Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600SDi] Osłony tarcz hamulcowych
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600SDi] Osłony tarcz hamulcowych
Autor Wiadomość
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Lut 25, 2015 15:57   [R600SDi] Osłony tarcz hamulcowych
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam, skorodowały mi totalnie osłony tarcz hamulcowych na wszystkich kołach i mam 3 pytanka odnośnie tych osłon bo nie mogę ich nigdzie znaleźć.

1. Czy jeździ ktoś bez tych osłon? Są jakieś straszne problemy?
2. Gdzie kupić takie osłony i ile to kosztuje?
3. Czy można dopasować coś od innego samochodu co jest ogólnodostępne i w rozsądnych pieniądzach?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 25, 2015 15:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Lut 25, 2015 16:40   

Marcin84 napisał/a:
1. Czy jeździ ktoś bez tych osłon? Są jakieś straszne problemy?

bardzo duzo aut jezdzi bez :)
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Sro Lut 25, 2015 17:57   

1. Da się - problemów prawde mowiąc nie zauważyłem. Gdy kupiłem Ti coś mi z tylu po kilku dniach zatrzeło trzeć, hałasowac itd.. przy okazji wizyty u znajomego podnieśliśmy samochód i okazało się, że osłona.. Po prostu ją połamałem i zapomniałem o tym. Auto do ostatnich dni swojego życia u mnie jeździło bez i nic sie nie działo

2/3. wątpie abyś dostał (ciężki materiał do dostania) ale ogólnie są produkowane nowe zamienniki tylko po prostu z racji, że nikt tego nie kupuje to tego mało na rynku. Jak już dostaniesz to ceny 60 zł szt. najtaniej znalazłem na olx - gościu kupił ale nie załozył i sprzedawal do BMW. Najdrożej ? tak w minute sprawdzania - do omegi za 180zł/szt. Dla mnie kasa wyrzucona w błoto.

Dorobić pewnie da sie z czegoś innego - byle rozmiar tarczy był odpowiedni względem blachy. Potem to już ewentualnie nawiercić dziurki w odpowiednim miejscu i myśle zamontujesz ale ja osobiście sensu nie widze :)

pozdrawiam.


Tu masz do Civic'a UFO (więc raczej nie przypasują) ale cene poglądowo Ci to pokaże: http://allegro.pl/honda-c...5110816777.html
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Lut 26, 2015 09:38   

tomii620si napisał/a:
. Po prostu ją połamałem i zapomniałem o tym. Auto do ostatnich dni swojego życia u mnie jeździło bez i nic sie nie działo


Dokładnie o taką odpowiedź mi chodziło. Jak będę w weekend wymieniał tarcze, to wywale te osłony :)
 
 
BlackD 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 311
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lut 26, 2015 12:03   

Te osłony są po to żeby miało co w kołach hurgotać. Wywal to w pierniki i ładuj większe tarcze bo te auta nie hamują.
_________________
Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Czw Lut 26, 2015 13:56   

No powiem Ci, że jeśli coś Ci ociera to zajmij sie tym natentychmiast.. Nawet lewarek, klocki pod auto i wejdź i zobacz.

Ja olałem sprawę przez kilka dni - widziałem, ze auto nie zachowuje się inaczej a jeździlem głównie po mieście.. W końcu gdy przyszedł moment podniesienia auta to okazało się, ze kawałek tej blachy podczas jazdy na tyle ocierał o tarcze, że zrobił mi po prostu frez.

płaszczyzna tarczy wyglądała mniej wiecej tak:

.|
.|
..| - miejsce ocierania blachy. (kropki olej - genialne forum po daniu spacji na początku ją anuluje i wychodzi gładko)
.|
.|


także ja za taką osłone podziękował :P
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Lut 26, 2015 15:40   

Jak ociera wystarczy ogniąc do tylu, ja zdjąłem tylko kolo ręka odgiąłem i gotowe :ok: czy nawet przez otwory miedzy ramionami felgi odgiąłem bez ściągania koła? Tak tez mogło byc :) .
 
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Lut 27, 2015 09:38   

BlackD napisał/a:
Te osłony są po to żeby miało co w kołach hurgotać. Wywal to w pierniki i ładuj większe tarcze bo te auta nie hamują.


U mnie na razie nie hałasują, ale diagnosta się krzywił na przeglądzie, że się rozpadają więc wyjmę je całkiem. Materiały już kupiłem wcześniej tarcze Febi bilstein + klocki ABS do wersji Ti (Tak naprawdę nie wiem czym się różnią bo rozmiar jest identyczny :) może będą twardsze ). Na razie wymieniam sam tył.
Co do hamowania to ja jestem zadowolony z mojego R600, mam wersje bez ABS-u i tego mi czasem zimą brakuje, ale ogólnie ładnie się zatrzymuje.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Lut 27, 2015 11:07   

Marcin84 napisał/a:
Co do hamowania to ja jestem zadowolony z mojego R600, mam wersje bez ABS-u i tego mi czasem zimą brakuje,
a ja pier... ten abs, w 45 to jak mi sie ostatnio zalaczyl to tylko dobrze ze nic przez skrzyzowanie nie jechalo, a w 25 jak trzeba bylo to na lodzie ni cholery sie nie wlaczyl i w micre przywalilem ostatecznie, jak ktos nie ma ABSu a ma łeb na karku to mu go wcale nie bedzie brakowało
 
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Lut 27, 2015 11:51   

bociannielot napisał/a:
Marcin84 napisał/a:
Co do hamowania to ja jestem zadowolony z mojego R600, mam wersje bez ABS-u i tego mi czasem zimą brakuje,
a ja pier... ten abs, w 45 to jak mi sie ostatnio zalaczyl to tylko dobrze ze nic przez skrzyzowanie nie jechalo, a w 25 jak trzeba bylo to na lodzie ni cholery sie nie wlaczyl i w micre przywalilem ostatecznie, jak ktos nie ma ABSu a ma łeb na karku to mu go wcale nie bedzie brakowało


Nie miałem okazji wypróbować żadnego Rovera z ABS-em w takich warunkach
Poprzednio miałem Skode Felicie z ABS-em i tam chodził pięknie nie było opcji, że wpadnę w poślizg przy hamowaniu albo nie zahamuje no ale wiadomo różne marki różne rozwiązania :)
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Lut 27, 2015 12:09   

Marcin84, no to porównując ABS do poprzedniego w volvo to jest przepasc
 
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Lut 27, 2015 12:10   

bociannielot napisał/a:
Marcin84, no to porównując ABS do poprzedniego w volvo to jest przepasc



He he to może faktycznie dobrze, że nie mam :)
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pią Lut 27, 2015 19:45   

Masz ten sam rozmiar tarcz - zastanawiające bo z tego co wiem to tylko Ti i wersje z automatem miały 282mm z przodu i .. (skleroza) też większe z tyłu..

Może ktoś miał dość słabych hebli w R (bo są za słabe do tej budy jeśli jest rozpędzona) i zmienił na te z Ti wcześniej :P


A co do ABS - w I roverze nie miałem - żyłem.. w II Roverze miałem - rozwaliłem Ti bo po prostu mi się nie włączył abs koła zablokowalo i polecaiłem.. Potem miałem Accorda V (tez w sumie 600) to tam abs był troche przewrażliwiony ale nie na tyle aby to przeszkadzało.. aczkolwiek możliwe, że w zime jest gorzej - w każdym razie właczał się na tyle szybko, że czasami bardzo skuteczne hamowanie na wprost było już na powoli łapiącym ABS .. nic fajnego gdy zbliżasz się do przeszkody a czujesz jak auto hamuje/nie hamuje i tak w kółko hihi
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Lut 27, 2015 21:17   

Nie wiem jak z przodu bo nie patrzyłem, ale do tyłu zamówiłem tarcze FEBI BILSTEIN 10773. One maja 260mm średnicy i 10 grubości, według wyszukiwarki sklepu w którym kupowałem pasują one zarówno do Sdi jak i Ti. Z klockami było inaczej Do Sdi wyszukiwarka pokazywała klocki A.B.S. 36757 natomiast do Ti A.B.S. 36712 z wymiarów różnice są praktycznie żadne więc podejrzewam, że będzie inna twardość. Przekonam się jak założę :)
 
 
zaq 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 182
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Lut 27, 2015 21:25   

Z tyłu wszystkie r600 miały taki sam rozmiar.
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pią Lut 27, 2015 22:39   

Wszystkie miały 260mm z tyłu ?

No to fajny bezsens, że tarcze tył i przod w zwykłych wersjach były praktycznie takie same... Ja i tak szukałem na przód 300mm ale nigdzie nie mogłem namierzyć pod ten z dupy japoński rozstaw większych niz 282.. ;/ . jarzma znalazłem a ni cholery tarcz. I tu ukłon dla BMW za rozstaw gdzie do 316 przy odrobinie chęci wstawisz tarcze z 760i czy X5 lub jakiejś ///M'ki. Uznajesz heble za słabe, zmieniasz na wieksze a nie jak u mnie pomodzony Ti i hamulce jak w civicu o.O
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
zaq 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 182
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Mar 01, 2015 09:33   

Ja tam jakoś nie narzekam na hamulce. Fakt że nie ma czym pogonić za bardzo ale jak już się rozpędzi to i hamuje. Nie pamiętam żeby brakowało mi hamulca prędzej się abs załączał niż nie chciał hamować. A buda wcale nie jest taka ciężka na jaką mogła by wyglądać;P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Wymiana tarcz hamulcowych
csdark Rover serii 600, Honda Accord 3 Sro Kwi 30, 2008 22:42
bez
Brak nowych postów [R623] Problem z wymianą tarcz hamulcowych
hosse210283 Rover serii 600, Honda Accord 1 Pią Sie 21, 2009 20:16
Brt
Brak nowych postów [R600] Dobrych tarcz hamulcowych szukam
Jaka firma najlepsza?
Zientas Rover serii 600, Honda Accord 9 Pon Cze 18, 2007 00:41
Zientas
Brak nowych postów [r620 sdi] Wymiana przednich tarcz hamulcowych
Vornoff Rover serii 600, Honda Accord 4 Sob Sie 03, 2013 23:14
Vornoff
Brak nowych postów [R600sdi] problem z PK
ROVER620Di Rover serii 600, Honda Accord 3 Czw Mar 28, 2019 12:46
ROVER620Di



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink