W benzynie przy zamkniętej przepustnicy w kolektorze dolotowym jest podciśnienie, dodajesz gazu, przepustnica się otwiera i wartość podciśnienie spada po 0, turbo zaczyna pompować i w kolektorze robi się ciśnienie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wałki zmienione, uszczelniacze również - wsio orajt. Jak pewnie zauważyła spora część z obecnych na spocie w Zakopcu ludzi, ZS często puszczał duże kłęby dymu siwo/niebieskie z wydechu w różnych momentach. Okazało się, że WSZYSTKIE 16 sztuk uszczelniaczy zaworowych nadają się na śmietnik Były wymieniane przy remoncie silnika jakieś 1,5 roku temu. Żaden nie trzymał się na miejscu, łatwo było je wyjąć kombinerkami, kilka było pękniętych a wszystkie twarde jak plastik. Prawdopodobnie trafiły mi się stare, zleżałe uszczelniacze, firmy FAI.
Całość roboty ogarnął standardowo Kamil ( http://tarnawa-dolna.cyle...a-11413384.html ), uszczelniacze wymienione bez zdejmowania głowicy, nowe popychacze, wałki, simmeringi itp. I jak zwykle jestem bardzo zadowolony, szybko konkretnie i solidnie
Auto przestało dymić, mam nadzieję, że zmniejszy mu się apetyt na olej
Co do samych wałków.... Zupełnie zmieniła się charakterystyka silnika. Auto wyraźnie dostało jadu w górnym zakresie obrotów, ciągnie do samej odcinki bez zadyszki, nie puchnie powyżej 5000obr/min. Wydaje mi się, że jest troszkę gorszy spool turbiny, tutaj filmik:
https://youtu.be/JBtBaJDeZ-M
Ciężko mi jednoznacznie stwierdzić na ile jest lepiej/gorzej, ponieważ świruje mi doładowanie, potrafi utrzymywać się na poziomie 0,6b, albo przeładować do 1b, a na filmiku ze wstawaniem turbo trzyma równo 0,9b Muszę sprawdzić szczelność dolotu (jedna obejma nie trzyma na 100%, bo ją oberwałem a nie znalazłem nowej na wymianę na szybko) i przyjrzeć się mbc, bo coś jest nie halo Do tego zmienił się dźwięk, brzmi wyraźnie inaczej, odcnika też jakby była bardziej "widowiskowa", strzela głośniej.
Teraz muszę wystrugać regulowane kółka (będę robił sam) a najpierw podjechać na hamownię Podobno przy takich wałkach wyraźna różnica będzie przy przyśpieszeniu wałka ssącego o 2-3 stopnie, sprawdzi się
Jako ciekawostkę wrzucam fotkę, co zostało po czyszczeniu popychaczy
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum