Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 242 Skąd: warszawa
Wysłany: Sro Sie 12, 2009 07:03
rodi_ napisał/a:
a co sie stalo z V biegiem ?
zabrakło mi miejsca i bezpiecznych warunków
marcinmarcin napisał/a:
R-ka nie jest przez to cięższa ufiaste spojlery to max 2-3kg komplet w porównaniu do 200. Waży dodatkowe wyposażenie w postaci klimatyzacji, 2 poduszki, absu, zapasowego koła + większe wytłumienie.
mi się wydaje, że jednak to właśnie spojlery, większe hamulce, większe felgi itd.
nie wiem jak w innych vi ale mój ma klime, 2 poduszki, abs i zapasowe koło.
więc nie sądzę, żeby różnicę generowało "większe wytłumienie" chyba że w MG jest tego jakieś 30 kg więcej niż w vi
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sie 12, 2009 07:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
bardzo możliwe, że waga kilku kg ospojlerowania i właśnie szersze gumy mogły się przyczynić do równej walki
ZR-ka nie jest przez to cięższa ufiaste spojlery to max 2-3kg komplet w porównaniu do 200. Waży dodatkowe wyposażenie w postaci klimatyzacji, 2 poduszki, absu, zapasowego koła + większe wytłumienie. Ale nie ma co dramatyzować. Moje auto, odliczając benzynę i audio ale z kołem zapasowym (część ZR ma tylko zestaw naprawczy) waży około 1080 kg. (nie wiem jak 5d).
z tego co pamietam i już kiedyś sprawdzaliśmy na forum to:
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 333 Skąd: Warszawka
Wysłany: Sro Sie 12, 2009 09:24
Bidi napisał/a:
marcinmarcin, a ile miala ps ta Skoda???? bo jesli ktos ma porownywac "wciskanie w fotel " TDi a N/a to nie ma sensu bo roznica Nm robi swoje;)
ale przecież tak jak napisał marcinmarcin w swoim poście - skodzia dawała "tylko" wrażenie większego przyspieszenia, a nie, że tak było naprawdę
ja mając teraz właśnie klekota 140KM (320 niutków) to na samym początku myślałem, że jak nic bym objechał ZR 160 jakbym się z nią ustawił, ale to były tylko wrażenia z przyspieszenia kiedy turbina zaczęła ciągnąć - może i szybciej bym ruszył ze względu na moment obrotowy, ale summa summarum pierwszą setkę zaliczyłaby ZR'ka
wg. danych producenta różnica w przyspieszeniu między moim a ZR jest ok. 2s. co już nie jest małą różnicą - gdyby tylko klekotom obroty się tak szybko nie kończyły to może i coś by z tego było
_________________ moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 242 Skąd: warszawa
Wysłany: Sro Sie 12, 2009 09:45
dobryziom napisał/a:
Rover 200Vi
0-60mph: 7.5 s
waga: 1080 kg
MG ZR 160
0-60mph: 7.4 s
waga: 1145 kg
z danych na stronie klubowej:
200 vi 0-100km/h 8,0 s czyli do 60mph załóżmy 7,9
powiem tak, znajomy ma 206 RC, który z danych ma 7,4 0-100 km/h przy moc/moment 176KM/202Nm i ten RC naprawdę zamiata 200 vi.
Więc chyba poniżej 7,8 ~8,0 w vi jest nierealne (oczywiście bez zmian).
z globalcar.com chyba największa i najlepsza baza danych tech. seryjnych aut. Zwróć uwagę ze dane są podawane w milach wiec 0-100km będzie to delikatnie więcej. Oczywiście trzeba tez zwrócić uwagę ze są to dane czysto orientacyjne i lekko nie realne dla auta po kilku lub kilkunastu latach.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 242 Skąd: warszawa
Wysłany: Sro Sie 12, 2009 10:31
no niby racja ale 60 mil to jakieś 96,5 km z tego co wiem więc różnica niewielka
sprawdziłem na tej stronie tego RC dla porównania
0-100km/h: 7.4 s
Max. output: 176.4 PS (174 bph) (129.7 kW) @ 7000 rpm
Max. torque: 202 Nm (148.9 lbft) (20.5 kgm) @ 4750 rpm
Kerb weight: 1100 kg
musieli albo dostać do testów najlepszego Vi jaki został wyprodukowany albo nie wiem co.
bo jeśli do 100 km/h wg. ich testów szedł prawie równo z tym peżotem..
pug oprócz ww. danych tech. ma dłuugą mocną jedynkę tak że 100 ma pewnie na 2gim biegu. jest NAPRAWDĘ szybki jak na seryjnego hecza (choć to oczywiście nie type-r VII)
ja o tej stronie nie wiedziałem wcześniej ale akurat podanym tam przyspieszeniem 200 Vi moim zdaniem nie ma się co sugerować
dobryziom napisał/a:
ekko nie realne dla auta po kilku lub kilkunastu latach.
no tu to 100% racji
ja nie jestem specjalistą a czytając Twoje posty na forum jestem pewien, że ogarniasz motoryzację dużo lepiej ale 7,5 s...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Bidi [Usunięty]
Wysłany: Sro Sie 12, 2009 10:45
Tempest napisał/a:
wdę
ja mając teraz właśnie klekota 140KM (320 niutków) to na samym początku myślałem, że jak nic bym objechał ZR 160 jakbym się z nią ustawił, ale to były tylko wrażenia z przyspieszenia kiedy turbina zaczęła ciągnąć - może i szybciej bym ruszył ze względu na moment obrotowy, ale summa summarum pierwszą setkę zaliczyłaby ZR'ka
wg. danych producenta różnica w przyspieszeniu między moim a ZR jest ok. 2s. co już nie jest małą różnicą - gdyby tylko klekotom obroty się tak szybko nie kończyły to może i coś by z tego było
ja powiem tak nie raz widzialem jak autko diesla objechalo troche mocniejszego N/a nie mowie tu o roznicy 50ps, tylko no powiedzmy 20 ps a co do danych producentow to dane katalogowe nie sa rowne rzeczywistosci i stanieciu na kresce:)
wiesz ja tylko podaje dane producenta te wyniki często ciężko przełożyć na osiągi na drodze, jednak faktem jest ze w starciu miedzy 200vi a ZR160 ciężko by było wyłonić wygranego
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 242 Skąd: warszawa
Wysłany: Sro Sie 12, 2009 11:18
ok
ale zgadzamy się, że mg zr to już coś a'la hot hatch
a rover 200 Vi to zwykły miejski hatch tylko z mocnym silnikiem?
(hamulce, zawieszenie, profil foteli i reszta moim zdaniam nie nadąża za tą mocą)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
moim zdaniem w jednym i drugim wypadku przystosowanie do szybszej jazdy jest słabe... w MG chyba bardziej poszli w stylistykę niż poprawę tech. ale to moje zdanie.
ja ZR nie jeździłem, ale w 200 vi moim zdaniem zawieszenie, trzymanie fotela i hamulce to na 120 KM by nie były zbyt dobre do dynamicznej jazdy
wiesz rzadko kiedy w samochodach ze tak powiem streetowych o podwyższonej mocy idzie w komplecie porządny pakiet... dla producentów oznaczyć by to za duże koszta. Wiele jest takich przykładów. Dopiero niedawno producenci zmienili trochę strategie. Chociaż dla niektórych osób zestaw z ZR jest wystarczający ale to kwestia bardzo indywidualna... dla niektórych dobre hamowanie to zacisk 1 tłoczkowy na seryjnych hamulcach klockach i tarczy 282mm a dla innych 4 tłoczkowe brembo z porządna tarcza 300mm i klockiem na poziomie DS... chociaż mi się wydaje ze lepiej zainwestować w porządny pakiet zawieszenia i hamulców niż w półśrodki.
PS żeby nie było ja podaje to jako przykład dla własnego samochodu i własnych odczuć
bo w praktyce przy zmianie przewodów na oplot plus przy dobrej tarczy i klocku 282mm powinna w zupełności starczyć do mocy MG.
marcinmarcin, a ile miala ps ta Skoda???? bo jesli ktos ma porownywac "wciskanie w fotel " TDi a N/a to nie ma sensu bo roznica Nm robi swoje;)
105 ale wciska
[ Dodano: Czw Sie 13, 2009 20:28 ]
dobryziom napisał/a:
moim zdaniem w jednym i drugim wypadku przystosowanie do szybszej jazdy jest słabe... w MG chyba bardziej poszli w stylistykę niż poprawę tech. ale to moje zdanie.
Hehe niektórym tłumaczyć to jak grochem o ścianę... Nie upieram się że ZR-ka jest super sportowym samochodem, ale zmiany wprowadzone przez MG wykraczają moim skromnym zdaniem sporo poza standard przyjęty przez skąpych producentów (oczywiście w tym przedziale cenowym):
1) mocniejszy silnik przełożył się na większe sprzęgło, skrzynię PG1 i mocniejsze półośki
2) zawieszenie jest w całości zmienione - obniżone i dodatkowo specjalna charakterystyka amorów (co ciekawe fabrycznie były 3 wersje amorów - do 105, 160 i diesel - aftermarket delphi jest tylko jeden) - w opinii wielu ludzi beton, ale da się jeszcze jeździć i ładnie się trzyma - dodatkowo grubszy stabilizator i zmienione kąty zawieszenia (nawet belka jest inna niż w 25, a nawet ZR II generacji ma inne kąty niż ZR I generacji)
3) 280/260 hamulce może to nie kosmos ale na 1080kg (rzeczywista masa mojego auta) jest naprawde nieźle.
4) Felgi pancerne (wiem coś o tym)i lekkie
5) Bezpośredni układ kierowniczy
6) No i brak szpery - tutaj niestety ekonomia przeważyła - oczywiście można przerzucić z 620ti lub BRMa ale nie chce mi się w sprawnej skrzyni grzebać...
więc nie powtarzaj się Chłopie co drugi post że zmiany to tylko wizualne
Hehe niektórym tłumaczyć to jak grochem o ścianę... Nie upieram się że ZR-ka jest super sportowym samochodem, ale zmiany wprowadzone przez MG wykraczają moim skromnym zdaniem sporo poza standard przyjęty przez skąpych producentów (oczywiście w tym przedziale cenowym):
marcinmarcin ale oczywiście masz prawo do takiej opinii tak samo jak ja mam do swojej.
marcinmarcin napisał/a:
1) mocniejszy silnik przełożył się na większe sprzęgło, skrzynię PG1 i mocniejsze półośki
ciężko by było zostawić starą skrzynie bo po pieszych 10tys. by jej już nie było wiec to żadne ulepszenie a wyłącznie konieczność... ewentualne dołożenie szpery było by faktycznie wzbogaceniem ale jak widać poskąpili...
marcinmarcin napisał/a:
2) zawieszenie jest w całości zmienione - obniżone i dodatkowo specjalna charakterystyka amorów (co ciekawe fabrycznie były 3 wersje amorów - do 105, 160 i diesel - aftermarket delphi jest tylko jeden) - w opinii wielu ludzi beton, ale da się jeszcze jeździć i ładnie się trzyma - dodatkowo grubszy stabilizator i zmienione kąty zawieszenia (nawet belka jest inna niż w 25, a nawet ZR II generacji ma inne kąty niż ZR I generacji)
tu się prawie zgodzę jest to wzbogacenie, oczywiście nie jest to żaden profesjonal bo amory w przeciwieństwie do tego co mówisz maja zwykłą charakterystykę i nie maja skróconego skoku... sprawdzone organoleptycznie ale zawias jest juz niższy co poprawia znacznie trzymanie.
marcinmarcin napisał/a:
3) 280/260 hamulce może to nie kosmos ale na 1080kg (rzeczywista masa mojego auta) jest naprawde nieźle.
tu sie zgodzę ze jest to wzbogacenie, po wymianie przewodów na oplot i założeniu porządnego klocka hamulce spełniają się w 100% do tej mocy.
marcinmarcin napisał/a:
4) Felgi pancerne (wiem coś o tym)i lekkie
pancerne powiadasz ostatnio sprzedawałem u nas na forum komplet tych felg po jednym przejeździe mojego kolegi na torze... wynik dwie felgi pokrzywione jedna już się nie nadawała nawet do prostowania... na życznie mogę wkleić fotkę żeby zachęcić do kupowania tych pancerników
marcinmarcin napisał/a:
5) Bezpośredni układ kierowniczy
tu ciężko mi coś stwierdzić bo po jeździe nie stwierdziłem jakiegoś szalu układ jak układ kiera się kreci
marcinmarcin napisał/a:
6) No i brak szpery - tutaj niestety ekonomia przeważyła - oczywiście można przerzucić z 620ti lub BRMa ale nie chce mi się w sprawnej skrzyni grzebać...
więc nie powtarzaj się Chłopie co drugi post że zmiany to tylko wizualne
oczywiście można tez wrzucić zaciski Brembo od TF itd.. i będzie super samochód ale rozmawiamy o tym co jest a nie gdybamy
Unladen vehicle weight is calculated with no occupants and fuel tank 90% full.
wystarczy nie zatankować i nie dolać płynu do spryskiwaczy, wypuścić czynnik chłodzący, olej mieć na minimum i płyn chłodniczy również,
a efekty na wadze będą zdumiewające
[ Dodano: Pią Sie 14, 2009 13:59 ]
myślę ze poza wskazanymi wyżej aspektami, waga aut prosto z fabryki też może się trochę różnić, dlatego producent podał w instrukcji przedział a nie konkretną wagę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum