byłem niedawno na przeglądzie rejestracyjnym, gość mi powiedział że wszystko jest super, on nie widzi żeby cokolwiek mogło być nie tak. Zostało mi zatem do zrobienia:

- napompowanie/wyrównanie zawieszenia.
- geometria -> kąty pochylenia z tyłu o ile dobrze pamiętam, to w moim aucie jeszcze nie było ustawiane
- (opcjonalnie/niechętnie) -> przedni dyfuzor
- (opcjonalnie/kosztownie/problematycznie) usztywnienie nadwozia

przed oddaniem auta na ustawienie geometrii chciałbym mieć pewność że stoi równo. Mój MG nie jest jakoś strasznie zglebiony, jest chyba 1cm poniżej normy z jednej i 2cm z drugiej strony, ale może właśnie to że lekko nie równo stoi powoduje ściąganie bryki przy większych prędkościach. To nie jest jakoś bardzo odczuwalne, Żona twierdzi że nie wie o czym ja mówię, ale ja chciałbym żeby auto z napędem na tył i silnikiem centralnie, niskim środkiem ciężkości prowadziło się perfekcyjnie.

Dodatkowo CHYBA powinienem wpierw wyrównać auto zanim pójdę ustawić geometrię prawda?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Cze 16, 2014 18:41   

najpierw napompuj ( i tak - nierowna wysokość może wplywac na sciganie ), potem geometria - tam się może okazac ze cos jeszcze w zawiasie jest krzywe, ale nie wyprzedzajmy faktow
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Dante79 




Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 27



Wysłany: Pon Cze 16, 2014 20:55   

Bzdura, to że auto z jednej strony niższe nie ma żadnego znaczenia. W swoim miałem problem bo mi lewa strona opadała bardziej niż prawa i różnica naprawdę była spora a mimo to nic mnie nie ściągało. Ja bym zaczął od przekręcenia przodu do tyłu i odwrotnie a jak to nie pomoże to wtedy jechałbym na geometrię.
 
 
 
Tinuviel 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 75



Wysłany: Pon Cze 16, 2014 20:56   

hmm, ale co przekręcić z przodu do tyłu?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Cze 16, 2014 21:16   

kola/opony

i dziwne ze kolegi nie scigalo przy nierównym zawieszeniu, ale coz, nie mogę wiedzieć wszystkiego :P
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Tinuviel 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 75



Wysłany: Pon Cze 16, 2014 21:21   

Felgi mógłbym spróbować, tylko musiałbym wulkanizatorowi wybulić trochę za to.

Odnośnie opon to trochę nie widzę sensu w przekładaniu nowych opon między przodem a tyłem co doprowadzi to kuriozalnej sytuacji w której będę mieć szersze opony z przodu a węższe z tyłu :-|
 
 
Dante79 




Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 27



Wysłany: Wto Cze 17, 2014 20:04   

Skoro masz dwa rozmiary opon to przekręcanie KÓŁ odpada. Jakie masz opony? (te z przodu) Pytam o to czy są asymetryczne, symetryczne czy kierunkowe?
 
 
 
Tinuviel 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 75



Wysłany: Wto Cze 17, 2014 22:42   

Dante:

Opony wybrane zgodnie z:
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/tyres/

Mam felgi 15cali więc opony to zgodnie z powyższa stroną:
Toyo T-1R Proxes
przód: 195/50
tył: 205/50

opony są kierunkowe.
 
 
mar15ek 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 47
Skąd: Ostrzeszów

MG MGF

Wysłany: Sro Cze 18, 2014 00:26   

Ja mam 215/40 ZR16 na przodzie i na tyle i jest wszystko OK. Jak autko siedziało zbyt nisko to mi przód przycierał na mocnym skręcie, ale jak dopompowałem zawieszenie to śmigam aż milo.
 
 
Dante79 




Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 27



Wysłany: Czw Cze 19, 2014 19:43   

możesz podać nazwę swoich opon a nie wystawiać linka? Good Year Eagle F1?
 
 
 
mar15ek 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 47
Skąd: Ostrzeszów

MG MGF

Wysłany: Czw Cze 19, 2014 20:26   

Moje to FULDA EXTREMO 215/40 ZR16
 
 
Tinuviel 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 75



Wysłany: Czw Cze 19, 2014 21:13   

Dante79 napisał/a:
możesz podać nazwę swoich opon a nie wystawiać linka? Good Year Eagle F1?



Hmm, napisałem jakie, chyba że nie mnie pytasz:)

Cytat:
Mam felgi 15cali więc opony to zgodnie z powyższa stroną:
Toyo T-1R Proxes
przód: 195/50
tył: 205/50

opony są kierunkowe.
 
 
Dante79 




Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 27



Wysłany: Pią Cze 20, 2014 18:21   

Tinuviel sorki nie zauważyłem. Więc wracając do tematu, musiałbyś przełożyć opony z przodu z lewej na prawą i zobaczyć co się dzieje. Jeżeli będzie Cię ściągać w drugą stronę to znaczy, że wina tkwi w oponach natomiast jeżeli nadal będzie bez zmian wówczas wina nie tkwi w oponach.
 
 
 
r888 



Dołączył: 13 Sie 2014
Posty: 4



Wysłany: Sro Sie 13, 2014 16:49   

zadam laickie pytanie jako swiezak
czy mozna napompowac mocniej zeby auto stalo wyzej albo nieco slabiej zeby miec gokarta ? czy to o to chodzi w tym zawieszeniu zeby je recznie regulowac w zaleznosci od potrzeb ? czy jesli stoi za wysoko to cos jest nie halo ?!
 
 
Dante79 




Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 27



Wysłany: Czw Sie 14, 2014 17:36   

Możesz pompować więcej lub mniej, oczywiście z głową bo wiadomo że czym niżej tym zawieszenie bardziej cierpi i jest narażone na szybsze zużycie bo auto twardsze.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] pompowanie zawieszenia
Maciek MGF i MG TF 9 Wto Lip 16, 2013 07:43
remess
Brak nowych postów [MG-MGF]Pompowanie zawieszenia
ZbyszekMGF1998 MGF i MG TF 8 Pon Cze 10, 2019 07:29
ZbyszekMGF1998
Brak nowych postów [Mgf] Pompowanie zawieszenia
treblamarian MGF i MG TF 1 Nie Lip 21, 2019 18:58
Lars
Brak nowych postów [MGF] MGF - pompowanie zawieszenia Bielsko
Palka MGF i MG TF 1 Wto Sie 18, 2015 14:41
nightsnail
Brak nowych postów [MGF ] Pompowanie zawieszenia informacja
linur MGF i MG TF 22 Sro Cze 20, 2018 08:26
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink