Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Problem z porannym rozruchem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Problem z porannym rozruchem
Autor Wiadomość
-_Zielarz_- 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 128
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 20, 2016 13:18   Oporność świecy żarowej

Dzięki :)

A oporność sprawnej świecy żarowej ?? ? :D (Właśnie patrzyłem - w moim 420 D trzy są).
_________________
Im faster tym better ...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 20, 2016 13:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Sro Sty 20, 2016 13:34   

...chyba coś koło 0.5 - 0.6 Ohm ale pewny nie jestem ;)
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 20, 2016 13:43   

Zmierz ile prądu pobiera na jedna świecie powinno być coś ponad 10A na jedenj świecy. Jest to moim zdaniem dokładniejszy pomiar niż oporność. :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
-_Zielarz_- 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 128
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 20, 2016 14:12   

O ! Super ! Dzięki za info :)

W zeszłej zimy odpalał pięknie, tam przy wielkich mrozach i długim postoju musiał zakręcić 4-6razy i wio ... a tej zimy lipa. Dziś było coś koło -8 i po czwartym kilkusekundowym kręceniu odpalił. Jak jest -3 lub więcej to pali od strzała.

Wymienione mam filtry, leje niby dobre paliwo - przed zimą Shell a potem Miles'a o ostatnimi czasy Mile'sa Plus (arktyczny) ze Statoila. Olej też wymieniony Na Valvo MaxlIfe 10W40.

Jak już raz odpali to potem od strzała odpala. Jak po porannym odpalaniu i jeździe postoi kilka godzin, to późnym popołudniem spokojnie odpala za 4-5 obrotem (rozjusznika ;) ).

Teraz sprawdzałem, że grucha miękka - trzeba dobrze pomiętolić by stwardniała (starość nie radość :mrgreen: czy to aby jeszcze to forum ? ;-) ).

Zamówiłem nową gruchę z zaworem oczywiście a także luzem zaworek zwrotny.
Sprawdzę też korek wlewu paliwa czy dopuszcza powietrze (jeśli chodzi o sam zbiornik to tankuje przy minimum 1/3 ale zazwyczaj wcześniej - nie lubię jak ta wskazówka jest po lewej stronie ;) w sumie "duże" też lubie jak są po prawej :twisted: ).

W weekend albo tuż po sprawdzę świece (wcześniej nie dam rady).
Na koniec jak to wszystko nie pomoże, to pomyśle o tych śrubkach/zaworkach/sitkach przy pompie.

Jak i to by nic nie dało to już pozostaje wtedy chyba tylko kompresja, tzn. jej brak :(

Zobaczymy

Dzięki za podpowiedzi.
_________________
Im faster tym better ...
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 20, 2016 14:40   

-_Zielarz_-, Zrob prosty test, zanim rano przy mrozie odpalasz pod pompuj gruchę i sprawdź czy w tedy lepiej odpali i będzie wszystko jasne.

[ Dodano: Sro Sty 20, 2016 14:40 ]
Mały film jak zmierzyć ciśnienie w pompie Vp30 :P

Przy 2000 rpm powinno być w pompie około 11bar ciśnienia :wink:

https://www.youtube.com/watch?v=8JGHb2X3DTQ

_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



Wysłany: Sro Sty 20, 2016 19:32   

Jesli dobrze widze na filmiku to wkrecona jest sruba banjo i do niej przewod dobrze mysle?

[ Dodano: Sro Sty 20, 2016 19:32 ]
Sorki nie sruby a kroćca uzyto dobrze mowie
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 20, 2016 20:33   

seba11917, Dokładnie tak. Jest to śruba Banjo z gwintem M10x1,0 oraz podkładki i oczko pod Banjo zakute przewodem :wink: Tylko mowie od razu lepiej kupić sobie zwykła srube M10x1,0 z długością 35mm lub 50mm i odciąć ile trzeba i gwint gdzie zachodzi na oczko szlifnac lekko oraz 2-3mm w głąb pompy. Ponieważ otwór do środka pompy w pompie jest zaraz z boku korpusu i nie trzeba Banjo, a problem jest taki ze zwykle Banjo M10 jest za krotka (maja 25 do 28mm długości) i urwie gwint w pompie (Przerabiałem :!: ) ;)

Dodam jeszcze ze śruba zasilenia paliwa z sitkiem ma średnice pod podkładki M12 bo kupowałem :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



Wysłany: Sro Sty 20, 2016 20:48   

Remi wielkie dzieki za dokladne wyjasnienie.
A ta srube ktora wkrecasz ile na gwincie zeszlifowac z grubosci sruby to mam na mysli i jaka dlugosc sruby u siebie miales?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 20, 2016 21:04   

seba11917, Trzeba zeszlifowac od glowy sruby grubosc oczka + pokladki miedziane 2x + 3mm wejście w pompę.

Nie zrobiłem niestety zdjęcia bo by było jasne :wink: A ropy trochę wyleci ale nie dużo jak sie odkreci. Szmate dac za pompe zeby podkladki nie wpadly i wylapie akurat ilosc ropy.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



Wysłany: Sro Sty 20, 2016 21:11   

Oki dziekuje :)
 
 
-_Zielarz_- 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 128
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 04, 2016 13:05   

Dziś sprawdzone mam ładowanie aku - 14V ... mogło by być te 0,5 więcej ale tragedii nie ma.

Sprawdzone świece - są trzy u mnie i sprawne - wszystkie około 0,4-0,5 oma oporu.

Ale co ciekawe i nie ma jak początkujący , "podwórkowy mechanik" zabiera się do rozwiązywania problemów.

Otóż jak pisałem pewnie o swoim aucie w dziale Nasze samochody (czy jakoś tak), po wymianie hebli na 300mm z przodu z zaciskami od TypeR a z tyłu tarcze i zaciski od ZSa, pojawił się problem z ABS - trochę tam kombinacji było, dwa auta na cegłach bo to przeszczep był i ulewa przyszła, i albo coś z czujnikiem jakimś albo złe odpowietrzenie, tzn nawet na pewno złe - bo z ABS trzeba od początku do końca jechać chyba a my zrobiliśmy z Julkiem standardowo od tylca.
Tak czy siak postanowiłem wtedy go wyłączyć i wywaliłem bezpiecznik pod kierownicą, wywaliłem kontrolkę z deski i wywaliłem duży 60A z nadkola.

A dziś z kumplem elektrykiem po sprawdzeniu świec sprawdzamy jak reagują podczas grzania a tu zero zmian. Idziemy od świec do przekaźnika - nie "pyka". Idziemy po fioletowym kablu do bezpiecznika - też na nadkolu i kutwa już wiadomo co co Zielarz wymodził :D łomatko , zamiast od ABS wywalony bezpiecznik od świec. Przełożyłem, sprawdzamy, przekaźnik strzela, na świecach jest prąd, jakieś 10-15sek po wygaszeniu kontrolki grzania, przekaźnik puszcza.

Ręce opadają :D :D wstyd , ale pisze dla innych "orłów" jak ja ;)

Dlatego zeszłej zimy pięknie odpalał a tej nie. Mogę się cieszyć, że i tak przy -15 bez grzania dawało radę w końcu zapalić.

Prawdziwy test jednak dopiero przy kolejnych mrozach ponad -10 ...

Co nie zmienia też faktu że mam nową gruszkę i zaworek zwrotny które zamontuje, tylko muszę kawałek przewodu paliwowego kupić i opaski ... I podkładkę miedzianą pod odpowietrznik na filtrze paliwa (ta śrubka na nim na górze jeśli dobrze kumam ?).

Ave
_________________
Im faster tym better ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Problem z rozruchem
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Mar 23, 2009 10:48
Brt
Brak nowych postów [R45] sedan problem z rozruchem
jalo666 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Lip 27, 2017 09:10
IROLA
Brak nowych postów [R416si] Problem z rozruchem.
damianczypek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Gru 01, 2014 11:59
damianczypek
Brak nowych postów [R45] Problem z rozruchem na mrozie
tomaszo81 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pią Sty 11, 2008 16:05
piter34
Brak nowych postów [Honda Civic] Problem z rozruchem
Bartosz18041982 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Paź 24, 2013 12:26
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink