Forum Klubu ROVERki.pl :: [620Ti]Nadciśnienie w ukł. chłodzenia i stukot po odpaleniu.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[620Ti]Nadciśnienie w ukł. chłodzenia i stukot po odpaleniu.
Autor Wiadomość
Smiejacy 




Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 19
Skąd: Robakowo



  Wysłany: Sob Lut 21, 2015 11:46   [620Ti]Nadciśnienie w ukł. chłodzenia i stukot po odpaleniu.
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Cześć.
Przed wymiana oleju mechanik zauważył, że jest nadciśnienie płynu chłodniczego - po zgaszeniu silnika i zluzowaniu korka wlewu wyrzucało chłodziwo z dużą siłą - czy to normalne? Na co może wskazywać taka reakcja?
Po wymianie zrobiłem może 15 km i zaczęło coś stukać w silniku, lub pompie wody - co to może oznaczać, czy byłoby to powiązane?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 21, 2015 11:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Sob Lut 21, 2015 14:48   

Co prawda T16 ma b.mocne uszczelki pod głowicą co nie oznacza, że pancerne.
Zazwyczaj jak układ chłodzenia jest przepompowany to ciśnienie przedostaje się z silnika przez uszkodzoną uszczelkę. Sprawdź czy nie masz "masełka" na korku oleju, w płynie chłodzącym tłustych plam. Co prawda nie jest to super metoda sprawdzenia uszczelki ale często któryś z tych objawów występuje.

Tanio i skutecznie to u mechanika zrobić test na CO2 w ukladzie chłodniczym.

Co do stukotu. To może być wszystko. Napisz może coś więcej :) Lub nagraj filmik.
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 21, 2015 14:51   

Korek zbiorniczka wyrównawczego masz dobry?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Lut 21, 2015 23:09   

Korek odkręcał na gorącym silniku ??
Bo jesli tak to akurat normalne.
Skoro nie wie czego tam jest cisnienie, to ja bym mu już nawet oleju nie dał przy samochodzie wymienić.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 21, 2015 23:28   

Zanim oddasz auto do zrobienia uszczelki, sprawdź jak chłopaki radzą korek oraz termostat i dobrze odpowietrz układ :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
RYCHO35 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 85
Skąd: Tarnowskie Góry



Wysłany: Nie Lut 22, 2015 10:12   

skoro odkręcał korek na gorącym silniku to akurat normalne że jest tam ciśnienie jak w każdym ZAMKNIĘTYM układzie chłodzenia. Albo ten gościu nie wie co robi albo wie bardzo dobrze i Ciebie sprawdza czy masz jakieś pojęcie, jak wyczai że laik to Cie narżnie na wymiane uszczelki pod czapką.
Sprawdź czy sie węże do chłodnicy nie robią twarde podczas pracy silnika
P.S Andrews ten "kredens" w Twoim avatarze to Twój czy poprostu fotka z netu?
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lut 24, 2015 23:59   

W korku zbiorniczka wyrównawczego jest zawór ciśnieniowy który się załącza jeśli dobrze pamiętam to coś około 1bar. Jeśli chcesz sprawdzić czy twój korek jest ok weź śrubokręt i od wewnętrznej strony wsadź go w tą dziurkę w kształcie krzyżyka - powinieneś poczuć jak sprężyna trzyma zaworek - chyba że będzie tak jak u mnie kiedyś - zajechane jakimś "nygzem"ale popracowałem śrubokrętem góra-dół i było ok
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Lut 25, 2015 10:38   

Marrkus napisał/a:
to coś około 1bar


przy 1,4 puszcza :)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Sro Lut 25, 2015 18:02   

Smiejacy jak tam ? Robileś coś w temacie ? Coś się wyjaśniło ? :)
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
Smiejacy 




Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 19
Skąd: Robakowo



Wysłany: Sob Mar 21, 2015 12:48   

Przepraszam za długie milczenie.

Próbowałem nagrać brzmienie silnika:
View My Video
Licho wyszło, ale może ktoś coś wyrozumie.

Zapowietrzony na 100% był i pewnie jeszcze jest, ale przynajmniej 3 podejścia robiłem i nie umiem tego odpowietrznika na wężu ruszyć, za to plastik z wierzchu odpadł szybko - jeśli ktoś to odkręcił, to bardzo proszę o podpowiedź. Może ten cały wąż warto wymienić też...?

Płyn chłodniczy - tragedia(zapach słodki, barwa brudnej wody w kałuży), chcę go wymienić - jakiego używacie w swoich 620 Ti? I jak się płucze układ chłodzenia, czym to zrobić?

Korek zbiorniczka wyrównawczego nie był szczególnie paskudny i ustępuje dość sprężyście, raczej tu ok.

Masełka brak, w ogóle pod korkiem oleju czysto na mój gust.

Nie za bardzo mam mechanika pod ręką, jeśli znacie kogoś dobrego z kujawsko-pomorskiego, to proszę o jakikolwiek namiar! :)
Ewentualnie, jeśli ktoś z forum ogarnia temat zawodowo, to też proszę o kontakt - może opłaci mi się zrobić to nawet na wyjeździe, jeśli będzie zrobione pewnie.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 21, 2015 12:58   

Smiejacy napisał/a:
Próbowałem nagrać brzmienie silnika:
View My Video
Licho wyszło, ale może ktoś coś wyrozumie.

spróbuj zrobić tak, wyjedź autem na otwartą przestrzeń, żeby nie było echa z garażu itp. Posłuchaj dokładnie skąd dobiega stukot. Kucnij koło zderzaka/nadkola, nagraj komórką koło bloku/miski olejowej. To co słychać mi przypomina walnięte sworznie w tłokach. Ale ciężko wyczuć, mogą to być popychacze albo panewki.

Smiejacy napisał/a:
Zapowietrzony na 100% był i pewnie jeszcze jest, ale przynajmniej 3 podejścia robiłem i nie umiem tego odpowietrznika na wężu ruszyć, za to plastik z wierzchu odpadł szybko - jeśli ktoś to odkręcił, to bardzo proszę o podpowiedź. Może ten cały wąż warto wymienić też...?

Obczaj, czy masz 100% szczelny układ. Jeśli zapowietrza się na tym wężu z odpowietrznikiem, to kup wąż dolny chłodnicy z Lublina 2,4 diesel, kawałek rurki metalowej i sobie zrób nowy. Oryginał dostaniesz w kwocie blisko 500zł.

Co do samego odpowietrzenia - zdejmij wężyk powrotny do zbiornika wyrównawczego i wsadź go w butelkę. Sam zbiorniczek zalej do oporu płynem. A potem zatkaj paluchem krócieć powrotny zbiornika i dmuchaj paszczą przez otwór po korku. Jak przepchasz z 2-3l płynu na 99% będzie odpowietrzony ;)

Smiejacy napisał/a:
Płyn chłodniczy - tragedia(zapach słodki, barwa brudnej wody w kałuży), chcę go wymienić - jakiego używacie w swoich 620 Ti? I jak się płucze układ chłodzenia, czym to zrobić?

ja używam zwykłego petrygo, działa bdb.

Smiejacy napisał/a:
Nie za bardzo mam mechanika pod ręką, jeśli znacie kogoś dobrego z kujawsko-pomorskiego, to proszę o jakikolwiek namiar!
Ewentualnie, jeśli ktoś z forum ogarnia temat zawodowo, to też proszę o kontakt - może opłaci mi się zrobić to nawet na wyjeździe, jeśli będzie zrobione pewnie.

a co go jeszcze boli? na widze strasznie uwaloną olejem górę silnika, pasuje wymienic uszczelki, pewnie uszczelnić stopy wałków i przyjrzeć się uszczelniaczom samych wałków. Prosta robota.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [620Ti] Zapowietrzony układ chłodzenia
Chudeck Rover serii 600, Honda Accord 19 Wto Mar 26, 2013 00:25
Chudeck
Brak nowych postów [620ti] Pokrętełko na górnym wężu układu chłodzenia
Phillippe Rover serii 600, Honda Accord 4 Czw Sty 24, 2013 09:00
Phillippe
Brak nowych postów [620Ti] Wymiana uszczelek układu chłodzenia klimy
BorysOpole Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Lut 18, 2012 16:19
Balas87
Brak nowych postów [620Ti] Pojemność wtryskiwaczy Rover 620Ti
tomii620si Rover serii 600, Honda Accord 1 Pią Lis 15, 2013 21:40
greg-si
Brak nowych postów [R600] Dziwny jednostajny stukot
Alex Rover serii 600, Honda Accord 3 Pią Lip 24, 2009 20:18
Deamian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink