Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Moduł LSM i komunikat err
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Moduł LSM i komunikat err
Autor Wiadomość
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sro Mar 26, 2014 01:37   

Działa nawet przy całkowicie wypiętych obu czujnikach. Ustaw wartość FF w opcjach Steppers position 2 i Min position. Reszty nie ruszaj, chyba że już tam grzebałeś. :mrgreen:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 26, 2014 01:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Mar 26, 2014 01:38   

On nie drgnie nawet jak ustawie 00 lub FF... nic się nie dzieje. Resztę też ruszałem, a co Ty myślisz ;) Ale mam tzw. default?

Ty to robisz teraz? O tej porze? Masz jeszcze gdzie spać? Papiery rozwodowe pewnie w drodze ;) ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sro Mar 26, 2014 01:44   

Oczywiście pod warunkiem, że masz LSM-a w opcji Xenon z jednym potencjometrem. :mrgreen:

[ Dodano: Sro Mar 26, 2014 01:42 ]
No przeca widzisz, że filmik z Hogwardu. :mrgreen: U mnie teraz martwy sezon i się nudzę trochę. Goście tylko na łikendy przyjeżdżają. Żona śpi. :) Dawno już uznała, że mam coś z głową i się chyba przyzwyczaiła przez 26 lat małżeństwa. Niektórzy mówią, że to już kazirodztwo. :mrgreen:

[ Dodano: Sro Mar 26, 2014 01:44 ]
MaReK napisał/a:
Ale mam tzw. default?

Ale co default? Bo nie czaję.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Mar 26, 2014 02:58   

Byłem, widziałem, podłubałem... ;)

I tak:

- pierwsza faza zabaw, w zmianę wartości w tabelce nic nie dała
- zmiana wartości w eepromie również!!
- wyłączenie automatycznej regulacji (czyli tak jak bym miał potencjometr) zmieniła dopiero wysokość świecenia wiązki.
- ponowne włączenie spowodowało, że już działało jak u Ciebie - z tabelki

dodatkowo jak tak gmerałem w ustawieniach i eepromie uruchomił mi się tylny czujnik :) Ten z przodu niestety martwy. W momencie kiedy mam "automatic" za każdym razem gdy włączę światła mijania one ustawiają się inaczej. Myślę, że to przez przedni czujnik. Wyłączyłem zatem automatykę i ustawiłem pozycję z 19 na A0 :) Niestety, tutaj to już kwestia palników. Muszę zainwestować w jakieś PHILIPSY, a nie chinole za 15 zł/szt. Pomimo takiej kosmicznej wartości nadal nie widzę różnicy w oświetleniu drogi w oddali. Natomiast widzę różnicę, że wiązka inaczej skupia się na asfalcie przed samym autem. Świeci wyraźnie wyżej, a co za tym idzie, pewnie będę oślepiał innych - sprawdzę jutro ;)

Dodatkowo nie chcący zupełnie odkryłem, że wartość z komórki 0x204 zmieniona z $2F na $FF powoduje zmianę prędkości działania silników wózka. $FF to majestatyczne, powolne przesuwanie wózka. W sumie to tylko jako ciekawostka ;) "Dynamica" nie udało mi się włączyć, bo mi się prąd w laptopie kończył - nie naładowałem przed zabawą.

HarryVip napisał/a:
Ale co default? Bo nie czaję.

Bawiłem się tymi wartościami w tabelce nie raz. Ale teraz wydaje mi się, że mam default. Musielibyśmy porównać ;)

HarryVip napisał/a:
No przeca widzisz, że filmik z Hogwardu. :mrgreen:

Widzę, fajnie tam masz ;)

HarryVip napisał/a:
Goście tylko na łikendy przyjeżdżają.

Ja muszę uzbierać jakąś mamonę i wybrać się tam do Ciebie z Wiolką i dzieciakami :)
Ciekawe co wtedy żona powie, jak dwóch będzie siedziało w aucie z laptopami i dłubało do rana :D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sro Mar 26, 2014 03:20   

MaReK napisał/a:
Bawiłem się tymi wartościami w tabelce nie raz. Ale teraz wydaje mi się, że mam default. Musielibyśmy porównać ;)

Jutro sprawdzę i wrzucę screena. Dziś już mi się nie chce do auta iść bo zimno. :razz:
MaReK napisał/a:
Ja muszę uzbierać jakąś mamonę i wybrać się tam do Ciebie z Wiolką i dzieciakami :)

Uzbieraj tylko na paliwo i prowiant. :mrgreen: Jak Ci się zbiórka uda do końca maja (poza długim łikendem) z przyjemnością Was ugoszczę oczywiście bez żadnych opłat. :mrgreen:
MaReK napisał/a:
Ciekawe co wtedy żona powie, jak dwóch będzie siedziało w aucie z laptopami i dłubało do rana :D

To się zobaczy. :razz:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Mar 26, 2014 03:34   

HarryVip napisał/a:
Jutro sprawdzę i wrzucę screena. Dziś już mi się nie chce do auta iść bo zimno. :razz:

A gdzie farelka? ;) Poza tym V6 się nagrzewa "ino mig" ;D

HarryVip napisał/a:
Uzbieraj tylko na paliwo i prowiant. :mrgreen: Jak Ci się zbiórka uda do końca maja (poza długim łikendem) z przyjemnością Was ugoszczę oczywiście bez żadnych opłat. :mrgreen:

Dzięki ;) Na jakiej podstawie bez opłat? ;)
Spać musimy, brudzić będziemy, prąd zużyjemy, wodę... trzeba zapłacić ;)
W grę wchodzi tylko weekend, niekoniecznie długi. Muszę pogadać obadać terminy i zasobność portfela ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sro Mar 26, 2014 04:04   

MaReK napisał/a:
A gdzie farelka? ;) Poza tym V6 się nagrzewa "ino mig" ;D


No dobra, proszę bardzo. Ustawienia fabryczne (LSM z opcją Xenon):



MaReK napisał/a:
Dzięki ;) Na jakiej podstawie bez opłat? ;)

Ponieważ moi goście (poza sezonem letnim i zimowym) nie płacą za pobyt. Zatem potraktuj to jako zaproszenie. :mrgreen:
MaReK napisał/a:
Spać musimy, brudzić będziemy, prąd zużyjemy, wodę... trzeba zapłacić ;)

Jak Ci się spodoba i zaczniesz przyjeżdżać co drugi łikend na tydzień :mrgreen: , zaczniemy rozmawiać o pieniądzach.
MaReK napisał/a:
W grę wchodzi tylko weekend, niekoniecznie długi. Muszę pogadać obadać terminy i zasobność portfela ;)

Długi majowy mam już cały wynajęty. Ale myśl o terminie, kołuj kasę (CDTi podobno poniżej 6l/100km pali :mrgreen: ) i przybywajcie.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Mar 26, 2014 11:14   

HarryVip, czyli te filmiki które zamieszczałeś z dynamicznym pozycjonowaniem światem podczas jazdy były z lsm CI:29?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sro Mar 26, 2014 11:24   

dawidd napisał/a:
HarryVip, czyli te filmiki które zamieszczałeś z dynamicznym pozycjonowaniem światem podczas jazdy były z lsm CI:29?

Wszystkie filmiki zostały nagrane przy udziale oryginalnego LSM-a R75 z funkcją Xenon (jednenpotencjometr na front panelu), z modyfikowanym Roverowskim EEPROM-em CI:28. Amen. :mrgreen:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Mar 26, 2014 11:31   

Kurde. Wygląda na to, że wszyscy prócz mnie mają takie same ustawienia ;)
Najlepsze jest to, że przez stronkę przepuszczane są eepromy zawierające opcje "xenon" :)
Dla wszystkich tych eepromów jest to default, widocznie ja musiałem sobie coś zmodyfikować.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Mar 26, 2014 12:45   

u mnie na obudowie lsm jest napisane CI:10 - może dlatego u mnie nie pozycjonują dynamicznie, a nie przez czujniki
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Mar 26, 2014 13:01   

CI: 10 ? ;)
Może nam się nomenklatura nie zgadza ;)
W R75 występował wydaje mi się tylko "28" :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sro Mar 26, 2014 13:27   

dawidd napisał/a:
u mnie na obudowie lsm jest napisane CI:10 - może dlatego u mnie nie pozycjonują dynamicznie, a nie przez czujniki

:o Na żadnej obudowie nigdy nie widziałem CI. Co najwyżej SW i HW. Dawaj fotkę i to już. :mrgreen:
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Mar 26, 2014 13:51   

mylę coś czy jak?

[ Dodano: Sro Mar 26, 2014 13:51 ]
to chyba nie jest to o czym mówicie, na alegro na każdym lsm jest ten nr od 7 do 10 widziałem. Wiec mój blad
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sro Mar 26, 2014 14:01   

To jest numeracja według nomenklatury Rovera. Ma się nijak do oznaczeń BMW, a te nas interesują. Inaczej mówiąc, dla nas użyteczny jest CI odczytywany przez PASoft. Jak wcześniej pisał Marecki, z dużym prawdopodobieństwem można przyjąć, że w R75 występuje wyłącznie CI:28 wg BMW.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Mar 26, 2014 14:31   

faktycznie, w pasofcie mam CI:28

[ Dodano: Sro Mar 26, 2014 14:31 ]
HarryVip, powiedz jeszcze co zmienia w "Cold Check" pozycja "high beam light" U mnie to nie jest zaznaczone a u Ciebie jest
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sro Mar 26, 2014 14:35   

Monitorowanie "na zimno" żarówek świateł drogowych. LSM w momencie włączenia sprawdza niewłączone żarówki. Monitorowanie "na gorąco" oznacza, że żarówki są sprawdzane dopiero po włączeniu wybranych świateł.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Mar 26, 2014 18:08   

Roverowskie CI:10 to chyba dotyczy wersji z xenonami, a CI:8 oraz 9 dotyczy bez ksenów z ewentualnie halogenami. Były jeszcze jakieś wersję stosowane do haków i przyczep. Ale nigdy się z taką nie spotkałem.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pon Mar 31, 2014 14:25   

MaReK napisał/a:
Roverowskie CI:10 to chyba dotyczy wersji z xenonami, a CI:8 oraz 9 dotyczy bez ksenów z ewentualnie halogenami. Były jeszcze jakieś wersję stosowane do haków i przyczep. Ale nigdy się z taką nie spotkałem.

Też tak myślałem, ale mam na stanie trzy identyczne LSM-y - opcja bez Xenonów, z manualną regulacją i halogenami, przy czym dwa z nich mają oznaczenie (Rovera) CI:9, a jeden CI:10. Chyba nie tędy droga. :-)

[ Dodano: Pon Mar 31, 2014 14:25 ]
dawidd, po wymianie tylnego czujnika problem przestał istnieć. :mrgreen: Zauważyłem też, że dźwigienki w sprawnych czujnikach obracają się ze znacznie większym (wyczuwalnym) oporem niż ta w czujniku uszkodzonym.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Kwi 01, 2014 06:52   

gdzie kupiłeś czujnik?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Komunikat EP-E02
tracid9 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Lip 22, 2011 08:17
sebapol
Brak nowych postów [ komunikat ]
meechoo Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Sty 01, 2021 18:07
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] Komunikat....Engine Disabled
tracid9 Rover serii 75, MG ZT 8 Wto Sie 11, 2009 14:55
Robertus74
Brak nowych postów [MG ZT-T] komunikat motor test
alter6 Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Maj 26, 2014 11:33
alter6
Brak nowych postów [R75] Komunikat na ekranie i warkot silnika
bujak19 Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Wrz 19, 2008 16:27
bujak19



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink