Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200] uszczelka głowicy jakie skutki jazdy..
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r200] uszczelka głowicy jakie skutki jazdy..
Autor Wiadomość
maniek1987 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 35



  Wysłany: Sob Wrz 06, 2014 17:10   [r200] uszczelka głowicy jakie skutki jazdy..
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1998

cześć!!! szukałem info dot. padniętej uszczelki pod głowica i jest tego masa.. jestem laikiem rover 200 jest moim pierwszym autem tak naprawdę na wykończeniu kupiony za grosze.. więc średnio uśmiecha mi sie pakowanie 800zl w naprawę bo zapewne głowica do planu nie będzie sie nadawała bedzie trzeba kupić nową itd. itd. i moje pytanie jest takie... jakie skutki pociąga za sobą jazda z taka usterka? na 100km dolewam ok 1.5l wody.. i czy istnieje jakiś sposób by chwilowo odwlec w czasie całkowite wydmuchanie uszczelki powiedzmy na te 500km?? z góry dziękuje za odp. ludzą którzy na forum wyrażają swoje prywatne poglądy :) jest konkretne pytanie i miło by było uzyskać na nie odp. a nie czytać komentarze ludzi których w domu nie słuchają :)

pozdrawiam

lub ewentualnie co tanie... remont głowicy czy poszukiwanie już wyremontowanej???
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 06, 2014 17:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Wrz 06, 2014 17:37   

maniek1987 napisał/a:
jest moim pierwszym autem tak naprawdę na wykończeniu kupiony za grosze.. więc średnio uśmiecha mi sie pakowanie 800zl
Coś za coś. ;)
maniek1987 napisał/a:
na 100km dolewam ok 1.5l wody.. i czy istnieje jakiś sposób by chwilowo odwlec w czasie całkowite wydmuchanie uszczelki powiedzmy na te 500km??
Nie spróbujesz, to się nie dowiesz. :wink: To ma być dystans pokonany jednorazowo? Ja bym nigdzie dalej niż 15 km od domu autem w takim stanie nie jeździł. :razz:
 
 
 
Martinezzz 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 60



Wysłany: Sob Wrz 06, 2014 17:42   

noooo tak roverki ;;))
 
 
maniek1987 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 35



Wysłany: Sob Wrz 06, 2014 17:49   

,,Ja bym nigdzie dalej niż 15 km od domu autem w takim stanie nie jeździł,, dziękuje za informacje :) dobrze wiedzieć ta informacja jest bezcenna ;) ale.... nie odp. na moje pytanie ;) więc jeszcze raz dziękuje za informacje :)
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 06, 2014 20:03   

Pewnie oczekujesz odpowiedzi na pytanie co będzie jeśli będę dalej tak jeździł ?
Proszę bardzo.
Przede wszystkim trzeba zadać pytanie gdzie jest wyciek, na zewnątrz silnika czy do oleju ?
Jak na zewnątrz to dolewaj wody.
Jak do oleju to zrobi się maź i silnik nie ma smarowania. Czym to grozi nie muszę chyba pisać.
Na pewno musisz obserwować temperaturę na wskaźniku na desce.
Każdy wzrost ponad normę musisz traktować jak alarm, zatrzymać auto i dolać wody. Przegrzanie niszczy ścieżki silikonowe na uszczelce i sytuacja się pogarsza. Najgorzej jak nie masz gdzie się zatrzymać.
Pamiętaj że zimnej wody nie dolewa się na zgaszonym silniku, grozi to odkształceniem głowicy w wyniku nagłej zmiany temperatury. Uważaj też żeby się nie poparzyć.
1,5 litra na 100 to dużo.
Na jazdę koło domu można się skusić, unikaj korków.
W dalszą trasę nie proponuję się wybierać.
W każdej chwili sytuacja z uszczelką może ulec nagłemu pogorszeniu, wtedy nie nadążysz dolewać wody.
Wyobraź sobie co zrobisz z autem i jak wrócisz w sytuacji kiedy silnik odmówi posłuszeństwa daleko... daleko... od domu.

Teraz co do naprawy.
Głowica nie musi być do wymiany. Jest duże prawdopodobieństwo że wystarczy zwykłe planowanie koszt około 50 zł.
Komplet uszczelek koszt 200 zł. http://allegro.pl/uszczel...4572679770.html tylko nie jestem pewien czy ta metalowa nie jest wadliwa, niech się ktoś wypowie.
Do tego koniecznie nowe szpilki (śruby) głowicy około 100-150 zł.
Pewnie nowy olej + filtr oleju.
Robocizna hmmm.... ja płaciłem 300.
Kupując używaną głowicę lub silnik nie wiesz na co trafisz.
Nie wiem co jeszcze mogę napisać, jak chcesz pojeździć to naprawiaj. Jak nie warto to jeździj ile się da a potem sprzedawaj na części.
Trochę się rozpisałem ale mam nadzieję że taka odpowiedź Cię zadowala.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
maniek1987 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 35



Wysłany: Sob Wrz 06, 2014 20:14   

bardzo dziękuje za wyczerpującą odpowiedz :) zapytałem o używaną głowice bo dzieś na jakimś portalu widziałem głowice po remoncie za ok 220zl.. szkoda mi spuszczać rovera na żyletki ;( ale koszty naprawy trochę powalają (zwłaszcza ze jak czytałem na forum ta awaria powtarza się cyklicznie) wyciek jest zaraz koło alternatora w rogu głowicy i kapie z jednego punktu.. co do oleju nie zaobserwowałem majonezu :) .. no ale też nie jest to interes by z dusza na ramieniu śmigać... puki co temp. jest jak zwykle.. trochę mniej niż pół.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 06, 2014 20:41   

Daruj sobie tą głowicę za 220. Zawsze zdążysz ją kupić, teraz nie ona jest najważniejsza, być może Twoja jest ok.
Najważniejsze to nowa uszczelka i nowe szpilki.
Co do cyklicznej awarii uszczelki to mogę napisać że zależy od wielu czynników.
Mechanik musi być ogarnięty, powierzchnia głowicy musi być splanowana, sprawdzona, uszczelka musi być dobrej jakości Ajusa ma chyba dobrą opinię tylko polecają jednak tą starego typu.
Szpilki głowicy są konieczne nowe.
Wszystko musi być zrobione książkowo według instrukcji.
Mój mechanik składał już niejeden silnik ale taki roverka robił pierwszy raz i jak mówił wszystko książkowo, momenty dokręcania itd... i się udało.
Drugiego dnia chciałem mu powiedzieć że ten silnik ma specjalną procedurę oraz momenty dokręcania ale on już wszystkiego się dowiedział, do tego chłopina opuścił mi 50 zł. na robociźnie bo jeszcze nowe szpilki kazał koniecznie kupić a krucho z kasą było.
Abym nie zapeszył ale minęły trzy, może cztery lata i jest OK.
Lepiej zrobić raz a dobrze niż potem mówić że znów awaria.

Po wymianie uszczelki też trzeba umieć dbać o silnik.
Nie deptać powyżej 2500 na zimnym silniku.
Sprawdzać poziom płynu.
Nie dopuszczać do przegrzania.
To wszystko.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Wrz 06, 2014 23:17   

robsson78 napisał/a:

Po wymianie uszczelki też trzeba umieć dbać o silnik.
Nie deptać powyżej 2500 na zimnym silniku.
Sprawdzać poziom płynu.
Nie dopuszczać do przegrzania.
To wszystko.


Bez przesady. Do 3500 można na spokojnie kręcić. Przy 2500 zmiana biegu to tylko zarzynanie panewek, szczególnie w 1.4/1.6 bo to nie jedzie poniżej 2000.
 
 
 
maniek1987 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 35



Wysłany: Nie Wrz 07, 2014 12:18   

to żeby nie zaczynać kolejnego tematu dopytam sie jeszcze tu... siedziałem i czytałem tematy na forum dot wymiany uszczelki pod głowicą generalnie wszystko jasne, mocno wzbogaciłem swoją wiedzę na ten temat :mrgreen: ALE!!!... jedno zagadnienie trochę mnie zdezorientowało... mianowicie konieczność wymiany szpilek na nowe po odkręceniu głowicy.. i tu widziałem ze opinie sa podzielone... dużo ludzi pisało coś ze rover przewidział ,,test szpilek,, by nie było potrzeby ich zmieniać na nowe.. ale nikt dokładnie nie określił sie na czym polega ten ,,test szpilek,, na chłopski rozum zapewne chodzi o to czy szpilki sa rozciągnięte czy coś... dlatego pytam czy ktoś sie orientuje jakie kryteria muszą spełniać szpilki by nadawały sie do użycia??? jakieś wymiary itd..
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 07, 2014 12:29   

A to czytaj sobie: https://www.roverki.eu/zr...ch-serii-k.html
 
 
 
maniek1987 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 35



Wysłany: Nie Wrz 07, 2014 12:35   

aaa dzięki ;) muszę jeszcze ogarnąć sie w tej waszej szukarce widać ;)))
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [Rover 214si 97'] skutki jazdy bez płynu chłodzącego
jullia Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Lis 01, 2010 13:20
ArekL
Brak nowych postów [R200 ALL] Ile średnio wytrzymuję uszczelka głowicy HGF?
strala1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Lis 14, 2010 19:47
Adrian
Brak nowych postów [R200] Klimatyzacja? Masa gł. pojazdu z akumulatora skutki?
Sprężarka sprężarce nierówna...
Yassu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Sie 01, 2008 00:37
Gość
Brak nowych postów [R 200] Uszczelka głowicy
wolfik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Nie Gru 23, 2012 18:32
wolfik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink