Teraz kilka słów, dla tych, którzy chcieli by samemu wykonać taki zabieg Wszystko jest w miarę proste i łatwe jeśli się wie o paru mykach... na nie wiedziałem - skrzynie składałem i rozbierałem dobre 30 razy
Marek ile śrubek ci zostało przy pierwszych razach
[ Dodano: Sob Kwi 23, 2016 22:57 ]
Brawa za robotę zabawa przednia na kilka dobrych dni + świetny materiał
Czyli teraz auto bedzie dzieki nowej skrzyni jeszcze agresywaniejsze
z tą agresywnością bym nie szalał, jedzie mu się lżej
piotrek1000 napisał/a:
Od dłuższego czasu śledzę Twój wątek i coraz bardziej mnie korci porwać żonie 45 hb i zrobić z niego potwora
nie czekaj - działaj
Remigiusz napisał/a:
Ladnie marek opisane i dobrze zdjecia sie przyda na pewno kiedys innym. Nie zapomnij o zdjęciu final drive zrobic
Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale final drive to właśnie wieniec zębaty przykręcony do dyferencjału i zdjęcie tego jest
adam_26 napisał/a:
Marek ile śrubek ci zostało przy pierwszych razach
śruba i koło zębate od wstecznego
adam_26 napisał/a:
Brawa za robotę zabawa przednia na kilka dobrych dni + świetny materiał
zabawą bym tego nie nazwał, plan zakładał że rozbieram w jeden wieczór i na drugi dzień wkładam... wyszło prawie idealnie, pomyliłem się o jakieś +/- 4 dni
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pisałem wyżej, różnica była na wieńcu dyfra 62 i 63, na zębniku wałka 16 i 17 chyba jeśli zmienić to chyba całość, bo przykładając wieniec z 420 do wałka z 220 chodziło troche ciężko.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Mały eksperyment chcę utwardzić siłownik WG, bo niestety doładowanie potrafi spaść na wyższych obrotach. Coś podobnego miałem zrobione na strojeniu, działało całkiem dobrze. Zobaczymy Nagwintowałem ile sie dało pręt od WG, dałem nakrętkę z obrotową podkładką - na to sprężynka i przykręcona blacha do mocowania samej gruchy Jak się sprawdzi, to popracujemy nad estetyką
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Z rzeczy pozytywnych... udało się zając III miejsce w klasie sport, jeszcze raz gratki dla Mania48 i eMdzika! Warto było powalczyć, bo nagrody przygotowane przez Slaxa są R E W E L A C Y J N E
Zrobiliśmy ok 1300km, ZS sprawował się bardzo fajnie, bez żadnych przygód dotarliśmy do domu.
Z rzeczy mniej pozytywnych... tak przedstawia się wykres mocy/momentu:
czyli 217KM / 279Nm
Jest jakiś problem, nie bardzo wiem jaki ponieważ chłopaki (Maniu czy Greg) osiągali zdecydowanie większy moment obrotowy. Będę próbował znaleźć przyczynę, jednak wydaje mi się, że to musi być od samego początku swapa, kiedy to auto wypluło 202KM i 260Nm. Trochę to komplikuje sprawę...
UP! UP! UP!
Po malutku dłubie dalej MG'ka
Na pierwszy ogień poszły tylne hamulce - obecni na zlocie widzieli, że coś tam nie grało
-przetoczenie tarcz hamulcowych,
-nowe klocki,
-nowe gumki na zaciskach, rozebrane i naprawione mechanizmy od ręcznego,
-nowe linki od ręcznego,
Po tym wszystkim klocki zbierają z całej powierzchni tarczy, ręczny też nawet działa
Kolejną sprawą był wybierak zmiany biegów i jego krzyżak. Lewarek mi lekko dzwonił a biegi wchodził trochę kwadratowo. Upolowałem ori wybierak z Rovera 420Si:
Wywaliłem krzyżak kolumny kierowniczej z Fiesty, który miałem założony zamiast OEM rozwiązania. Kolega dorobił mi tulejki z poliamidu w miejsce wybitej serii:
Zarzuciłem to na auto - było cacunio nie porównywalnie lepiej, jednak seria to seria, działa najlepiej Przez swoje gapiostowo gdzieś posiałem ori klin, który mocuje krzyżak na wyjściu ze skrzyni biegów. I dobrze założyłem zamiast niego śrubę - nie da się skasować luzu między wyjściem ze skrzyni a krzyżakiem. Kupiłem nowy klin (fachowo się to nazywa kołek sprężynujący? czy coś takiego )
I to dało niespodziewany efekt zero jakiegokolwiek luzu! ori klin był już lekko wyrobiony, jednak lata robią swoje Polecam każdemu wymianę klina u siebie, różnica jest kolosalna a cena śmiesznie niska - całe 80gr! Do tego podregulowałem troszkę pompkę sprzęgła - jestem zadowolony w 100% z pracy sprzęgła/skrzyni/lewarka.
Na sam koniec nadszedł czas wymiany oleju zamiast Valvoline wlałem... Valvoline
Zmieniłem tylko model, zamiast Maxlife'a wleciał VR1 Racing 10W60.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum