Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZS 2,0 TURBO - 294KM/426Nm!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Raptile
Nie Wrz 06, 2015 11:58
MG ZS 2,0 TURBO - 294KM/426Nm!
Autor Wiadomość
Xakari 




Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 72

MG ZS

Wysłany: Czw Mar 18, 2021 22:30   

Z tym wydechem to trochę tak jak ja jeździłem na seryjnym końcowym :mrgreen: :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 18, 2021 22:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 194 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7369
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 14, 2021 22:56   

Jedziemy dalej :D
Udało się dorwać kolektor z M16 - jest większy i ma lepsze przepływy... no to pyk na auto:



m16 vs vvc:



Kolektor nie pasuję p&p, ale bez dramatu ;)




W stosunku do zeszłego roku zmieniła się strona wydechowa, DP i ssak... więc strojonko było niezbędne. Dołożyłem też boostu, w tej chwili 1,15b opadające na 1b przy końcu obrotów.

I dziś, przyszedł czas na weryfikacje modów...



Wynik to 294KM i 426Nm :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1647
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 15, 2021 12:38   

Gratuluję wyniku i szacun za robotę
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
karas_111 
Klubowicz





Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 121



Wysłany: Sob Kwi 17, 2021 17:24   

Bardzo ładny wynik, niewiele brakło a trzy stówy były by złamane ;-)
Ciekawe co dalej wymyślisz... :mrgreen:
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 194 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7369
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 30, 2021 09:08   

karas_111 napisał/a:
Ciekawe co dalej wymyślisz...

plan jest, na razie ogarniam inne turbasy no i streeta ;) a co do ZSa... wziąłem się za środek, bo fartem kupiłem podsufitkę i słupki już obite nowym materiałem :D tak wyszło:




















_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Xakari 




Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 72

MG ZS

Wysłany: Czw Wrz 02, 2021 19:43   

Super podsufitka, czyściutko i przytulnie :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
tr4bel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2019
Posty: 31

MG ZR

Wysłany: Pią Wrz 03, 2021 08:25   

Chciałbym taką podsufitkę do swojego ZRa :mrgreen:
_________________
MG ZR 160
 
 
tommasino 
Klubowicz





Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 459
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Pią Wrz 03, 2021 09:30   

Mareczku, Jakiego kleju użyłeś?
_________________
MG ZT-T 190 Blue Trophy by tommasino

-Garaż- :fura:
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 194 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7369
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 03, 2021 16:27   

Dzięki chłopaki :)

tommasino napisał/a:
Mareczku, Jakiego kleju użyłeś?

Kupiłem już oklejone, całkiem sensownie to wygląda. Sprzedający nie wiedział jak to jest klejone, bo kupił auto na części z takim wnętrzem :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
LilJohn 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 62



Wysłany: Wto Wrz 28, 2021 08:10   

Tutaj też żądamy update! :mrgreen:
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 194 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7369
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 28, 2021 08:19   

LilJohn napisał/a:
Tutaj też żądamy update! :mrgreen:


W końcu zmierzyłem czas 100-200 (oczywiście na niemieckiej autostradzie :) ). Wyszło 11.8s.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
LilJohn 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 62



Wysłany: Pon Maj 02, 2022 23:15   

Nie wierzę że z projektem przez zimę nic się nie działo????
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 194 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7369
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 03, 2022 00:02   

LilJohn napisał/a:
Nie wierzę że z projektem przez zimę nic się nie działo????

haha, kto jak kto, ale Ty byłeś na bieżąco ;D ale do rzeczy...

ZS zimę spędził w garażu a w moim zrytym łbie rodziły się coraz to gorsze pomysły ;)

Pierwszy na liście był zawias, a konkretnie wymiana całego tyłu...dosłownie ;) końcem roku 2021 kupiłem cały zawias z civica 6 gen vti na poliuretanach, to było bazą do modów:


ZS wjechał do garażu i się zaczęło...:






Jak widać, wydarłem cały zawias, bak, przewody hamulcowe itd... Część elementów zawieszenia, zbiornik, stabilizator zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo (bak otrzymał powłoki gumowe). Podwozie oczyściłem najlepiej jak umiałem i zabezpieczyłem przed rudą szmatą. Są to miejsca trudno dostępne, resztę ogarnie w czasie odnownienia konserwacji mój kolega. Kilka fotek:
















To była część bolesna ;) ilość roboty i problemów była na prawdę spora, jednak jestem zadowolony ;) teraz przechodzimy do części radosnej :D czyli:



























Nie chce opisywać każdego zdjęcia bo nie ma to większego sensu.

Zamiast seryjnej zawiechy zamontowałem gwint MSR - MaxSpeednig Rods. Z pełną premedytacją i świadomością. Po 1 wygląda identycznie jak 2x droższy TurboWorks (porównywałem na żywo), po 2 ma regulację wysokości niezależną od preload'u sprężyny, po 3 ma regulację tłumienia, po 4 ma bardzo popularny rozmiar sprężyn.

Poszedłem trochę za ciosem i dokupiłem poliuretanów, część to Deuter Olkusz a część to Strongflex. Niestety tego mocno żałuję, bo Olkusz jest gorszy jakościowo od Strongflexa, inna liga. Stąd najbardziej krytyczne "duże cukierki" wymieniłem na Strongflexy a w tam, gdzie został Olkusz wymieniłem tuleje metalowe na większe - seryjne były o 2mm za małe. Wszystkie śruby wymieniłem na nowe, na większy łeb ( klucz 17) oraz twardość 10.9.

Gdzie tylko się dało to usuwałem syf/brud/rdzę, wymiany doczekały się przewody hamulcowe od grodzi do tylnych zacisków + nowe tarcze hamulcowe i przewody elastyczne w stalowy oplocie. To samo czeka mnie z przodu, ale o tym za chwię.

Część chwalebna!







Zawias siedzi, wszystko pasuje. Pojawił się jednak problem - gwint jest od Civica 6gen sedan a mimo wszystko tył był za nisko, regulacja się skończyła. Dlatego dorobiłem dystans 12mm:


Dlaczego wspomniałem o przednich hamulcach - tam również czai się mały update:


4ro tłok z Renault Clio 3 RS od kolegi Saila, dobrany z tarczą i klockiem, adapter też prawie gotowy. Zamontuję to razem z miedzianymi przewodami sztywny i elastycznymi w oplocie ;)

A nadworny czarodziej Slax wyrzeźbił mi takie cudo:


Adapter czujnika położenia wałka, bardzo poprawił wygląd komory i wreszcie mieści mi się osłona na kable zapłonowe ;) same plusy ;)

Na koniec zdjęcia ZS'a na ustawionym zawieszeniu:







Co do wrażeń z jazdy, na razie jest na to za wcześnie, czeka mnie ustawienie zbieżności. Auto wyjechało dziś i zrobiło kilkadziesiąt kilometrów, jest co najmniej obiecująco ;)

Pozdro![/b]
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 365 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7723
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 03, 2022 03:06   

Będziesz czuł różnice na nowym zawieszeniu z pu i gwintcie :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
karas_111 
Klubowicz





Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 121



Wysłany: Wto Maj 03, 2022 13:42   

Kozak!!!
Pojeździj szybciej po winklach i zobacz czy opony nigdzie nie ocierają jak się buda przechyla, bo dość nisko ustawiona zawiecha, pamiętasz co było u mnie? :D
 
 
Malignus 
Klubowicz





Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 542
Skąd: Przejdź do mapy

MG TF

Wysłany: Wto Maj 03, 2022 19:17   

Gratulacje za nowy duzy projekt :mrgreen:
_________________
Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia ;)
:fura:
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 194 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7369
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 07, 2022 20:34   

Dzięki chłopaki!!
Póki co przejechaliśmy kilkaset kilometrów, trochę po zakrętach, sporo też z "wesołymi" prędkościami strojąc czarna mambę :) poniżej kolejny mod, wtryski 460cc, pracują na ciśnieniu 3.5b co daje wydajność na poziomie 496cc. Przez zimę mocno popracowaliśmy nad samym sposobem strojenia, Guziec (mój Streetwise Turbo) wystarczająco długo był platformą testować, teraz przyszedł czas na ZSa:








Przebieg :)


Strojenie odbyło się na lekko wyższym doładowaniu, 1.20-1.22b dłużej utrzymujące się w górnym zakresie. MG zdecydowanie zyskało na "ucywilizowania" w czasie spokojnej jazdy, jest płynnie i przyjemnie. Pełen ogień pozostał bez zmian, uśmiech nie znika z twarzy :)

Co do gwintu...jestem na razie bardzo pozytywnie zaskoczony. Mimo obniżenia nic nie obciera, nawet przy prędkościach rzędu 200km/h. Na naimększym ustawieniu komfort jak w R45, istna kanapa :D U siebie przód ustawiłem na mocniejsze tłumienie niż tył, auto pewnie się prowadzi, bardzo łatwo się prowadzi - idzie z ręką jak ta lala. Muszę się go uczyć na nowo ;) wydaje mi się, że zmniejszyła się podsterowność, ale to muszę jeszcze potestowac :) najsłabszy punkt to opony, czuć jeszcze bardziej miękka ściankę boczną. Będę tu wrzucał kolejne info jak MSR sprawdza się na kolejnych kilometrach :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink