Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Obroty 3 tys na luzie i tryskanie olejem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Obroty 3 tys na luzie i tryskanie olejem
Autor Wiadomość
Wojtek13 



Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 25



  Wysłany: Sro Mar 29, 2017 12:46   [R200] Obroty 3 tys na luzie i tryskanie olejem
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1999

Witam Wszystkich miłośników tej Marki.
Myslę że w końcu trafiłem do "domu" i miło mnie przyjmiecie, jako nowicjusza.
Mam Roverka od tygodnia. Sprawował się ok do dzisiaj.
Zrobiłem niewielka trasę,a w drodze powrotnej przegoniłem go 160km/h na autostradzie.
Podczas zjazdu, na "luzie" obrotomierz zawiesił się na 3 tys. i nic.
wbijam 1,2 trochę szarpało, na 3 jechał już ok. obroty spadły. ale gdy sprzęgło wcisnąłem to znów.
Na każdych światłach kopcił jak głupi.
Poziom temperatury- ok
Otwarłem maskę - poziom płynu chłodniczego - ok
Pedał gazu działa normalnie
Gdy otwarłem maskę, miałem mokro od oleju przy świecach.
Dojechałem pod dom. Trochę postał po ponownym odpaleniu obroty były już około 1,5 tys.
kopcił trochę, czuć było niespalone paliwo i chyba olej.
Chodził inaczej jak by na 3 cylindry.
Kabel z rozdzielacza do świecy 3 cylindra kopał prądem.
A gdy parę dni wcześniej wymieniałem świece, świeca z tego 3 cylindra była czarniejsza, albo czarna. Ale wtedy chodził idealnie.
Odkręciliśmy korek oleju na włączonym silniku. Nie rzygał olejem, zaciągał powietrze, gdy dokręcaliśmy korek zaciągał go mniej.
Nierówno pracuje na biegu jałowym.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Wojtek13 Sro Mar 29, 2017 14:10, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 29, 2017 12:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Mar 29, 2017 13:09   

1. Dlaczego w temacie dałeś na początku "[]" ? Nie zauważyłeś że w nawiasach kwadratowych wstawia się jakiego auta dotyczy temat?
2. "Otwarłem maskę".... wybacz, ale to sformułowanie strasznie mnie razi... powinno być otworzyłem
3. Rzygać olejem z korka nie będzie, uszczelka zasłania wałki.
4. Wyczyść przepustnicę i sprawdź czy się nie wiesza.
5. Dla świętego spokoju możesz wymienić kopułkę oraz palec rozdzielacza - grosze.
6. Olej jest w gniazdach świec? Świece w oleju pływają od góry?
 
 
 
Wojtek13 



Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 25



Wysłany: Czw Mar 30, 2017 17:11   

Dzięki za odpowiedź.
4. Wyczyszczę.
5. Palec zamówiony i nowe kable też.
6. Właśnie ciężko powiedzieć,po otwarciu maski, w gniazdach świec zauważyłem własnie olej. Pryskało to wszystko na gorący kolektor wydechowy dlatego zapewne dymiło mi się spod maski. Miałem wrażenie że pryskało z uszczelek "nad" świecami.
Doradzono mi bym wyczyścił odmę, lecz trudzę się nad jej zlokalizowaniem.
Da to coś wgl?

Jestem teraz w pracy, wieczorem wrzucę zdjęcie swojego silnika i zaznaczę gdzie zaobserwowałem olej.

[ Dodano: Czw Mar 30, 2017 17:11 ]
mam dziure w tłoku.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Mar 31, 2017 06:58   

Wojtek13, jak żeś to zauważył?
 
 
 
Wojtek13 



Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 25



Wysłany: Pią Mar 31, 2017 08:18   

Zaczęliśmy rozbierać silnik (jeszcze w aucie) od góry...
i tak całkiem przypadkiem przez dziurę w bloku , gdzie świece się wkręca widać dziurawy tłok. Wygląda jak przepalony na wylot.

po odpaleniu obroty nie równe zawieszają się, i kopci na niebiesko. Słychać że cylinder nie pracuje i mocno (na luzie) rzuca silnikiem, jak by miał wyskoczyć zaraz.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Mar 31, 2017 08:22   

Czyli ma 8 zaworowy silnik, mogłeś to także napisać :)
 
 
 
Wojtek13 



Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 25



Wysłany: Pią Mar 31, 2017 08:27   

chyba kupie taki sam silnik.
Bo wszyscy mi odradzają remont bo to przekroczy wartość mojego auta.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Mar 31, 2017 10:02   

Ewentualnie od razu 16v kup sobie, nawet powinno być łatwiej go dostać.
 
 
 
Wojtek13 



Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 25



Wysłany: Pią Mar 31, 2017 10:22   

taki jak mój mam już ugadany.
jest jeszcze w pojeździe więc dam rade go sprawdzić
tyle że szukam gdzie mogę go zamienić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4Si 98r] Falujące obroty silnika na luzie
pomóżcie !!
R2D2 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Maj 17, 2010 18:20
R2D2
Brak nowych postów [ R200 1,4 8V 199r. ] Obroty na luzie w zimie.
kzrr Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Lut 16, 2009 23:33
namiko
Brak nowych postów [214 SI 1,4 1997] obroty 4,5 tys na luzie... ?? ke?
kwadrat Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Gru 30, 2008 12:03
kwadrat
Brak nowych postów [R214] Wysokie obroty na luzie
dina735 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Gru 13, 2010 08:19
ADI-mistrzu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink