Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 45 >> MG ZS Excalibue
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 45 >> MG ZS Excalibue
Autor Wiadomość
Excalibue 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 150

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 20, 2016 23:21   Rover 45 >> MG ZS Excalibue

TWitam.

Jako, że braciszek załatwił mi poprzednią 45 w benzynie, wyglądało to nieciekawie Na szczęście poza złamanym żebrem od pasów osobie siedzącej z tyłu, nikomu nic się nie stało, a jechało 4 osoby.
Gdyby to była mazda 6 ze rdzewiejącymi progami, tak szczęśliwie zapewnie by nie było.
Rovery jak na swój wiek to jednak mocne auta : )



Po ochłonięciu, podjąłem decyzję - szukam kolejnej 45 jednak tym razem w Dieslu.
Zaciekawiło mnie ogłoszenie Alexiego na forum.
Wszystko pasowało, kolor, silnik, stan.. tylko było to na drugim końcu Polski :/
Jednak po nieskutecznych poszukiwaniach w bliskich stronach, stwierdziłem, że nie ma na co czekać - jedziem tam !
No i mam.
Rover kupiony pod koniec maja tego roku
Prowadzony wcześniej temat tego egzemplarza:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=72673&postdays=0&postorder=asc&start=0https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=72673&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ogólnie na podwórku stoją już u nas trzy Roverki w dieslu, miesiąc temu również z forumowej giełdy przyciągneliśmy srebną 45 ( również z nalepką klubową ), dla siostry.

Po ponad 5 miesiącach jazdy i zrobionych 7,500km mogę powiedzieć, że jestem zadowolony.
Przez ten czas wyskoczyły standardowe usterki, które przerabialiśmy w poprzedniej 45 takie jak prowadnica szyby czy urwana wewnętrzna kierowcy.
Strzeliła także górna rura od IC, no i ostatnio poważniejsza awaria skrzyni biegów - jednak wymieniliśmy łożyska i śmiga dalej.
Poprawiony został również drążek zmiany biegów, teraz chodzi sztywno jak trzeba.

Modyfikacje na tą chwile :
-Short shifter PG1 w skrzyni.
- MAFless Map + wtryski SDI 200bar.
- Osłona termiczna tłumnika z MG ZS.
- Sprężyny obniżające vogtland -40mm
- Wygłuszone drzwi + wymienione obicie boczków + podsufitka.

Ode mnie doszło :
- Wymiana przedniego zestawu głośników na odseparowany Infinity.
Doszła również skrzynia basowa Powerbass S-12 BR, wraz z napędem Concord CA2100.

- 7" tablet navroad jako jednostka sterująca dla multimediów z internetem no-limit.
- Wymiana beżowych welurów na pół skóry z MG ( wersja Euro z pełną regulacją fotela dla kierowcy i pasażera ).
PRZED

PO






- Poprawienie tłumika, teraz pasuje do dokładki :
Przed



PO



Działam oczywiście cały czas dalej.

Na założenie czekają 17" poliftowe felgi z MG ( udało mi się dorwać :D )



Szukam również lotki na tylną klapę w kolorze LQW, niestety bezskutecznie :/

Wszystkie chromy będę malował w kolor nadwozia.
Zostaną tylko klamki i lusterka w chromie ( są już kupione ).

Na dniach pozbędę się tego pseudo drewna ze środka/
W zamian listwy w drzwiach i kokpicie górnym okleję szczotkowanym aluminium w kolorze niebieskim pod kolor foteli, natomiast drewno wokół nawiewów, popielniczki i skrzyni biegów pójdzie w czarne bądź srebrne aluminium.. zastanawiam się.
Widziałem taką modyfikacje na angielskim forum i fajnie to wyglądało.

Jeszcze parę fotek na koniec :










Dzięki, cześć !
Ostatnio zmieniony przez Excalibue Sob Lis 04, 2017 20:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 20, 2016 23:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 
Klubowicz





Pomógł: 359 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7594
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 20, 2016 23:44   

Fajny Fuhrpark :D :mrgreen:

Fajne jest ze ktos kolejny ma tyle na placu Roverkow i o nie dba :wink:

Mam pytanie co do montazu tej oslony wydechu z MG do 45 jak ty dopasowales miejscze na wycinke tego i mocowanie ? Na oko wedlug tlumika ??

Lezy mi to tez i czeka na montaz ale jakos zmobilizować sie na to nie moge :D
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Excalibue 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 150

Rover 45

Wysłany: Pią Paź 21, 2016 14:15   

ak go kupiłem, wyglądało to tak jak na zdjęciu jeszcze z tablicami BKL.
Osłona termiczna byla zamontowana, natomiast sam tłumik końcowy, nieoryginalny Polmostra nie trafiał w otwór osłony.
Tutaj lepiej to widać.


Jako, że u Ojca w hatchbacku siedział jeszcze oryginalny tłumik w bdb stanie, który idealnie trafiał w otwór, zamieniliśmy się, dałem mu swój polmostra, a On mi oryginalny.
W Hatchbacku rurka końcowa tłumika jest trochę krótsza, więc trzeba było dospawać kilkanaście centymetrów ( jeśli osłona jest już zamontowana, koniecznie na zamontowanym tłumiku, bo zejdzie z toru i będzie krzywo ! )

Jeśli nie masz jeszcze tej osłony, a z tłumikiem nic nie musisz robić to powinno pójść to jak po maśle : )
 
 
Alexi 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 584
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 25, 2016 12:02   

Remigiusz, Ja po prostu wyciąłem dziurę w miejscu gdzie mój tłumik wypadał. Potem jak kupiłem zamiennik tłumika bo idioci nie chcieli mi podbić przeglądu to sam widziałeś jak to wypadło :) Ciężko by było wymierzyć aby było tak jak w oryginale. BTW skąd masz tę osłonę?
_________________
0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
 
 
Remigiusz 
Klubowicz





Pomógł: 359 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7594
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 25, 2016 19:00   

Alexi, Ahh wszystko jasne. Oslona mi juz chwile lezy od Raptila mam z ZS'a jego bylego srebnego :) Tak samo jak lotka mala, jakos brak czasu na montaz tego :/
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Excalibue 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 150

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 05, 2017 22:21   

Wiosna wiosna, z wiosną zmiany : )

Bije się z myślami czy dobrze zrobiłem, pójście w strone MG, no ale postanowione.
Zostało tylko usunąć emblematy z tyłu i założyć właściwe oraz zmienić tylną listwe zderzaka ( posiadam ale do poprawki )

Klamki zostaną, zgrywają się z felgami, dojdą jeszcze lusterka chromowane i chodzi mi po głowie deska rozdzielcza poliftowa..
Brakuje też czegoś na przodzie, jakieś dokładki, podoba mi się oryginalna tylko ciężko dostać w kolorze, chyba, że można dokleić ten wystający element zderzaka > ?

Być może na podwórku zawita czwarty Roverek, a raczej MG, tym razem ZT.. ale jeszcze nic pewnego : )

Od czerwca zrobione 16,000km i jest git.
Z napraw doszło :
-wymienione oba sworznie,
- zabezpieczone podwozie antykorozyjnie po zimie,
- wymienione oba łożyska kół przednich.
- nowe klocki i tarcze TRW przód.
Zaczyna cieknąć pompa wspomagania, więc w najbliższym czasie trzeba uszczelniać i to chyba tyle.











 
 
Pieczarkowy 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 65
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Kwi 06, 2017 03:21   

Według mnie wygląda bardzo fajnie! Sam będę dążył do podobnych modyfikacji, gdy pozwoli mi na to w końcu budżet. Będę śledził Twój temat, bo mam wizualnie dokładnie takiego samego Roverka jak Ty przed modyfikacjami, tyle, że Hatchback. :razz:
 
 
Excalibue 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 150

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 10, 2018 22:31   

Zbliża się powoli okres zimowy więc powoli trzeba ściągać letnie 17" i wracać do seryjnych 15"
Pierwszy raz w życiu przejeździłem sezon tak dużych, niskoprofilowych kołach, spodziewałem się, że albo pognę felgi albo rozwalę oponę jednak na szczęście wszystko było ok, nawet w zawieszeniu jeszcze nic nie stuka :D
A drogę, którą najczęściej jezdze mam w stanie tragicznym. Na szczęście w przyszłym roku ma być nowa nawierzchnia tak więc git.

Teraz parę słów o zmianach.

Doszła dokładka zderzaka, która była strzałem w 10 bo znacznie dociążyła wizualnie przód, no i przy okazji dała dodatkowe ( bezpieczne ) cm w dół.

Pomodziłem także z siatką w zderzaku oraz grillu. W oryginalne była oczywiście ciemna, a ja lubię rzeczy kontrastujące z moim antracytem więc zmontowałem jasną : )
O ile ze zderzakiem poszło stosunkowo prosto, to z siatką w grillu trzeba było się trochę pomęczyć. Wyciąć gumówką starą siatke, dociąć i dopasować nową do starego stelarzu, przykleić czymś mocnym i poskładać to do kupy.
Efekt wydaję mi się, że wyszedł niezły, choć to kwestia gustu.

Lampy poszły do polerki.przyciemnione zostały kierunki oraz pomalowane wkłady.

DODANE 10-05-2018

Poprzednie zdjęcia przepadły więc dodaje nowe.
Wpadły dodatkowe oczka halogenów, nowy licznik, drugie lampy ( jedną miałem angielską, teraz są już obie EURO ) oraz lusterka chrom.
Wybite już 35tyś km od kupna.
Z rzeczy NIE eksploatacyjnych, wymieniłem w końcu pompę wspomagania bo ciekła fest, górny wężyk chłodnicy, który przetarł się przez podwiązaną trytytke, nadkola przód, gdyż były popękane.
Zrobilem też porządek z wszystkimi wężami, przewodami, niektóre nie były prawidłowo zamontowane i przez ocieranie się zużywały.
A tak reszta git.

Mam wykwit rdzy na tylnej klapie pod blendą, trzeba się tym zając.
Brzydko wygląda też góra silnika przez cieknącą uszczelke klawiatury - do zrobienia.
Wywalić musze haka bo szpeci auto.


















 
 
Pieczarkowy 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 65
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Maj 11, 2018 12:23   

Ładniutki ten R45. To jest LQW?
 
 
Excalibue 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 150

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 12, 2018 17:18   

Tak, LQW, antracyt
Wolałbym Black Pearl jednak w przedliftach nie występował :(
 
 
Pieczarkowy 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 65
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Maj 13, 2018 15:02   

Grill i spoiler lakierowałeś, bo chyba nie było w takim kolorze? Ile kosztowały lusterka? Pytam, bo może się pokuszę w końcu na podobną operację, chociaż niedawno stwierdziłem, że będę wolał odrestaurować swoją 45 i w przyszłości po prostu wymienię na MG ZS... ale co zrobić, jak to tak fajnie wygląda. :D
 
 
Excalibue 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 150

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 14, 2018 22:28   

Lakierowałem tylko grill, resztę kupiłem w kolorze.
Mam jeszcze pomalowane listwy z drzwi, jednak nie mam weny ich montować na razie.
Lusterka to koszt ok 100zł za komplet.

Osobiście wolałbym kupić oryginalnego MG niż bawić się ponownie w kompletowanie zawiechy, foteli,maglownicy, malowanie itd..
Ile się naszukałem zegarów europejskich i felg z polifta.
No, ale ZS'a w sensownym stanie dostać jak jest przeważnie wystawione sztuk tyle, ze palce jednej ręki wystarczą do policzenia to też problem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink