Forum Klubu ROVERki.pl :: [825] Parę pytań o Rovera 825 sdi ,VM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Udostepnij na Facebook [825] Parę pytań o Rovera 825 sdi ,VM
Autor Wiadomość
IPiotr 



Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 2
Skąd: Śląskie




Wysłany: Sob Lip 08, 2017 12:31   [825] Parę pytań o Rovera 825 sdi ,VM
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1996

Witam wszystkich miłośników Rovera , i ja nie dawno stałem się właścicielem Rovera 825 sdi z 1996r z 2,5l turbo diesel VM , trochę tak wyszło , smutno też trochę wyszło ale w rodzinie u brata teściu zmarł a on był pierwotnym właścicielem , teściowa chciała go sprzedać i ja się stałem teraz jego właścicielem żal było auta bo wydaje mi się że dość egzotyczne na naszych drogach ?, ale auto ma też parę manka mętów , i rzeczy do zrobienia a auto jest dla mnie tajemnicą bo mało co o nim wiem co było robione , i też 8 miesięcy nie jeżdżone teraz się za niego biorę. Trochę czytałem o tych silnikach VM i wiele różnych opinii aż się go trochę boję czy nie będzie za drogi w utrzymaniu ,ma na razie przejechane 235 tyś nie wiem czy to dużo czy mało na takie auto?. na razie chce się nim pobawić zobaczymy co z tego będzie bo autko ciekawe…
Jeśli można się o parę rzeczy podpytać was ?
1. Poduszka po wieczna nie działa .
2. Coś skrzypi w zawieszeniu i oba tylnie koła dobijają do nadkoli , chyba amortyzatory poszły…
3. Nie działa centralny zamek z pilota ,z kluczyka działa .
4. Co ewentualnie w nim przejrzeć /profilaktycznie wymienić ? , oczywiści oprócz płynów życiodajnych olejów/ filtrów bo to zrobione. Zastanawiam się jeszcze na wymianą oleju w skrzyni biegów czy warto? ,i co jeszcze obejrzeć?....
5. Faktycznie ten silnik ma w rozrządzie koła zębate?, z tego co czytałem po neci jakoś specjalnie się tego nie serwisuje?...
6. Zwijacz pasa/naciąg ,od strony kierowcy słabo działa .
7. Trochę go rdza bierze przy nadkolach , no i auto nie wygląda za świeżo ,tapicerka itp. ale to już na późniejszy temat by go powoli doprowadzić do ładu.

Pozdrawiam.

[ Dodano: Sob Lip 08, 2017 12:31 ]
A jest może gdzieś opis znaczenia kontrolek na desce rozdzielczej ,bo nie wiem co niektóre znaczą .a czasem zapali mi się taka żółta….
 
 
SPAMU¦







Wysłany: Sob Lip 08, 2017 12:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 155 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3477
Skąd: Puławy

Rover 800


Wysłany: Pon Lip 17, 2017 22:29   

Witaj

IPiotr napisał/a:
bo wydaje mi się że dość egzotyczne na naszych drogach ?


dokładnie, jest egzotyczny, ja to właśnie lubię, jeździsz sobie przez rok i spotkasz taki samochód w trasie może raz :-)

IPiotr napisał/a:
ma na razie przejechane 235 tyś nie wiem


hmm na diesela to niby malo
niestety o tym silniku nie wiem nic... moze kolega Vigoslaw cos wiecej doda bo taki silnik mial.
poczytaj dzial 800 ale niestety nie ma tu tylu informacji co do 75 :-)


Ad.1 znalazlem dosc stara malo optymistyczna wypowiedz
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=72508&highlight=820+srs

Ad.2 Skrzypienie jesli z przodu mi podchodzi pod przedni górny wahacz
https://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID004406 czyli czesc nr. 18 a dokładniej nr. 20

dobijanie tylnych kol to w/g mnie raczej wina sprężyn ale to mozna sprawdzic na przegladzie

Ad.3 pilot daje oznaki życia ??

Ad.4 Ja olej w skrzyni wymienilem na rekomendowany przez rovera MTF 94
Ad.5 nie wiem :-)
Ad.6 tu chyba tylko wymiana wchodzi w gre, chyba że cos gdzies jest przyciete przycisniete
Ad.7 U mnie byly robione u blacharza

co do kontrolek, hmmm manual do 800 chyba byl do pobrania na naszej stronie
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Vigoslaw 
Klubowicz





Pomógł: 28 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 805
Skąd: Pruszcz Gdański

Rover Coupe


Wysłany: Sro Lip 19, 2017 21:41   

Co do VM-a luzujące się szpilki głowicy, trzeba się im przypatrzeć chociaż raz w roku...
Do tego mi się skończyła kompresja :P
Silnik głośny i żeliwny :P
Cztery głowice to tez niezła egzotyka
Ogólnie silnik stosowany w Alfie Romeo, Jeep, Chrysler, Ford... był nawet we włoskich radiowozach.

Zadbany podobno i 300 tyś zrobi.
Mój padł przy 135 tys <lol>

Pozdro,

Vig
_________________
Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem :)
 
 
IPiotr 



Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 2
Skąd: Śląskie




Wysłany: Pią Sie 18, 2017 19:51   

Dzięki za odpowiedzi , musiałem poszukać chętnego mechanika do niego bo nie każdy z tutejszych lokalnych chciał się nim VM zając . zawieszenie naprawione były sworzni i metalowe gumowe przeguby wymienione , i płyny oleje filtry.

Pilota właśnie nie mam przepadł centralny zamek działa z kluczyka tylko., teraz świeci mi się kontrolka od akumulatora ,byłem u gościa twierdzi że akumulator sprawny ino alternator podaje za słaby prąd by go naładować będę musiał go teraz zregenerować , choć gościu narzekał na kiepski dostęp do niego, dochodzę już 300tyś, dlatego myślę co w nim jeszcze przejrzeć , byłem już z nim na paru dłuższych wypadach i było bez problemów jak na razie.

O tych luzujących się szpilek głowicy nie wiedziałem , to ważne? Mam go 3 miesiąc ,a co było więcej robione to nie wiem . A skomplikowana naprawa? , bo silnik lekko się poci gościu twierdził by tego nie ruszać ,że jak ten silnik chodzi to przy nim nie grzebać bo ino można gorzej zrobić. ,

też mi się to podoba że egzotyka drugiego takiego na drodze nie widziałem, choć mechanicy kręcą nosem przy nim ale jak na razie jestem zadowolony , mam nadzieje że jeszcze długo posłuży.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 827 ] pare czesci
pawel321 Rover serii 800 1 Pon Mar 31, 2014 08:27
soviet100
Brak nowych postów [R827] Pilot i kilka pytań
althenin Rover serii 800 6 Sro Cze 17, 2009 10:00
maciej
Brak nowych postów [R827] Problem ze skrzynią biegów i kilka pytań
saib_78 Rover serii 800 6 Pon Gru 28, 2009 20:55
blue827
Brak nowych postów [825v6]Gdzie znajdę silnik do Rovera 825v6 175km 1998r ?
Bartekborys86 Rover serii 800 3 Wto Maj 12, 2015 22:36
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink