Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Kontrola trakcji niedziałający licznik i kontrolka abs
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Kontrola trakcji niedziałający licznik i kontrolka abs
Autor Wiadomość
przemolka1 




Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 54
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 14:14   [R75] Kontrola trakcji niedziałający licznik i kontrolka abs
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie

Przeczytałem że za niedziałający licznik i palącą się kontrolke abs odpowiada czujnik w prawym przednim kole , czujnik wymieniony i usterka dalej występuje to znaczy nie dziala licznik zapala się kontrolka abs i kontrola trakcji h-ce działają tak jakby od razu był załączony abs przy hamowaniu słychać terkotanie co jest tego jeszcze przyczyną :beczy:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 13:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 14:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 14:31   Re: [r75] kontrola trakcji niedzialający licznik i kontrolka

przemolka1 napisał/a:
Przeczytałem że za niedziałający licznik i palącą się kontrolke abs odpowiada czujnik w prawym przednim kole , czujnik wymieniony i usterka dalej występuje to znaczy nie dziala licznik zapala się kontrolka abs i kontrola trakcji h-ce działają tak jakby od razu był załączony abs przy hamowaniu słychać terkotanie co jest tego jeszcze przyczyną :beczy:


czujniki ABS masz dwa jeden z przodu i drugi z tyłu, został Ci więc jeszcze jeden do sprawdzenia. Sprawdź kabel za czujnikiem z przodu, może masz gdzieś przetarty
_________________
Pamparampam
 
 
 
przemolka1 




Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 54
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 14:39   Re: [r75] kontrola trakcji niedzialający licznik i kontrolka

Boncky napisał/a:
przemolka1 napisał/a:
Przeczytałem że za niedziałający licznik i palącą się kontrolke abs odpowiada czujnik w prawym przednim kole , czujnik wymieniony i usterka dalej występuje to znaczy nie dziala licznik zapala się kontrolka abs i kontrola trakcji h-ce działają tak jakby od razu był załączony abs przy hamowaniu słychać terkotanie co jest tego jeszcze przyczyną :beczy:


czujniki ABS masz dwa jeden z przodu i drugi z tyłu, został Ci więc jeszcze jeden do sprawdzenia. Sprawdź kabel za czujnikiem z przodu, może masz gdzieś przetarty
No tak tylko że za te wszystkie usterki to mial byc odpowiedzialny ten czujnik w przednim kole , czy ten tylny też ma coś wspólnego np. za licznik
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 15:20   

przemolka1, http://forum.roverki.eu/v...p=494108#494108
 
 
przemolka1 




Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 54
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 15:35   

apples napisał/a:
przemolka1, http://forum.roverki.eu/v...p=494108#494108
Ok wyczytałem że może to być jeszcze tarcza magnetyczna na łożysku w przednim prawym kole , czy ta tarcza jest wymienna czy trzeba razem z piastą
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 16:07   

przemolka1 napisał/a:
Ok wyczytałem że może to być jeszcze tarcza magnetyczna na łożysku w przednim prawym kole , czy ta tarcza jest wymienna czy trzeba razem z piastą
Z łożyskiem. http://forum.roverki.eu/v...p=468554#468554
 
 
przemolka1 




Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 54
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 16:30   

apples napisał/a:
przemolka1 napisał/a:
Ok wyczytałem że może to być jeszcze tarcza magnetyczna na łożysku w przednim prawym kole , czy ta tarcza jest wymienna czy trzeba razem z piastą
Z łożyskiem. http://forum.roverki.eu/v...p=468554#468554
No na tym łożysku to nic niema ten pierścień to chyba siedzi na piaście? Może ktoś ma zdjęcie albo rysunek gdzie znajduje się ten zębaty pierścień od abs
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 18:03   

przemolka1 napisał/a:
to chyba siedzi na piaście?
Na łożysku. http://allegro.pl/lozysko...1203721526.html
 
 
przemolka1 




Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 54
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 18:09   

apples napisał/a:
przemolka1 napisał/a:
to chyba siedzi na piaście?
Na łożysku. http://allegro.pl/lozysko...1203721526.html
Oile ja się orjentuje to jest to pierścień zębaty podobny do pierścienia rozrusznika osadzonego na kole zamachowym tylko ze mniejszy
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 18:23   

przemolka1 napisał/a:
Oile ja się orjentuje to jest to pierścień zębaty podobny do pierścienia rozrusznika osadzonego na kole zamachowym tylko ze mniejszy
To poszukaj choćby w RAVE.

Pierścień podobny o którym napisałeś jest na tylnej piaście. W łożysku przednim występuje jako zabezpieczenie łożyska.
 
 
przemolka1 




Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 54
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 18:32   

apples napisał/a:
przemolka1 napisał/a:
Oile ja się orjentuje to jest to pierścień zębaty podobny do pierścienia rozrusznika osadzonego na kole zamachowym tylko ze mniejszy
To poszukaj choćby w RAVE.

Pierścień podobny o którym napisałeś jest na tylnej piaście. W łożysku przednim występuje jako zabezpieczenie łożyska.
to w takim razie skąd bierze sygnał czujnik abs bo z tego co się orjentuje jest to czujnik działający na zasadzie czujnika hala czyli zmianie pola magnetycznego, zabezpieczenie łożyska nie może zmiennego pola
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 18:52   

przemolka1 napisał/a:
to w takim razie skąd bierze sygnał czujnik
Właśnie z zabezpieczenia łożyska.

[ Dodano: Czw Wrz 16, 2010 18:52 ]
Mowa o zabezpieczeniu które przykrywa kulki. Nie o tym które zabezpiecza łożysko w zwrotnicy.
 
 
przemolka1 




Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 54
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 19:01   

apples napisał/a:
przemolka1 napisał/a:
to w takim razie skąd bierze sygnał czujnik
Właśnie z zabezpieczenia łożyska.

[ Dodano: Czw Wrz 16, 2010 18:52 ]
Mowa o zabezpieczeniu które przykrywa kulki. Nie o tym które zabezpiecza łożysko w zwrotnicy.
to teraz rozumiem , ale jeśli miałbym uszkodzone to zabezpieczenie to łożysko by mi się rozleciało albo przynajmniej by huczało a tu nic takiego się nie dzieje a szybkościomierz nie działa :beczy:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 19:28   

Może sama bieżnia jest uszkodzona, "brudna" lub coś wtyczką kabla czujnika.
 
 
przemolka1 




Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 54
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 19:48   

chyba bez kompa tego nie rozgryze.dzięki za porady podjade gdzieś na komputer tylko jakim program musi być żeby to zdjagnozować
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 21:36   

przemolka1 napisał/a:
to w takim razie skąd bierze sygnał czujnik abs bo z tego co się orjentuje jest to czujnik działający na zasadzie czujnika hala czyli zmianie pola magnetycznego, zabezpieczenie łożyska nie może zmiennego pola
czujnik w prawym przednim kole ( aktywny czujnik Halla ) , we współpracy z pierścieniem magnetycznym łożyska piasty ( pierścień-szalka , ma zatopione 48 elementów magnetycznych wytwarzających podczas obrotu koła przemienne pole ), pełni rolę czujnika ABS i czujnika sygnału prędkości VVS. Sygnał VVS przewodem biało/popielatym , pinem 6 w 12 pinowej ( czarnej ) wtyczce zegarów , jest przekazywany w postaci impulsów (w ilości 39000 na 1 milę) do modułu szybkościomierza i po przeliczeniu,
wysyłany dalej magistralą CAN do innych sterowników .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
smunco 



Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 1



Wysłany: Nie Lis 09, 2014 02:26   

Ja miałem podobny problem. Oczywiście w pierwszej kolejności wymieniłem czujnik ABS, ale problem pozostał. Już prawie dopadłem się do łożyska, kiedy wydedukowałem że skoro pierścień ten pełni role zabezpieczenia to nie możliwe żeby łożysko było całe. Koło się kreci, nic nie chrupie, nie buczy. sprawdzałem na podnośniku. Prawda jest taka, że okablowanie w roverkach jest marnej jakości. Idąc dalej tym tropem sprawdziłem kabel wychodzący z wtyczki, w którą wpiąłem wcześniej nowy czujnik. Okazało się, ze tego kabla jest tam od groma. Zaplatał się gdzieś bidny i przetarł. Połączyłem zerwane końce i śmiga.
Radzę najpierw sprawdzić stan przewodów bo strasznie śniedzieją i często się rwą.
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Nie Lis 09, 2014 07:07   

Okablowanie w roverkach jest marnej jakości? Zastanowiłeś sie kolego co piszesz? :-)

Okablowanie w Roverach jest dobrej jakości. A to ze przewody od czujnika ABS czy klocków potrafią się przetrzeć / przerwać to fakt. Ale tez jesli nikt nie ruszy mocowań i zabezpieczeń tych przewodów to pozostaną one sprawne przez bardzo długi czas.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] ABS i TC kontrola trakcji
Oskar Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lis 29, 2010 18:37
witgut
Brak nowych postów [R75] kontrola trakcji
adamos Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Cze 14, 2014 13:26
adamos
Brak nowych postów [R75] Kontrola trakcji?
MiReK Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Lut 25, 2008 20:30
Dam-Kam
Brak nowych postów [R75] Kontrola trakcji
przemolka1 Rover serii 75, MG ZT 12 Pią Wrz 03, 2010 15:00
przemolka1
Brak nowych postów [R75] Kontrola trakcji
kandj Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Maj 30, 2010 21:30
kandj



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink