...i zastanawiam się czy opony 185/65 przy felgach 15' dadzą radę?... chociaż jeśli już wolałbym 14' ...
proponowałbym Ci jednak skupić się na poszukiwaniu 14" felg i opon ... pamiętaj, że im węższa opona tym lepsza przyczepność do podłoża, co oczywiście ma kolosalne znaczenie w warunkach zimowych
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 08, 2007 18:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
... czy już przetestowałeś te opony?? Jak wrażenia??
koła zimowe założyłem w sobotę czyli jeżdżę na nich raptem cztery dni ...
zbyt wiele nie mogę o nich opowiedzieć poza jednym: niesamowicie zaskoczyła mnie cisza jaka towarzyszy toczącej się po asfalcie oponie ... zazwyczaj opony zimowe są zdecydowanie głośniejsze niż letnie, a tu bardzo pozytywna niespodzianka ... opowieści na temat pozostałych właściwości niebawem
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Własnie dwa dni temu zalożyłem NOWE zimowe buciki dla mojego R Debica Frigo Directional 175/65R14 i widze ze to bardzo dobra oponka chyab nawet cichsza niz letni dayton zobaczymy jak sie sprawdzi w roznych warunkach troche deszczu i sniegu
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
wlasnie ja sie zastanawiam do swojego na barum polaris2, debica frigo directional i frigo 2... ktora lepsza ? i jaki rozmiar lepszy 195 mm czy 185 mm do rovera 600? wiem ze im wezsza opona w sniegu tym lepsze prowadzenie...
Pomogła: 70 razy Dołączyła: 24 Sie 2007 Posty: 1716 Skąd: Zabrze
Wysłany: Sro Paź 24, 2007 13:52
Hmm no ja mam od paru dni Pirelli Carving 175/60/14 i jak na razie jestem zadowolona. Jak zrobi sie pogoda typowo zimówkowa będę mogła powiedzieć coś więcej. Aha ciche są
wlasnie ja sie zastanawiam do swojego na barum polaris2, debica frigo directional i frigo 2... ktora lepsza ? i jaki rozmiar lepszy 195 mm czy 185 mm do rovera 600? wiem ze im wezsza opona w sniegu tym lepsze prowadzenie...
opony firmy Barum w tym temacie już ktoś odradzał (prześledź temat od początku) , frigo 2 jest następca directional (o czymś to zazwyczaj świadczy) ... na frigo 2 jeździłem Cinquecento przez dwie zimy i do tego auta lepszych chyba bym nie znalazł ...
natomiast jeśli chodzi o Twoje drugie pytanie to chyba już sam sobie odpowiedziałeś
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
a ja mam na oku gimki Firestone (175/65 R14) winterhawk oczywiscie nowki za 158pln/szt oraz ewentualnie Klebel Krisalp (ten sa rozmiar) za 160pln aha i jeszcze Fulda Kristall Montero 2 za 165pln/szt. i ktore tu mozna wybrac. nie interesuja mnie zadne polskie wynalazki...
Czy duża różnica będzie między rozmiarem 175/65 a 175/70 14" ? Na tych drugich pewnie będzie wyzej, ale zawias mam standart, więc czy nie będzie za wysoko, lub czy nie będą obcierać o nadkola? Letnie mam 185/55 15"
Czy duża różnica będzie między rozmiarem 175/65 a 175/70 14" ? Na tych drugich pewnie będzie wyzej, ale zawias mam standart, więc czy nie będzie za wysoko, lub czy nie będą obcierać o nadkola? Letnie mam 185/55 15"
wejśc wejdą, ocierać nie powinny tylko jest jeden malutki mankament
Różnica średnic podanych kół wynosi 18 mm
Różnica wskazań prędkościomierza: minus 3.1 % (Nowe koła mają większą średnice i obracają się wolniej) .. różnica "dopuszczalna" to max 2%
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
polecane są te opony . Ja kupiłem w www.autodomena.pl (troche taniej i na stanie). Ale sam jeszcze nie testowałem. Ich poprzedniczki wygrały test niemieckiego ADAC.
Różnica wskazań prędkościomierza: minus 3.1 % (Nowe koła mają większą średnice i obracają się wolniej) .. różnica "dopuszczalna" to max 2%
Biorąc pod uwagę to, że prawie w każdym aucie licznik dodaje km/h (przeważnie w sportowych) po założeniu większych kół może wyjść niewielka różnica.
Jeśli założę większe koła, to sprawdzę różnicę na g-techu.
Dokładnie takie mam u siebie w R200. W sumie złego słowa o nich nie mogę powiedzieć. Na suchym jak każda zimówka - bez rewelacji, ale na mokrym jak najbardziej OK. Śniegu jeszcze na nich nie zaliczyłem, ale biorąc pod uwagę, że są przystosowane do kolcowania, to powinny się dobrze zachowywać w białym puchu
_________________ BYŁ Rover 200 '99 1.4 16v - Midnight Blue
nawet najgorsza zimówka jest lepsza od letniej zimą:) Tak mawiał Marian Bublewicz:)
Ja do swojego założyłem Ultra Grip 7 i jestem zdziwiony że mozna tak przyśpieszac i hamowac na śniegu i błocie pośniegowym!!(obecnie mieszkam w okolicach żywca więc prosze się nie sugerować Kaliszem:)Dzisiaj miałem piękny przykład ruszania ze skrzyżowania. chyba na 4 już miał ze 120 ale stał w miejscu:)opony wogóle się nie trzymały a ja spokojnie 1...2...3...4... bez jakiegokolwiek poślizgu.
Kupujcie dobre sprawdzone opony bo widziałem jak "nalewane" zimówki przy hamowaniu na suchym po prostu zjechały z opony!!!! nie mam linka ale ADAC przeprowadzało taki test na stacji DSF. Śmiesznie wyglądało ale dołożyłem w 3 sekundy po 70 zł do sztuki:):)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum