Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Parę pytań w sprawie SWAP'a 2.0 Ti
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adrian
Sro Sty 21, 2015 16:53
[R416] Parę pytań w sprawie SWAP'a 2.0 Ti
Autor Wiadomość
sowa1993 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 39
Skąd: Szprotawa/Legnica

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 19, 2015 02:42   [R416] Parę pytań w sprawie SWAP'a 2.0 Ti
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 1997

Witam, mam parę pytań dotyczących przełożenia silnika z roverka 620 Ti do 416 Si. Mianowicie tak:

-Trzeba dużo przerabiać w mocowaniach silnika jak i skrzyni biegów?
-Wiązka elektryczna musi być poddana mocnym przeróbką?
-Regeneracja turbiny (puszczanie oleju) czy można to wykonać samemu?
-czy pasują półosie od roverka 620 Ti do piast stosowanych w 416? (ilość frezów) Wiem że półosie od PG1 mają o 1 ząbek więcej po stronie skrzyni od półosiek do R65, długość jest taka sama?
-cięcia pasa przedniego? Wymagane czy można coś przykombinować w tej kwestii?
-jak patrzą na to przy przeglądzie technicznym? Tak wiem, silnik jest częścią wymienną teraz...

Ostatnie pytanie nie dotyczące SWAPu, u mnie w silniku 16K4F po HGF został wykonany szlif głowicy, została założona uszczelka składająca się z uszczelki właściwej oraz wypełnienia po szlifie. A pomimo tego silnik leje wodę do wszystkich 4 cylindrów. Zastanawiam się czy przy składaniu silnika trzeba mocno patrzeć na tuleje cylindrów. Po ściągnięciu głowicy sprawdziłem ten aspekt i każda tuleja miała różną wysokość, możliwe jest że one się osunęły w dół?

Pozdrawiam
sowa1993
_________________
Rover 416 Si + sekwencja BRC = <3
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 19, 2015 02:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Victor1989 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 75
Skąd: Łask/Łódź



Wysłany: Pon Sty 19, 2015 06:33   

Cześć,

Dokładnie o tym samym myślałem w piątek :mrgreen:

Znalazłem kilku dawców:
http://olx.pl/oferta/620-...html#dd9154a4af
był jeszcze taki cały za 3k ale chyba ogłoszenie wygasło (znalazłem !)
http://olx.pl/oferta/rove...html#dd9154a4af


Jestem bardzo ciekawy jak to technicznie wygląda i kosztuje...
Podobne silniki ma honda accord ale rozrząd jest z drugiej strony.

Świetny pomysł ogólnie, śledzę Twoje plany i dokonania ! ;)
Ostatnio zmieniony przez Victor1989 Pon Sty 19, 2015 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sowa1993 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 39
Skąd: Szprotawa/Legnica

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 19, 2015 07:34   

też o nim myślałem, ale muszę podpytać ojca mechanika, gdzie on swoją turbinę z dieslea regenerował i ile płacił, ale chcę dokładniej zobaczyć schematy elektryczne Tych dwóch aut, gdzie to namierzyć?
_________________
Rover 416 Si + sekwencja BRC = <3
 
 
 
Victor1989 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 75
Skąd: Łask/Łódź



Wysłany: Pon Sty 19, 2015 08:23   

Wydaje mi się, że lepiej całe auto kupić - jest dostęp do części.
Na allegro goły silnik 2400zł Silnik 620 TI

Turbina z allegro 900zł turbina

turbo + goły silnik = 3300zł :o :o a gdzie cała reszta

Patrzyłem trochę na mobile.de ale nie ma nic 620 turbo.
Boje się, że SWAP może być totalnie nieopłacalny

Gdzie szukać schematów elektrycznych ? - Szczerze nie mam pojęcia ;-)
 
 
sowa1993 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 39
Skąd: Szprotawa/Legnica

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 19, 2015 08:48   

ciekaw jestem jak też jest z rozwojowością tego silnika, czy daje miarodajne efekty (ostre wałki, doprażające tłoki, a przede wszystkim zakucie) 200KM musi pewnie robić robotę przy teoretycznie 1200kg, chciałbym usłyszeć wypowiedzi tych co wsadzali ten silnik do 400tek a także tych co poruszają się normalnymi 620tkami z tym silnikiem, poznać jego awaryjność jak i problemy irytujące jego codzienne użytkowanie. Mój samochód stoi bez silnika obecnie, udało mi się go zajeździć (auto stało 3 lata u niemca) a następnie u mnie jeździło 3 lata (HGF i rozsypująca się R65). Silnik rozebrany i stwierdziłem że jest przegrzany także już nie opłaca mi się go remontować, a mocy też już zaczęło brakować... Co do spalania tego 1.6 byłem zadowolony, ponieważ przy trasie 300km cisnąć 180km/h palił jedynie 8 litrów gazu na setkę co moim zdaniem jest zadowalającym wynikiem, litr więcej palił w mieście jeżdżąc od świateł do świateł.
_________________
Rover 416 Si + sekwencja BRC = <3
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 19, 2015 17:31   

Miałem w swojej 400`ce 2.0T.
Przeróbka z 1.6 to dość sporo roboty, spawanie, cięcie, do tego elektronika. Jak nie macie o tym pojęcia to sami tego nie zrobicie.
Tak siadł silnik w moim podczas roboty i po:

I tak się nim bawiłem:
https://www.youtube.com/watch?v=-2IrxpsZ0FI

Kupując nawet auto za 3k z tym silnikiem dołożycie jeszcze 2x tyle by to zrobić w miarę sensownie. No chyba że wszystko samemu, spawanie, elektronika i silnik w super stanie (w co wątpię).

Poczytajcie forum bo sporo zostało napisane.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Victor1989 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 75
Skąd: Łask/Łódź



Wysłany: Pon Sty 19, 2015 21:47   

greg-si - SZA-CUN ! :wink:

mega... robi wrażenie, szkoda że nie mam wolnych 10tyś :( <wzdycha głośno>
podrzucisz jakiś link z forum, bo przyznam że szukałem ale chyba jakoś mało skutecznie.

Jeżeli masz fotki jakieś z etapów SWAP-a też chętnie obejrzę i poczytam.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 19, 2015 21:55   

przeszukajcie forum, ja 2,0t mam chyba 3ci rok, Gregowe auto też jest opisane, ostatnio Kozik i Maniek wsadzali 2,0t.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Sty 20, 2015 11:30   

Victor1989, u mańka będzie mniej więcej taki zakres prac jak u Ciebie się szykuje
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
sowa1993 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 39
Skąd: Szprotawa/Legnica

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 20, 2015 13:40   

ja jestem krok do przodu, mam wybebeszony cały silnik już na wierzchu, i nawet rozebrany na części :D W dalszym ciągu zastanawiam się czy wziąść tego dawce czy nie
_________________
Rover 416 Si + sekwencja BRC = <3
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 20, 2015 17:21   

Kozik napisał/a:
Victor1989, u mańka będzie mniej więcej taki zakres prac jak u Ciebie się szykuje

Tylko u Mańka było PG1.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Parę pytań o SWAP'y!
KatoSBE Tuning mechaniczny 0 Pon Mar 04, 2013 16:59
KatoSBE
Brak nowych postów MG ZT 1,8 turbo pare pytań o tuning
skibav6 Tuning mechaniczny 2 Pią Sty 23, 2009 10:23
skibav6
Brak nowych postów Ostre Wałki i pare innych pytan
kolin Tuning mechaniczny 9 Czw Lip 12, 2007 21:00
freestyler
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416] swap na 2.0 ?????
wrobcio Tuning mechaniczny 1 Sro Mar 06, 2013 20:19
greg-si
Brak nowych postów [R416] Swap... czyli coś knujemy
Maxioo Tuning mechaniczny 12 Sob Gru 29, 2012 09:38
greg-si



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink