Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] stuki w zawieszeniu, brak klaksonu, problem z bagażnik
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] stuki w zawieszeniu, brak klaksonu, problem z bagażnik
Autor Wiadomość
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

  Wysłany: Pon Lut 23, 2015 21:34   [R75] stuki w zawieszeniu, brak klaksonu, problem z bagażnik
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam Szanownych Forumowiczów.
Stało się, jestem od tygodnia szczęśliwym posiadaczem Rovera 75 2,0 CDT z 2000 roku. Kupiłem go za grosze, blacharka w świetnym stanie, silnik i skrzynia bez zarzutów, ale za to trochę drobnostek do poprawy i potrzebuję Waszej pomocy - seria pytań w jednym poście. Już przeszukiwałem forum, ale jakoś nie znalazłem odpowiedzi na wszystko. Do rzeczy:

1. W zawieszeniu da się usłyszeć delikatne stuki, jakby nierówności nie do końca były tłumione przez układ zawieszenia. Wyraźniej je słychać na małych wybojach, na większych nie są zauważalne. W schowku znalazłem dwie gumy od stabilizatora - nówki sztuki. Sądzicie, że wystarczy to wymienić i po problemie? Nadmieniam, że poza tym nic nie ściąga, nie wozi, prowadzi się całkiem dobrze.

2. Brak klaksonu, przyciski funkcyjne nie działają, przyciski tempomatu również nie chodzą. Już wiem - po przestudiowaniu forum - że to wina taśmy pod kierownicą. Wiem też jak ją wymienić. Ale szukając na Aledrogo znalazłem kilka różnych i nie wiem, która będzie pasowała. Pomożecie?

3. Otwieranie bagażnika - po naciśnięciu przycisku w kabinie słychać dźwięk, jakby przeskakującej zębatki. I nie za każdym razem klapa bagażnika zostaje odblokowana. Nieraz trzeba wciskać kilkanaście razy zanim bagażnik się odblokuje. Z zamknięciem też jest problem - trzaskanie nic nie daje. Najlepiej jest go ciapnąć, a potem powciskać przycisk otwierania - za którymś razem się zatrzaskuje. W czym może tkwić problem? Z otwieraniem podejrzewam siłowniki, które czuć, że są już słabe. Ale z zamykaniem? Tak jakby nie do końca załapywał zamek.

4. Czujnik parkowania nie działa. Czytałem, że długi sygnał oznacza awarię. Rzeczywiście - pojawia się ten sygnał. Jednak zastanawia mnie fakt, że nie zawsze ten sygnał awarii występuje. Natomiast test sprawności "na ucho" nic nie wykazał, bo żadnego z czujników nie było słychać, jak przykładałem ucho. Gdzie jeszcze warto poszukać usterki?

5. Nie działa prawa przednia szyba. Po wciśnięciu przycisku słychać "pyknięcie" pod schowkiem pasażera i nic. Domyślam się, że siłownik jest uszkodzony, albo zblokowany?

6. Wyświetlacz centralny - co któraś linia "pikseli" jest martwa. Czytałem, że regeneracja kosztuje 200 zł i wiąże się z niezbyt przyjemną procedurą wymontowywania ustrojstwa i wysyłania do jakiegoś gościa. Może da się to zregenerować jakoś sposobem chałupniczym?

7. Czy zakup modułu OBD Bluetooth ma sens do tego samochodu? Co da się na takim cudeńku zrobić? Da się usunąć te wszystkie błędy na wyświetlaczu oraz inspection i oil service?

8. Na wyświetlaczu centralnym wskazuje mi awarię żarówek, ale całe oświetlenie jest całkowicie sprawne. Czemu tak się dzieje?

9. Termometr wskazuje temperatury rzędu -30, -20, -11, -6. Oczywiście mija się z prawdą. Gdzie szukać usterki?

10. Jaki olej do silnika najlepiej zalać? Mam przejechane 240 tys. km. Silnik jest w naprawdę dobrym, zdrowym stanie, zadbany, nie gubi, ani nie żre oleju. Pali lekko, nawet w mróz. Motul Synergie 10w40, 15w40? Pytam o te, bo ojciec go leje do swojego Rovera 400.

A tak z innej beczki - jak oceniacie wskazania średniego spalania? W miarę zgodne z rzeczywistością są, czy zaniżone/zawyżone? Bo mi po 400 km różnej jazdy w ostatnim tygodniu pokazuje 6,6l, a wg wskaźnika ilości paliwa (zatankowany był do pełna) spadło prawie do połowy.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 23, 2015 21:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 23, 2015 21:46   

cin1391 napisał/a:
3. Otwieranie bagażnika - po naciśnięciu przycisku w kabinie słychać dźwięk, jakby przeskakującej zębatki. I nie za każdym razem klapa bagażnika zostaje odblokowana. Nieraz trzeba wciskać kilkanaście razy zanim bagażnik się odblokuje. Z zamknięciem też jest problem - trzaskanie nic nie daje. Najlepiej jest go ciapnąć, a potem powciskać przycisk otwierania - za którymś razem się zatrzaskuje. W czym może tkwić problem? Z otwieraniem podejrzewam siłowniki, które czuć, że są już słabe. Ale z zamykaniem? Tak jakby nie do końca załapywał zamek.


dostań się do zamka i zacznij od podstaw, przeczyść, może jest jakiś syf w zamku, sądząc po wypisanych usterkach to trochę zaniedbany, widać że właściciel olewał

może też regulacja odbojami w klapie

Cytat:
5. Nie działa prawa przednia szyba. Po wciśnięciu przycisku słychać "pyknięcie" pod schowkiem pasażera i nic. Domyślam się, że siłownik jest uszkodzony, albo zblokowany?


Rozebrać tapicerkę drzwi, sprawdzic czy przy próbie otwarcia szyby dochodzi prąd, jesli tak to siłownik do wymiany, jesli nie to szukasz przyczyny na kablach

cin1391 napisał/a:
6. Wyświetlacz centralny - co któraś linia "pikseli" jest martwa. Czytałem, że regeneracja kosztuje 200 zł i wiąże się z niezbyt przyjemną procedurą wymontowywania ustrojstwa i wysyłania do jakiegoś gościa. Może da się to zregenerować jakoś sposobem chałupniczym?


Jeśli dotarłeś do tematu i nic nie było o chałupniczym sposobie naprawy to widocznie nikt go jeszcze nie wymyslił, możesz być pierwszy

Cytat:
8. Na wyświetlaczu centralnym wskazuje mi awarię żarówek, ale całe oświetlenie jest całkowicie sprawne. Czemu tak się dzieje?


Jeśli pokazuje awarię żarówki, a masz wyświetlacz to powinno pokazać, o która żarówkę chodzi, być może ktoś zamontował jakieś LED i komputer wykrywa błąd żarówki

cin1391 napisał/a:
Bo mi po 400 km różnej jazdy w ostatnim tygodniu pokazuje 6,6l, a wg wskaźnika ilości paliwa (zatankowany był do pełna) spadło prawie do połowy.


u mnie przy dynamicznej jeździe liczę średnio 200km na każdą kreskę wskaźnika
_________________
75 Red Edition
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 23, 2015 23:20   

cin1391 napisał/a:
10. Jaki olej do silnika najlepiej zalać? Mam przejechane 240 tys. km. Silnik jest w naprawdę dobrym, zdrowym stanie, zadbany, nie gubi, ani nie żre oleju. Pali lekko, nawet w mróz. Motul Synergie 10w40, 15w40? Pytam o te, bo ojciec go leje do swojego Rovera 400.


przeczytaj to
http://forum.kosmetykaaut...hp?f=35&t=20823
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lut 23, 2015 23:40   

cin1391 napisał/a:
W zawieszeniu da się usłyszeć delikatne stuki, jakby nierówności nie do końca były tłumione przez układ zawieszenia. Wyraźniej je słychać na małych wybojach, na większych nie są zauważalne. W schowku znalazłem dwie gumy od stabilizatora - nówki sztuki. Sądzicie, że wystarczy to wymienić i po problemie? Nadmieniam, że poza tym nic nie ściąga, nie wozi, prowadzi się całkiem dobrze.


Myślę, że wizyta w solidnej stacji kontroli pojazdów dałaby jakiś pogląd. Tępe stuki przy jeździe po delikatnych poprzecznych nierównościach mogą sugerować zużyte gumy stabilizatora lub łączniki stabilizatora.

cin1391 napisał/a:
Brak klaksonu, przyciski funkcyjne nie działają, przyciski tempomatu również nie chodzą. Już wiem - po przestudiowaniu forum - że to wina taśmy pod kierownicą. Wiem też jak ją wymienić. Ale szukając na Aledrogo znalazłem kilka różnych i nie wiem, która będzie pasowała. Pomożecie?


Adi-częsci lub BritCarParts - zadzwoń i Ci dobiorą ;)

Cytat:
Otwieranie bagażnika - po naciśnięciu przycisku w kabinie słychać dźwięk, jakby przeskakującej zębatki. I nie za każdym razem klapa bagażnika zostaje odblokowana. Nieraz trzeba wciskać kilkanaście razy zanim bagażnik się odblokuje. Z zamknięciem też jest problem - trzaskanie nic nie daje. Najlepiej jest go ciapnąć, a potem powciskać przycisk otwierania - za którymś razem się zatrzaskuje. W czym może tkwić problem? Z otwieraniem podejrzewam siłowniki, które czuć, że są już słabe. Ale z zamykaniem? Tak jakby nie do końca załapywał zamek.

Może to kwestia regulacji ucha lub odbojów. Dodatkowo możesz wymontować zamek z klapy i przyjrzeć mu się z bliska. Potraktuj go jakimś preparatem pentrująco-konserwującym.

cin1391 napisał/a:
Czujnik parkowania nie działa. Czytałem, że długi sygnał oznacza awarię. Rzeczywiście - pojawia się ten sygnał. Jednak zastanawia mnie fakt, że nie zawsze ten sygnał awarii występuje. Natomiast test sprawności "na ucho" nic nie wykazał, bo żadnego z czujników nie było słychać, jak przykładałem ucho. Gdzie jeszcze warto poszukać usterki?

Może nie zawsze załącza Ci się moduł parktronika. To fabryczny czy dokładany? Dźwięk słychać z przodu czy z tyłu auta? Najwięcej powiedziała by diagnostyka komputerowa. Np. INPA albo BMWScanner. Jeśli masz zmieniarkę fabryczną zobacz czy jest prawidłowo dopięta wtyczka.

cin1391 napisał/a:
Nie działa prawa przednia szyba. Po wciśnięciu przycisku słychać "pyknięcie" pod schowkiem pasażera i nic. Domyślam się, że siłownik jest uszkodzony, albo zblokowany?

Pyknięcie słychać spod schowka czy z drzwi? Najlepiej rozebrać boczek i sprawdzić.

cin1391 napisał/a:
Wyświetlacz centralny - co któraś linia "pikseli" jest martwa. Czytałem, że regeneracja kosztuje 200 zł i wiąże się z niezbyt przyjemną procedurą wymontowywania ustrojstwa i wysyłania do jakiegoś gościa. Może da się to zregenerować jakoś sposobem chałupniczym?

Ja słyszałem o cenie 150 zł z przesyłką. Naprawa ma gwarancję 12 miesięcy. Licznik wygląda jak nówka. Wyjmowanie nie jest jakimś wyzwaniem. Trzy śrubki, dwie złączki i powinno wyjść. Niektórym nie udaje się łatwo więc muszą od spodu popychać zaczepy. Jeden z ostanich tematów o tym traktuje. Tam kolega seniorA tłumaczy o co chodzi.
Samemu możesz próbować, ale to też jest związane z wyjęciem. Jeśli problem dotyczy tylko połączenia między taśmą a płytką PCB licznika, to możesz spróbować gorącym powietrzem albo lutownicą. Taśma wytrzymuje takie ciepło. Z doświadczenia wiem, że to jednak nic nie da. Trzeba zmieniać klej pod LCD także. Dlatego Pan z ACEEFu zrobi to najlepiej :P

cin1391 napisał/a:
Czy zakup modułu OBD Bluetooth ma sens do tego samochodu? Co da się na takim cudeńku zrobić? Da się usunąć te wszystkie błędy na wyświetlaczu oraz inspection i oil service?

Kup sobie INPA lub BMWScanner. Nie cuduj z wynalazkami. Zdarzają się przypadki, że po zabawie z ELMem wariuje licznik.

cin1391 napisał/a:
Na wyświetlaczu centralnym wskazuje mi awarię żarówek, ale całe oświetlenie jest całkowicie sprawne. Czemu tak się dzieje?

Jak wyłączasz zapłon na pewno powie Ci jaka żarówka umarła.
Może masz problem z postojowym z tyłu. Kiedy nie działa jego rolę przejmuje lżej świecąca żarówka świateł stopu.

cin1391 napisał/a:
Termometr wskazuje temperatury rzędu -30, -20, -11, -6. Oczywiście mija się z prawdą. Gdzie szukać usterki?

W czujniki temperatury znajdującym się za zderzakiem, z lewej strony tablicy rejestracyjnej lub w wiązce do niego idącej. Czasami wentylator, który już luźno na ośce lata potrafi łopatą pociachać wiązkę.

cin1391 napisał/a:
Jaki olej do silnika najlepiej zalać? Mam przejechane 240 tys. km. Silnik jest w naprawdę dobrym, zdrowym stanie, zadbany, nie gubi, ani nie żre oleju. Pali lekko, nawet w mróz. Motul Synergie 10w40, 15w40? Pytam o te, bo ojciec go leje do swojego Rovera 400.

Zależy jaki był lany. Ja bym lał Motula 10w40.

cin1391 napisał/a:
A tak z innej beczki - jak oceniacie wskazania średniego spalania? W miarę zgodne z rzeczywistością są, czy zaniżone/zawyżone? Bo mi po 400 km różnej jazdy w ostatnim tygodniu pokazuje 6,6l, a wg wskaźnika ilości paliwa (zatankowany był do pełna) spadło prawie do połowy.

Wszystko zależy od tego jak skalibrowany jest licznik. Poczytaj na forum o tym.
Aby mieć 100% pewności musisz zrobić pomiar rzeczywisty z kartką i ołówkiem przy dystrybutorze. Jak masz modyfikację sterownika silnika (tuning mocy) to może fałszować nieco wyniki.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 27, 2015 08:07   

Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Dało mi to już jakiś pogląd na sytuację, więc teraz czas zakasać rękawy i do roboty. Lubię dłubaninę, więc w sobotę będę miał frajdę :D

Odpowiadając na pytania:
1. System czujników parkowania jest fabryczny, a długi pisk słychać z przodu (ten oznaczający awarię układu). Nie załącza się on jednak zawsze.

2. Lany był 10W40, ale nie wiadomo jakiej firmy - spuszczę cały i zaleję świeżego Motula.

A do zawieszenia dobiorę się, jak ojciec kanał zwolni. Byłem 2 dni temu na przeglądzie, facet po szarpakach powiedział "ładnie, sztywniutko, jeszcze pojeździ na tym zawieszeniu".

Jeszcze raz dziękuję! A jak coś odkryję, naprawię, to podzielę się w tym wątku zdobytą wiedzą :)

[ Dodano: Pią Lut 27, 2015 08:07 ]
Panowie, trochę się rozejrzałem, wsadziłem ręce i oto kilka wniosków.
1. Długi pisk sygnalizujący awarię czujników parkowania dochodzi nie z przodu, jak mi się wcześniej wydawało, ale z tyłu auta. Natomiast "na ucho" nie słyszę, aby którykolwiek z czujników wydawał ultradźwięki. Jest to fabryczna instalacja.

2. Stuki w zawieszeniu - wjechałem na kanał, poszarpałem, posprawdzałem i póki co wnioskuję, że gumy na stabilizatorze do wymiany. Sworznie wahaczy są trochę podejrzane, ale nie wyglądają tragicznie. W sobotę skoczę jeszcze na szarpaki po dokładniejszą diagnozę.

3. Bagażnik udało się zrobić. Wyjąłem zamek i porządnie go wyczyściłem WD40, a potem nałożyłem świeży smar łożyskowy. Następnie wkręciłem odboje na maxa i rozpocząłem regulację - odkręcałem 1/4 obrotu i sprawdzałem. Po odkręceniu 1 i 1/4 obrotu bagażnik zaczął zamykać się i otwierać tak, jak należy.

4. Komunikat o przepalonych żarówkach zniknął. Okazało się, że obie pozycje z tyłu były spalone, a ich funkcję przejęły światła stopu - sprytny samochodzik.

Mam jeszcze pytanie - gdzieś obiła mi się o oczy taka tabelka, wykazująca jakie płyny, w jakiej ilości leje się do Rovera 75, ale nigdzie jej znaleźć nie mogę. Kartkowałem instrukcję i nie widzę jej nigdzie. Dacie namiar na taką informację?

W sobotę ciąg dalszy dopieszczania Roverka :)
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 27, 2015 08:37   

cin1391 napisał/a:
2. Stuki w zawieszeniu - wjechałem na kanał, poszarpałem, posprawdzałem i póki co wnioskuję, że gumy na stabilizatorze do wymiany. Sworznie wahaczy są trochę podejrzane, ale nie wyglądają tragicznie. W sobotę skoczę jeszcze na szarpaki po dokładniejszą diagnozę.


Z wahaczami uważaj... jak dobrze poszukasz to zobaczysz post MaRkA i to co dzieje się jak wyskoczy sworzeń nawet przy małej prędkości.
_________________
75 Red Edition
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 27, 2015 08:48   

longer86 napisał/a:
cin1391 napisał/a:
2. Stuki w zawieszeniu - wjechałem na kanał, poszarpałem, posprawdzałem i póki co wnioskuję, że gumy na stabilizatorze do wymiany. Sworznie wahaczy są trochę podejrzane, ale nie wyglądają tragicznie. W sobotę skoczę jeszcze na szarpaki po dokładniejszą diagnozę.


Z wahaczami uważaj... jak dobrze poszukasz to zobaczysz post MaRkA i to co dzieje się jak wyskoczy sworzeń nawet przy małej prędkości.


No to jade na szarpaki, a potem jeszcze przyjrzę się dokładniej. A lepiej wymieniać cały wahacz, czy go regenerować? Bo widziałem same sworznie gdzieś na aledrogo.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 27, 2015 09:10   

jest opcja regeneracji, w necie krążą opinie że taryfiarze regenerują i jeżdżą długo ale nie ma konkretnie wzmianki o r75. Ja kiedyś pytałem w okolicach poznania to rozróżniają czy dajesz im oryginał czy już zamiennik. Przy oryginale płacisz mniej, zostawiasz swój i wychodzisz z już zregenerowanym. Jednak nie próbowałem regeneracji kupiłem wahacze po 250 zł za sztukę i śmigam, choć po 3 latach znów zmieniłem obie strony (wahacze SRL)
_________________
75 Red Edition
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pią Lut 27, 2015 09:18   

Ja u siebie regenerowałem w Katowicach bo firma miała dobre notowania, no i nie zawiodłem się. Śmigam już ładne kilkadziesiąt tysiaków i nic złego się nie dzieje. Wcześniej co dwa lata wymieniałem na nowe, no i teraz mam dwa komplety gotowe do regeneracji...ale póki co nie trzeba :)
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 28, 2015 18:48   

Byłem na stacji diagnostycznej na test zawieszenia.

1. Lewy amortyzator umarł. Wymienię dwa na gazowe Kayaby.
2. Prawy drążek kierowniczy zdechł - wymienię oba.
3. Gumy na stabilizatorze padły.

No i ostatni wniosek, który najbardziej mnie zastanawia - prawa strona hamuje słabiej niż lewa, zarówno z przodu, jak i z tyłu.

Cóż to może być? Zużycie klocków? Zapieczone tłoczki z prawej strony?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lut 28, 2015 18:52   

cin1391 napisał/a:
1. Lewy amortyzator umarł. Wymienię dwa na gazowe Kayaby.

Tył czy przód? Jeśli tył, to nie mam dobrego doświadczenia z KYB... Niestety wymieniłem już 4 komplety i 3 z nich to były KYB. Po niecałym roku użytkowania wylały się oba. Teraz zaryzykowałem i kupiłem TRW. Zobaczymy jak będą się sprawować ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 28, 2015 18:55   

MaReK, a po jakich przebiegach Ci padły te KYB'y? Gdzie kupowałeś?
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lut 28, 2015 19:11   

Przebiegi nie były wielkie. Nie potrafię powiedzieć z dokładnością ale coś ok. 15 tyś. km.
Kupowałem je w TomaTeam. Chociaż jedną partię wziąłem z allegro. To samo. Przez chwilę jeździłem na oryginalnych używkach, ale nie były solidne. Teraz mam nowe TRW. Na razie super. Ale to za wcześnie żeby je rekomendować ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 28, 2015 19:13   

MaReK napisał/a:
cin1391 napisał/a:
1. Lewy amortyzator umarł. Wymienię dwa na gazowe Kayaby.

Tył czy przód? Jeśli tył, to nie mam dobrego doświadczenia z KYB... Niestety wymieniłem już 4 komplety i 3 z nich to były KYB. Po niecałym roku użytkowania wylały się oba. Teraz zaryzykowałem i kupiłem TRW. Zobaczymy jak będą się sprawować ;)


Przedni lewy amortyzator jest padnięty. :)
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 28, 2015 19:15   

MaReK, to ja mam z iParts.pl. Przejechane 20 tys km jak liczę i na razie jest wszystko ok.Tłumią, nie pływają, nie leje się żaden. Oby tak dalej, choć mam używki z ZT na zapas w razie czego :)
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 01, 2015 06:59   

A jeśli chodzi o przód, to miałem przez 3 lata KYBy i w sumie to chyba jeszcze były okej, ale zmieniłem je na całe MCPHERSONY od ZT po niskim przebiegu. W sumie nie zauważyłem różnicy więc pewnie te KYBy były okej.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 01, 2015 17:27   

Sprawdziłem prawą szybę. Odpięta była kostka od siłownika. Siłownik chodzi, ale szyba się nie rozsuwa. Za to widzę jakąś plączącą się żyłkę i na dnie znalazłem taki oto plasticzek. Da się to jakoś naprawić?
Ostatnio zmieniony przez cin1391 Pon Mar 02, 2015 08:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 01, 2015 22:57   

Nie ma zdjęcia. Je jeśli nie da się naprawić to pisz d go adaskoC pewnie będzie miał mechanizm szyby
_________________
75 Red Edition
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 02, 2015 08:33   

Panowie, mam też rozdupczoną klapkę zapalniczki samochodowej. Jest cały czas otwarta, a gniazdo wciśnięte gdzieś tam w głąb.

Da się wymienić ten element, czy trzeba cały "słupek" (ten od radia, klimy, popiołki) wywalać i wymieniać na nowy?

Panowie, jeszcze jak szukałem amorków jakiś czas temu, to znalazłem taką oto aukcję, co o tym sądzicie?

http://allegro.pl/rover-7...5138280375.html
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 02, 2015 09:08   

z tym plastikiem to może byc grubsza sprawa, taniej i szybciej kupisz uzywany mechanizm i wymienisz.

Co do zapalniczki, to zalezy co poszło, trzeba by rozebrać, jak coś jest połamane to nie warto grzebać i lepiej wymienić cały wkład(cały element poniżej klimatyzacji)
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Nagły brak klaksonu
daniel18c Rover serii 75, MG ZT 18 Nie Kwi 30, 2017 11:33
prebenny
Brak nowych postów [R75]brak wiazki klaksonu
blabson Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Lip 19, 2015 10:49
blabson
Brak nowych postów [R75] Stuki w zawieszeniu
markozalko Rover serii 75, MG ZT 21 Wto Sie 25, 2015 14:29
AdaskoC
Brak nowych postów [R 75] stuki w zawieszeniu
kosa_2020 Rover serii 75, MG ZT 14 Pią Mar 29, 2013 14:36
kosa_2020
Brak nowych postów [R75] Stuki w tylnym zawieszeniu
andrzej360 Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Cze 21, 2009 19:17
andrzej360



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink